![]() |
Unutulan Besmele (Karoglanin 06. 01. 2013 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Rasit Tunca - Tiryaki Board () +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2013 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (/forumdisplay.php?fid=215) +---- Konu Başlığı: Unutulan Besmele (Karoglanin 06. 01. 2013 Vaazi) (/showthread.php?tid=2668) |
Unutulan Besmele (Karoglanin 06. 01. 2013 Vaazi) - RasitTunca - 08-05-2018 UNUTULAN BESMELE 06.01.2013 Pazar أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم يُرِيدُونَ أَن يُطْفِـُٔوا۟ نُورَ ٱللَّهِ بِأَفْوَٰهِهِمْ وَيَأْبَى ٱللَّهُ إِلَّآ أَن يُتِمَّ نُورَهُۥ وَلَوْ كَرِهَ ٱلْكَٰفِرُونَ هُوَ ٱلَّذِىٓ أَرْسَلَ رَسُولَهُۥ بِٱلْهُدَىٰ وَدِينِ ٱلْحَقِّ لِيُظْهِرَهُۥ عَلَى ٱلدِّينِ كُلِّهِۦ وَلَوْ كَرِهَ ٱلْمُشْرِكُونَ Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Yurîdûne en yutfîû nûrallâhi bi efvâhihim ve ye´ballâhu illâ en yutimme nûrehu ve lev kerihel kâfirûn. Huvellezî ersele resûlehu bil hudâ ve dînil hakkı li yuzhirehu aled dîni kullihî ve lev kerihel muşrikûn. Sadakallahul Aziym Tevbe Suresi 32 - 33. Ayetler Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Allah’ın nurunu ağızlarıyla söndürmek istiyorlar. Oysa kâfirler hoşlanmasalar da Allah, nurunu tamamlamaktan başka bir şeye razı olmaz. O, Allah’a ortak koşanlar hoşlanmasalar bile dinini, bütün dinlere üstün kılmak için, peygamberini hidayetle ve hak dinle gönderendir. Sadakallahul Aziym Tevbe Suresi 32 - 33. Ayetler O, peygamberini doğru yol Rehberi olarak ve Adaletin tesisi için gönderendir, O Zuhur ettiginde (Mehdi zuhur ettiginde) Onun dini (Muhammed aleyhiselamin dini islam)Bütün dinlerden üstün tutulcakdir.Velevki müşrikler onndan (Mehdiden ve islamdan) hoşlanmasalarda. sadakallahul aziym Tevbe suresi 32 - 33 أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم إِنَّهُۥ مِن سُلَيْمَٰنَ وَإِنَّهُۥ بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَٰنِ ٱلرَّحِيمِ esteuzubillah İnnehu min suleymâne ve innehu bismillâhir rahmânir rahîm Neml Suresi 30. Ayet esteuzubillah “Mektup, Süleyman’dan gelmiştir. O, ‘Bismillâhirrahmânirrahîm’ diye başlamakta ve içinde ‘Bana karşı büyüklük taslamayın ve teslimiyet göstererek bana gelin’ denilmektedir.” Neml Suresi 30. Ayet Muhakkakki O Süleymandan olmadir ve Muhakkaki O Besmele ile başlanandir. yani o ( Mehdi süleyman evladi veya Muhammed sözü ile davud evladi olcak yani davud süleymanin babasi ve süleymanda mehdinin büyük büyük babasi olcakdir ve o Mehdi hemde besmeledir yani sonda gelen besmeledir. yani besmeleyi unutur isen bir isin başinda o zaman dersinki bismillahi evveli vel ahiri. yani mehdi her ne kadar peygamber degil isede unutulmuş besmeledir.Herkes Allahi kitabi unuttugunda insanlara Allahi kitabi yeniden hatira getiren Allahin ismiyle olan besmeledir. yani o sonradan akliniza gelir fakat herşeyin önüne gecer yani derecesi peygamber derecesindedir. neml suresinde gelen besmelenin diger besmelelerden bir farki varmi? yok ,sadece sonradan gelmiş olmasi farki yani işde mehdi denen zaat ahir zamanda gelir ve bütün insanligin başina hakim olur hakim olma vasfini büyüüüüük büyük bababsi süleymnadan miras almişdir. süleyman aleyhisselama bu malum olmuş idi ve babasi ona bir kilic yapip