10-24-2018, 07:35 PM
Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egerek Gececeksin
07.07.2013 Pazar
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
وَإِذْ قِيلَ لَهُمُ ٱسْكُنُوا۟ هَٰذِهِ ٱلْقَرْيَةَ وَكُلُوا۟ مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ وَقُولُوا۟ حِطَّةٌ وَٱدْخُلُوا۟ ٱلْبَابَ سُجَّدًا نَّغْفِرْ لَكُمْ خَطِيٓـَٰٔتِكُمْ ۚ سَنَزِيدُ ٱلْمُحْسِنِينَ
Ve iz kîle lehumuskunû hâzihil karyete ve kulû minhâ haysu şi’tum ve kûlû hıttatun vedhulûl bâbe succeden nagfir lekum hatîâtikum, senezîdul muhsinîn.
O zaman onlara denilmişti ki: “Şu memlekete yerleşin. Orada dilediğiniz gibi yiyin ve ‘Hıtta (Ya Rabbi, bizi affet)’ deyin. Kentin kapısından eğilerek tevazu ile girin ki biz de sizin hatalarınızı bağışlayalım. İyilik edenlere daha da fazlasını vereceğiz.”
Araf Suresi 161. Ayet
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
vedhulubabe succeden nagfirleküm hatıy'atiküm* seneziydül muhsiniyn.
Sadakallahul aziym Araf Suresi 161
Bismillahirrrahmanirrahim.Ya hadiyel müdilliyne ve ya rahimel
müznibiyn ve sallu ala muhammed raufurrahimiyne ve şefial ümmetiyne ve habibel Rabbel alemiyne.
Yolculugumuza başliyoruz
Yolculugumuz kapidan girmenin adabi hakkindaki ayet ile
başladi.kaldigimiz yerden devam edecegiz. işde ilk evi ve kabeyi
bulmakdan bahsettik ve babaya giriş agzindan lokma olarak amma anneye
giriş egilerek yani işde osmanli
humayin odasina giriş kapisini öyle yapmişlarki bu ayete mazhar
olacak şekilde ve padişahda o kapidan girer padişahin huzuruna girende o
kapidan girer ve girmeden boynunu egerde girer.
işde gecenki vaazimizda kabe ve ilk evden bahsettik bu hafta ise dünyaya giriş kapisindan bahsedecegiz.
Ademi yani ilk evi babayi ve babanin kalbini bulan dedik artik
kible degiştirip yönünü anneye dogru tutmalidir dedik ve anneye gidecek
olan cocugun, insanin ruhu anneye dahil olcagi kapi işde ordan gececek
olan için egilipde girme kapisi yanirahim kapsi egimi yere dogrudur.
yani Adem aleyhisselam dişinda annesiz dünya gelen varmi yok ve Annenin
Rahmi nasil bir acida duruyor ise evet biraz müstehcen şeylerden
bahsediyoruz amma vaaza girişgah yapmak için anlatmak icab etmekde. işde
rahimin kadin ayakda dururken olan acisi işde giriş kapisinda olmasi
gereken acidir.işde cilehaneler yere dogru kazilmis cukurdur ve oraya
girmek için egilip aşagi dogru inilir ve odaya girilip orda dogrulunur .
yani işde yani kainattan dünya geliş demek işde aşagi dogru aşagi dogru
olan yolculukdur. yani anne kible degiştirdikten sonra ikinci kalbin
sahibi olan kimse. işde cocugu anne karninda taşir ikende işde cocuk
yine o egim ile taşinir ve aneyi bulduktan sonraki yolculukda işde dünya
geciş kapisi işde onda eger cocuk dogru bir istikamet ile gelir ise
dikkabak denen bir istikamet ile yani yere dogru iniş ve kafasi aşagi
dogru ve ayaklari yukarda kalacak şekilde bir iniş olur. fakat anne
dogumda yatarak dogum yapar ise işde bu egim dünya gecerken yan bir
geciş ile gecer fakat bazilari işde ters gelir ve onlar dünyada ayakda
dikilenler olurlar ve onlar ölmeyi istemeyen ve kendilerini haşa tanri
addetcek kadar azitan ahmaklar olurlar. yani ters geliyor yani herkes
aşagi dogru onlar yukari dogru ve eger onlar ölmeden dogar ise, işde
düzene ters duran kimseler olurlar cogunlukla.Herkes mersine onlar
tersine.işde firavunlar nemrutlar bunlardandir amma böyle dedik diye
hepside öyle degildir. mesela tavsan ayaklari önce kafasi sonra cikar
anne karnindan yani dedikya herşeyde bir irregular form vardir. fakat
amma kuzunun ters gelmesi bizaginin ters gelmesi cocugun ters gelmesi
yahut atin yavrsunun ters gelmesi irregular degil o kuralllara uymayan
demekdir.işde ingilizcede : go went gone veya be was been veya drive
drove driven mesela yine almancada fahren fährst fuhr gibi iregular
formlar vardir yani işde gelen kimse fiili ile gelir yani pilot olcak
pilotluk ile gelir yahut şoför, şoför olarak ve yine marangoz kesip
bicmek için için gelir yani işde dünya gecerkende ingiliz birisi eger
şoför ise yani drive drove driven yani irregular formda gelir yani
annesinden ters olarak dogar cünkü onun fiili tersdir irregulardir yani
ingilizcede irregular amma bir türk şoför sürmek fiili düzensiz
fiillerden degildir yani bir türk şoför annesinden normal dogum olarak
dogar yine türkcede düzensiz fiiller azdir fakat o az olan düzensizler
cok karmaşikdir bir yabancinin onu anlamasi zordur ve böyle bir düzensiz
türkü anlamakda zor olur. yine almanca go neden went olur ikinci
halinde kim anlatabilir bunu ayrintisiyla kimse amma işde olmuş go went
olmuş ve oluyor yani go iken ayaklar yukari dönüyor bu seferde yani
ikizlerde eger düzensiz fiil olursa onlar düz gelirler demekdir bu
halbuki düzensiz fiil amma bacaklar yukarda kafalar aşagida yani went
demek işde birde dönmek manasinadir yani dönen dogmadan önce dönebilen
demekdir.wenti wend yap dönen demekdir.
Peygamberimiz bir hadisinde şöyle buyurmuşlar :Allahin en sevgili
kullari Allahi kullara sevdiren ve kullarida Allaha sevdiren
kimslerdir.
ve peygamberimiz sünnetlerinde sagdan yemek sagdan giymek sagdan
girmek soldan cikarmak ve camiden sol ile cikmak gibi bize irregular
olmayan dogru istikamet yolllari göstermişler.
ben cocuktum ablamda benden büyük amma oda cocuk ve namaz
hocasindan din dersleri okuyor ve okudu banyoya sol ayak ile girmek diye
ve dedi herhalde yalniş yazmişlar sol degil sag ile girmek gerek dedi,
halbuki o herşeyin sagdan iyi oldugunu anladigi için banyoya soldan
olmasi gereketigine inanamamiş demekki. işde banyoya tuvalate soldan
girilir yani irregular form gerekir yine camiden sol ile cikilir evden
sag ile cikilir yani camiden cikis irregular formdur.
işde kible meselesinde anne karninda günü tamam eden cocuk eger
irregular degil ise o zaman dünyaya gelcegi gün tekrar kible degiştirir
ve artik onun kiblesi dünyanin kiblesi olurki onun için kafasini aşagi
olarak döner ve cikmaya hazirlanir işde tuvalete sol ile giripde sag ile
cakacagini bilmeyen ahmak eger irreguler ise dönecegini bilmez ve ve
kafasi üstü dönmez ve direk ayaklari ile cikmak ister eger ebesi ve
doktoru marifetli ise onu ölmeden annesini yaralayip kesip cikarir yani
daha gelmeden annesini üzen kimse. dogru gelen kimse annesini üzmeden
dogru dönüş ile dönüp kible degiştiripde gelir. ve bu kible degiştirme,
ücüncü kible degiştirmedir. yani kibleden kasdimiz yön degiştirme
istikamet degiştirmekdir. fevellu vecheke ayeti tezahürü.işde bugünün
hiristiyani dogru yolu bulmak için önce istikametini düzeltcek ve
kabesini bulcak yani anne babasina iyi davranip müttekilerden olcak
ondan sonra hidayete ercek bu zamnda hidayetin kapisi mehdiden gecer ve
mehdiyi bulan kible degiştirip kilise yerine kabeye döncek kabeyi bulan
annesini bulmuş demekdir anneyi bulan kabeyi hac edende hacdan sonra
muhammedi ziyaret etcek ve muhammedi bulanda sünnet, sünnet dogru yolu
takip edecek ve böylece cikiş kapisini bulabilsin yani TOR a varabilsin.