vermiş idi ve bu kilic üzerinde 932 yazmakda idi yani 1932 mehdinin babasinin, annesinin gövdesine düsdügü vakit yani milki bekadan ciktigi an yani onunla birlikte mehdide babasina milki bekadan cikip vasil olmuş idi yani 1933 1 ocak yani isanin dogum günü olan günde mehdinin babasi dünyaya geldi kara kişin ortasinda yani ahir zamanda işde ondan olcak bu iki evladini bildiginden süleyman aleyhisselam daha sonra kendine eş olcak belkis annemizi cagiri iken ona dediki Bu mektup süleymandan ve süleymandan olcak besmeleli cocugun hakki icindir diye yazmaya başladi mektubuna . yani mehdi şeytan ve ordusunun unutturmaya calişdigi fakat cenabi mevlanin ise onu hatirlattigi besmeledir yani imamdir. her ne kadar insan yemek yemeye su icmeye yahut bir işine aşina başlarken besmeleyi unutursa unutsun aklina geldiginde hemen "bismillahi evveli vel ahiri " demelidir. yani başida sonuda Allahin ismiyledir. demek lazimdir. Mehdi hakki için için o işiniz yine asaan olur inşallah.Belkisin bir adida Türkandir. yani türk annedir.yani süleymandan olcak olan o türk Mehdinin annesi anlamina gelen ismi, süleyman aleyhisselam ona koymuşdur.Türkan, fakat türkan ile yani belkis ile halvetten önce besmele ecekince süleyman aleyhiselam, dogan cocuk tersden gelmişdir yani ilk tersden gelen cocuk. yani tevbe suresinin başinda besmele cekerseniz cocugunuz tersden gelir yani neden böyle bir durum olur mesela kuran okudun ve tevbe suresinde bitti kapattin sonra hatimine devam edeceksin actin kurani tevbe suresinde kaldiysan başinda yine euzu besmele cekersin böylece besmelesiz surenin başina besmele getirmiş olursun. bununda manasi tohumlari atiliken besmele okunmadan atilan hiristiyan yahudi ve diger dinlere mensup kimsler ahir zamanda mehdiye tabi olunca onlarin tohumlari yani her ne kadar başlangilcari besmelesiz olsada Allah onlara Mehdi ile besmeleyi hatirlatir ve bu sayede Allahi kitabi ögrenen ve islama giren hiristiyan ve yahudiler de tevbe suresindeki besmelesiz ayetleri oluşturular fakat işde euzu besmele her ne kadar onlarin başinda söylenmesede kurani okumaya tevbe suresinden başlayanin okuyacagi ilk kelam yine euzu besmeledir. yani işde medhi orada hem euzu hemde besmele hükmündedir ve bununda manasi esteuzbillah demekdir.yani işde tevbe suresinden başliyacak olanlar besmele cekmeyip estezubillah derler ve sonra besmele cekerler yani estezubillah demek: hay Allah iş tersine döndü demek gibidir. yani sondakini alip başa koymak hikmeti yani mehdi hikmeti. Türkanin yani belkis annemizin dişleri altindan idi yani ilk dişcilik meslegi sebe melikesi zamaninda ve sebe halki tarafindan bulunmuş idi ve onlar altindan diş icad ettdiler ve belkis annemizin dişleride altindan idi.gecen hafatki vazimizin temasina döner isek altinda metaldir ve altin paslanmaz yani onun altin olmasi erinmemesindendir. işde lehim teli hemen erir ergimesi en düşük olan yani siniri hafif gecen kimseler kini cok uzun sürmeyen bu avrupalilar bunlarla kavga et küs yarin barişirlar ve grüsgot derler. yani kiziginligi cabuk gecen fazla kizmayan hemen eriyen yani lehim teli gibi. Altin ise kolay erimez yani öyle hemen eriyveren demez yani ergime noktasi yüksek .yani işde bir kişi, bir iş buyruldugunda eriniyor tembellik ediyor ise o altin olamaz .yani altin olcak olan ferhat gibi dagi del deseler erinmeycek ve calisip dagi delcek. metal cibilliyati altin olanlar iradesi güclü kimselerdir hem işlenebilir, hem degerli ,hem paslanmaz ,hem iletken, hem edel metal. yani adamin dibi dedikleri has kimseler . yani has metal yolda kalsan bozduru yol parasi edersin darda kalsan bozduru darlikda harcarsin bollukda zencir kolye yüzük küpe diye takinirsin. dardada bollukdada sana faydasi olan insanlar gibidir. altin cibilliyati hem zor vaktinde hem dar vaktinde dostlarina faydali olan insanlardir altin tabiatindakiler. tabiatlari sogukdur. burdanda bir başka mesleye gecer isek börtü böcük hepsi soguk kanli hayvandirlar fakat karinca sicak kanli hayvandir o kişin donma göstermez o yüzden yazdan kiş azigi toplarlar tek iki kiş azigi biriktiren hayvandabiri yazin calişir kişin yer yani karinca tabiatindakiler mevsimlik işcilerdir ve ve yazin calişip kişin yazin kazandiklarini yiyen kimslerdendir. kişin tatil yapan insanlardandir. onun arkadaşi agustos böcekleri yaz kiş tatil yapanlardir yani onun kişa azik biriktircen kaygisi yokdur. ve yine ayilar yazin yiyip yag yaparlar kişin uyuyup yaglarini eritirler kimler yazin calişip yoruluyor kişin tatil yapiyor ve amma kayak yapiyor daglarda amma tatil yapyor ise bir nevisi ayi cibilliyatindandir orman ayisi veya kutup ayisi gibi. her ahlak ve yaşam bicimi bir cibilliyati gösterir. Bunu anlamak insanlar için zor olmasa gerek ve adami kişin tatilde görüp ben yapamayon diye hayiflanmayin sizde ayi olun sizde tatil yapin. yahut ari gibi karinca gibi yazdan calişip kazanan kişin yiyen calişkan işciler gibi olunuz. ve her cibilliyat ,yani neml suresi 27. sure ve 27 li tabanca veya mehdi tabancasi yani iki 13 lü şarjör ve birde agzindaki mermi 27 li. yahut meryem suresi 19 lu yani yay burcunun en üstteki yani isa 19 lu veya oglak 27 li yani 19 lu demek iki dokuzlu şarjör ve birde agzinda 19 lu veya 27 li ya 3 dokuzlu yahut iki 13 lü yani isa gibi. 13 havarisi var idi ve biri gammazlik etdi yani merminin biri tutukluk yapti. yine ankebut yani 29 lu, kolu gibi uzun ankebut suresi 29. sure yani iki 14 lü tabanca ve birde agzindaki mermi.kim kiminle arkadaş ve arkadaşindan neye muzdarip dogaya baktiginizda insanlarin dostlarindan cektigi cileleri ve dikkat etmesi gereken tehlikleri görürsünüz yani mesela bir fare her zaman bir kedi tarafindan yakalanma tehlikesi vardir. yani fare hirsiz arsiz ve yine bir polis tarafindan yakalanma riski taşir. kedi efe amma bir köpek tarafindan bogulma tehlikesi taşir. köpek sadik dost amma .köpek sadik dostu insan tarafindan zehirlenme tahlikesi taşir , ac birakilma tehlikesi taşir. artik varin siz bulun ahlakiniz nasil, tatiliniz nasil, nerde rizkiniz, iyaşeniz nasil, yahut düşmaniniz kim. işde insanlar ölümü az hatirliyorlar oysaki ölüm cok yakindir. azrailden habersizlerdir.azrailin görevini sizlere şöyle anlatalim: Bir dalda bir meyva olsun ve o daldaki meyva erince kemale ulaşinca seyri sülukunu tamam edince erer ve zikir biter zikri bitince ya bir kuş ya bir insan gelir onu koparir ve onun koparilmasi işde bir insan tarafindan olmakda ve o meyvanin azraili o meyvayi koparan el olmakda yahut onu dalinda ermiş diye didekleyip yiyen kuş olmakda.ermiş