işde vuslata ermek budur. yani buradada o kimseye ya o vardigi
zaat müşahade ettirilir yahut sadece bilir yahut zanneder yani buna
teceliiyi zati müşahede denirki. işde vuslata eren varcagi yere ulaşan
kimselerin hepsi o zati görmezler ve isra suresinde(72) buyruldugu üzre
bu dünyada kör olanlar ahiretdede kör olurlar ayeti geregi. bazi
kimseler vuslata ermesine ragmen vardiklari zaati görmezler. bazilarina
zati tecelli müşahede olur bazilari sadece ilmen bilirler bazilarida
zanni galibince oraya vardiklarini hissederler. ve tarikatda olmasina
ragmen bazilarina zati müşahade olmaz onlar vasita ile bilebilirler yani
vesilelerle bilirler yani körün degnekle yörümesi gibi yani his ile,
hissi duygulari ile bilebilirler.
işde erkek cocuklarinin zekerinin sünnet derisinin kesilmesine de
bizler sünnet deriz ve bu sünnetin müstehab olani cocuk daha bulug
cagina girmeden önce yapilan sünnet kesimidir ve hz hüseyin efendimiz
dogumundan yedi gün sonra sünnet ettrilimişdir ve kirkinci günüde sünnet
etirilebilir bunlar müstehab olanidir. vacib olan vakti bulug cagina
girincedir ve geciktirlilmemesi gerekir. ve eger bir kimse yaşi büyük
iken islama girer ise onunda hemen sünnet edilmesi gerekir. nitekim ömer
efendimizin oglu Abdullah Salimi ve Nuaymi bizzat sünnet etmişdir, ve
koc kesmişdir. işde sünnetcilik meslegi
ömerilerden devam eder ve sare annemize dayanir ve ikinci kol
ibrahim kolu ibrahim aleyhisselam kendini ilk sünnet eden zaat olup onun
koluda muhammede dayanir ve ismaililerdir. yani sünnetcilikde sünnetdir
müminlerin icinde sünnetcilerin yetiştirilmesi ve bulunmasi
müstehabdir.
yine rivayete göre bütün canavarlar ömer efendimize bagliydilar ve ondan korkarlardi.
işde canavarlarda ikiye ayrilir sag eliyle sag pencesiyle avlanip
yiyenler sol eliyle avlanip yiyenler ve iki pencesiyle avlanan birde
iregularlar vardir. yani işde sag ile yemek sünnetdir ve bazilarida sol
ile yerler ve onlar avrupalarilar bunu birde fransizlik addetip
modernlik sayarlar ve birde on parmagi ile yiyenler vardir yani iki
eliyle yiyenler. işde bir kimsenin aslanmi oldugu akbabami oldugu hangi
pencesini kullandigina bakar. yani leşmi yiyor yoksa semizmi yiyor yahut
artik mi yiyor aslan artigi yiyen sirtlanlar gibi yani sagdanmi gidiyor
soldanmi yoksa kirşehiriler gibi ortadanmi.
işde padişah olsan o kapidan gecerken eger muhammedin adabina
uyacaksan o zaman boynu nu egcen öyle girecen o kapidan yoksa (:::) liler
gibi önden girip arka kapidan cikar ise, onlara götten firlama derler.
işde dünyaya kafasi üstü gelcegi yere, ayaklari üstü gelirler ve
annesinin götünden firlar cikarlar cünkü ara deri kesilir ve rahim ile
afedesiniz kic bir olur ve ve firlama işde götden firlama diye bunlara
denir. işde böyleleri kuranda gectigi üzere her kipirtiyi kendi
aleyhlerine zannederler ve bunun için (:::) aman darbe yapcaklar diye
askeri yikdi anayasayi yikdi tc yi yikdi yakinda cumhuriyetide yikarsa
şaşmayin cünkü ayaklari üstünde gelen yikilmadim ayakdayim deyen direnen
ahmaklar azrail boynuna kancayi takip sürüdügünde hadi gidiyoz
dedigindede direnirsin sen gitmeceeeeen gitmeceeeen diye herhalde ahmak.