meyvayi kurt kuş da bilir coluk cocukda bilir olgun insanda bilir. işde bizlerde kemal mertebelerini kat edersek bizim kemalatimiz kurt kuş tarafindanda bilinir, olgun, akil balig kimsler tarafindanda, hatta akil balig olmamiş cocuklarcada bilinir.Nasil insan olgun meyvayi ya kendi için ya coluk cocugu için yada para kazanmak için kopariyorsa. kişi üc kemal derecesine ulaşir ya bir başka alemde yolculuk yani yenmek için koparilan yani, yahut mesela koyunun yenmek için beslenip tazeyken kesilmesi ,yahut sütü için beslenip sütünden kuzusundan faydalanilmasi, yahutda satip parasini yemek için beslenmesi. meyva sebzede aynidir. yani kemalati ya kendi icindir yahut başkalarini erdirsin diyedir mürşiddir, yahut meyvasi icindir yani soyu dölü icindir yani coluk cogunu yetiştirmesi için kemalat kazanir.işde herkesin işde bu evliya dedigi kimsler başkalari için olan kemalatdir yani başkalarini bu yola erdirsin diye ve yine ikinci kamil kimsler, kimse onlarin kamil olduklarini bilmez onlar coluk cocugunu yetiştrimek ile ailesi ile meşguldur bakan onlari siradan insan görürü fakat onlarin evlat yetiştiriken takip ettikleri edeb onlarin kemalatini gösterir. ve yine ücüncüsü kemalati kendi icindir yani kavun karpuz limon portakal için için erer sarimsak sogan için için erer yani ice dogru eren kendini bulma yolculgu yani nefsini bulma yolculugu ile kemalat yolculugu. Rabbim, kullari yolu kaybettikten sonra onlara yolu hatirlatir, ve onlar bu hatirlatma sonu yollariniyeniden bulunca sevinir. yani hata edenin hatasini anlayip tevbe etmesi Rabbimizi öyle sevindiriki işde bu hal şu hadisde anlatilir: bir adamin cölde giderken üzerinde suyu azigi olan devesini kaybetmesi, ve sonra onu aramakdan yorulup uyumasi ve uyaninca devesini ve suyunu azigini yaninda bulmasi ,o adami nasil sevindiri ise Kulunun, adem ve havva annemiz gibi hata ettikten sonra tövbe edip tekrar rabbimize dönme yolunu tutmalari rabbimizi öyle sevindirir. işde tövbe suresi, besmelesi unutulmuş insanlarin, rabbimizin onlara o besmeleyi ve rabbimizi hatirlatan mehdiyi gönderip, onlarinda, mehdinin hatirlatmasi sonucu hidayet yolunu bulmalari, ve rabbimize dogru seyru ilallah ile yolculuk etmeleri, rabbimizi bu ahir zamanda memnun edecekdir.nisa suresinde buna işaret edilmekdedir. böyle kullar rabbimizi bagişlayip affeden olarak bulurlar diye buyruluyor. Allahim bizi kemalat yolumuzda gözlerimiz ve kulaklarimizdan faidlendir hadisi mucibince gözler den maksad hz ömerdir ömerdeki ö harfi kafadaki gözler ile kafa yuvarlaginin üstündeki iki nokta yani ö harfi ömerin harfi yani kafadaki gözler ve yine ebu bekr derkende b harfinde düz cizgiye yapişmiş yarim daireler yani kulaklar belirtilir işde bu yüzden peygamberimizin bu hadisden kasdi Allahim bizi Hz ömerden ve Hz ebu bekrden faidelendir demekdir demişler alimler. mescidi aksanin temelini davud aleyhisselam başlamiş ve sebebi mescidi aksanin üstünden meleklerin altin bir merdivenden göge yükslediklerini görmüş ve bu yüzden oraya mesicidi inşaya başlamiş fakat ömrü kifayet etmeyip vasiyet ile oglu süleyamana emretmiş onu tamamlamayi. ve yine süleyman aleyhiselaminda ömrü kifayet etmeyip, mescid inşaa edilirken uyurcasina ölüvermiş, fakat oranin inşasinda görevli olanlar yani şeytan