Akpyi yiktirmaycaaaan ikitadardan inmeyceeeeen amma boşuna ugraşma
götden firlamalarinda canini yine Azrail aliyor boşuna direnme dünyaya
kazik cakmaycaksin .birgün sende istesende istmesende o iktardan
kopcaksin.
işde islami anlamayan bölüşmek nedir bilmez zekat nedir fitre
nedir bilmez kurban nedir bilmez . işde Seda sayan gibi elin malindan
verirken iyi kendinen zirnik koklatmaz yani ... gibi devletin
malindan sadaka dagitir. ulan o devletin hazinesi, babanin mali degil.
verceksen biraz kendi kesenden verde, görelim kac kuruşluk
müslümansin.amma bunuda biz dedikten sonra degil biz demeden ne kadar
yapmisin ona bakilir. degmenine biz su dökünce dönmesi sana fayda
getirmez onun sevabi bizim irmaga akar.
ömere geydigi cübbesinin hesabi sorulurken ,bu firavunlarin,
yattda tatil yaptiklarinin hesabi sorulmaycak ha, 10 tane
koruma,mercesdes makam araclari ,ucaklar, yatlar ,katlar .gecenlerde
ortadan kayboldu diyorlar yatta tatil yapiyordu, nerden bu yatlar katlar
fabrikalar, babandanmi kici ciplak babandanmi kaldi ...... beytül
maldan yee, ye, ye böyle semir, semir birde, elimden cikar diye, ona
buna saldir . senin insanliginada müslümanliginada tüküren ben emi.
sen hakkinn kapsindan dünyay gecerken egilmesini bilmiyorsan dik
kabak degilde kafasi yukarda geldiysen yolun ters ......... dikkat ...den
firlama olmuşsun demekdir. insanin yolu toprakdan geldik dik bak topraga
dogru yoksa sen gibi yikilmaycan yikdirmaycan diye direnmek degil .
...............
işde giriş kapisinin insan boyundan kisa olup insan eglilerek
gececek şekilde yapilmasi musa ümmetine verilen emir ve musa ümmetine
farzdir. bizimde bunu yapmamiz edebe uyugun olandir. yani kapilar öyle
kocaman kocaman olmayacak yani kapilar insan giren kapilar insan
boyundan kisa olcak amma arac giren kapilar yükleme yapilan kapilar
elbet yüksek olabilir.
ve evin kapisi rahimde oldugu gibi alttan yukari merdiveni olmali
yani kapisi rahim gibi bir acida aşagi acilmali. amma günümüzde büyük
mobilyalar oldugundan ve onlari gecirmek için büyük büyük kapilar olmasi
gerekmekde ve bu sünnet ihya edilmemekdedir. ve evini bu düzende yapip
bu sünneti ihya edenden rabbimde musa aleyhisselamda muhammed
aleyhisselamda razi olsun inşalllah.
Rabbim inanan kullarina önce mütteki olup anne babassina iyi
davranip anne babayi bulmayi ve ilk evine dahil olmayi ilk evini bulan
babyi bulan kible degiştirip annesine yönelmeyi anneyi bulan, bu
seferde, hergelen fiili, yapacagi meslegi ile gelir kurali geregi yönünü
yolunu secmeyi ve tora yani cikis kapisina varinca ve düzenli fiiller
düzenli bir sistem ile yaşar ve bu sisteme biz sünnet yolu deriz ve
sagdan giyer sagdan girer saga dogru yatar ve irregular durumlarda
banyoya soldan girer yani hamam böcekleri soldan girenlerdir yani banyo
misafirleri yani yine akbabalar leş yiyenler on parmagi ile yiyenlerdir.
Rabbim bu dünyadayken gözünü acip ileriyi görenlerden eylesin ve
varacağı zati müşahede etmeyi nasip eylesin. ve kapisindan sünnete ve
adaba uygun cikanlardan eylesin ve fiili düzenli fiillerden müslüman ve
müminlerden eylesin inşallah.
Elfatiha massalavat.
Başağaçlı Raşit Tunca
07.07.2013 Pazar