ve cinler onu kirksenede tamamlamişlardir. işde göge acilan merdiven, mescidi aksanin üzerindendir. yani işde o hani bir filim varya star gate diye işde semaya acilan kapi yani mescidi aksada bulunun kapi o gate diye adlandirilan kapi yani yildizlara acilan kapi işde o kapi yuvarlakdir ve dalgic saati gibidir ve o saatin ayari tutunca kapi acilir. ayar tumaz ise kapi acilmaz. o yüzden ey temel atanlar eyer dogru yere dogru zamanda temel atiysaniz o temel sizi yildizlara götürcekdir. işde evlat mühimdir ve onlarin tohumu atilirken besmele ile atilmali velevki unutun o zaman deki estezubillah yani haşr suresi okunurken nasil istiaze ediliyor ise öyle istiaze edip yolculugumuza devam edelim. yani euzubillahissemiulalimimineşşeytaniracim euzubillahissemiulalimimineşşeytaniracim esteuzubillahissemiulalimimineşşeytaniracim Bismillahirrahmenirrahim. diye başlamak. işde insani Allahdan uzaklaştiran 70 perde vardir her kim bu perdeleri aşar ise herşeyi Allahdan bilir. yok eger yemege, calişmayi sebeb gören, cocuga babayi sebeb gören, adem babayi nasil anlayacak yani ademin babasi yokki onu nasil anlasin. eger cocuk olmasi için baba gerekiyorsa,ademin yani ilk insanin babasi kim o zaman. yahut meyvayi agacdan bilen için ölümü azrailden bilen için meyvayi koprani anlamak zor olur Allah azrailede perde koymuş bizler azraili müşahede edemiyoz amma o vardir ve eceli geleni alip gider.o yüzden ecel gelmeden azrail yakaya yapişmadan gel tövbeye gel. Kulunun tövbesi Allahi memnun ettigi gibi, melekleride memnun eder, huri gilmanlarida memnun eder. kiramen katibin melekleri işde yukari ile irtibat halindelerdir bizler ise onlari görmeyiz işde bir kul günah işleyince onlar üzülür ve günahini yazmamak için direnirler eger kul 5 veya alti saat gecmeden tevbe eder dogru yola döner ise o kulun o kötü hali rabbimize götürülmeyip günahlarindan rabimizin katinda söz acilmaz yani tövbe ettigi için rabbimizin katina o kulun o günkü hali gidince eger hatalarindan hep teveb etmiş ise hep iyi halleri vardir defterinde ve iyi hali göz önüne alinir. yok eger günah ve hata etdi ve tövbeyede sarilmadi ise kiramen katibin melekleri onun günahini defterine üzülerek yazarlar. ve rabbimizin katinda onun kötü halini anlatirlar, ve o kul rabbimizin katinda günahkar olarak hatirlatilir ve kötü hali göz önüne alnir, ona bir nimet verilcegi zaman yani bu nimete zulmeder diye hesap edilir. o yüzden bir sinifda bir okulda bir fabrikada yöneticilerin ögretmenlerin calişanlar veya ögrenciler hakkinda kanaat notu vardir. kimin kanaat notu iyi ise 95 den yüz yahut 45 den 50 alir. yani onu kanaat notu ya en yüksege taşir . yahut batakliga düşme tehlikesindeyken bir uyarici ile o kurtarilir. yani işde mehdide, ahir zaman insanlarini kisim kisim ya en yüksege cikmalari için, yahut da batakliga düşme tehlikesinde onlara hidayet rehberi olup dogru yolu bularak kurtulmalarini tesis ile görevli elhadi isminin mazhari mehdidir. Rabbim günahdan sonra tevbeye sarilmayi ,yahut unutup yanildigimizda uyarilip unuttuklari hatirlatilan uyarilan kimsler olarak yani mehdi hikmeti ile sonradan gelip öne gecen istiazeli besmele yani esteuzubillah ile kurtulmayi nasip etsin inşallah el fatiha maassalavat Başagaçli Rasit Tunca 06.01.2013 Pazar |