![]() |
Sahibi Nefsi Hayvani ve Ruh Babasi (Kar©glanin 27.01.2015 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Tiryaki Board (https://tiryakiboard.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2015 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=213) +---- Konu Başlığı: Sahibi Nefsi Hayvani ve Ruh Babasi (Kar©glanin 27.01.2015 Vaazi) (/showthread.php?tid=276) |
Sahibi Nefsi Hayvani ve Ruh Babasi (Kar©glanin 27.01.2015 Vaazi) - RasitTunca - 05-31-2018 SAHiBi NEFSi HAYVANi VE RUH - BABASI (Kar©glanin 27.01.2015 Vaazi) 27 Ocak 2015 Salı أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم بسماللهالرحمنالرحيم إِنَّ الَّذِينَ يُبَايِعُونَكَ إِنَّمَا يُبَايِعُونَ اللَّهَ يَدُ اللَّهِ فَوْقَ أَيْدِيهِمْ فَمَن نَّكَثَ فَإِنَّمَا يَنكُثُ عَلَى نَفْسِهِ وَمَنْ أَوْفَى بِمَا عَاهَدَ عَلَيْهُ اللَّهَ فَسَيُؤْتِيهِ أَجْرًا عَظِيمًا -------------ooo---------- بَلْ ظَنَنتُمْ أَن لَّن يَنقَلِبَ الرَّسُولُ وَالْمُؤْمِنُونَ إِلَى أَهْلِيهِمْ أَبَدًا وَزُيِّنَ ذَلِكَ فِي قُلُوبِكُمْ وَظَنَنتُمْ ظَنَّ السَّوْءِ وَكُنتُمْ قَوْمًا بُورًا ---------------ooo---------- وَمَن لَّمْ يَجْعَلِ اللَّهُ لَهُ نُورًا فَمَا لَهُ مِن نُّورٍ Sadakallahul Aziym Fetih Suresi 10 Fetih Suresi 12 Nur Suresi 40. ayetten pasaj OKUNUŞU: Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim İnnellezîne yubâyiûneke innemâ yubâyiûnallâh, yedullâhi fevka eydîhim, fe men nekese fe innemâ yenkusu alâ nefsihî, ve men evfâ bi mâ âhede aleyhullâhe fe se yu’tîhi ecren azîmâ. Fetih Suresi 10 Bel zanentum en len yenkaliber resûlu vel mû’minûne ilâ ehlîhim ebeden ve zuyyine zâlike fî kulûbikum ve zanentum zannes sev’i ve kuntum kavmen bûrâ Fetih Suresi 12 ve men lem yec’alillâhu lehu nûren fe mâ lehu min nûr. Nur Suresi 40. ayetten pasaj Sadakallahul Aziym MEALI ve KISA TEFSiRi: Muhakkaki onlar sizi satin almişlardirki, o sizin sahibiniz olan saticiniz olan Allah dan. işde seni satin alanlarin elinin üstünde Allah vardir.(yani Rabbin seni onun eli ile yedirir icirir giydirir gezidirir,...) kimlerin aklı kıt olup bu hikmeti anlamadıysa işde onlar nefsine yani cibilliyatina kör aklı ile yani kıt aklı ile bakanlardir. Her kim satin aldığı nefse yani birisinin cibilliyati olan nefsine yani (hayvani haline) iyi davranip galu belada verdiği ahdini (sözünü) tutarsa ve vefa gösterirse (karşilikli, yani biriside senin hayvani nefsine sahiptir, oda seninkine vefa gösterir inşallah) , Allahda onu büyük mükafatlarla mükafatlandircakdir. Fetih Suresi 10 Onlar Yani Kafirler Zannetilerki: kendilerinin yapacagi bir nane ile, yani bir keşif, bir alet, bir icat ile onlari engelleyip, artik onlar, Hic bir zaman ebedi olarak, Allah Rasülü ve müminler, seyri sülük edemeycekler, yani ehli olduklari kimselere geri dönemeyecekler, yine yani cennetlerine kavuşamayacaklar, zannettiler. Ve bu zanniniz sizin kalplerinizi süsledi ve icinize bir neşe geldi, bu kötü zanniniz ile sevindiniz, bu kötülügünüz sizi sevindirdi. yani ola ola nefsiniz emmare bissüi oldu, yani kötülükden zevk alan nefis sifatina düştünüz, böyle olanlardan biride, deve ashabiydiki, onlar salih aleyhiiselamin ashabi, üc ciglik koptu onlar üstüne ve bir sabah kendilerini kalkinca kipkirmizi buldular sonra ertesi sabahda simsiyah buldular ve ücüncü günün ciglilgi ile hepsi yere yigilmiş vaziyette helak edildiler. ve bu ayet gösteriyorki, bu kafirler frekans, ses frekansi cinsinden birşey ile, müminlerin önünü kesmeya calişacaklar, oysaki Allahin sayhasi salihi inkar edip deveyi kesenlerin ugradigi sayha, yani ses frekansi, DB cinsinden bir ses, yani desibel cinsinden bir ses ile, Allahu Teala vetekaddes hazretlerinin, onlari helak etmeye kadir oldugunu unutuverdiler. Fetih Suresi 12 Allah her kim için bir Güneş bir peygamber veyahut ta, onu dogrulayici bir nebi, nur ve yol gösterici aydinlik vermediyse, onun için bir yol gösterici yokdur, ve onlar yolunu bulamaz. ici karanlik dolu olanlarin, zulumet dolu, kötülük dolu olanlarin, yol göstericisi yokdur, yani karanlik gecedeki gibi, onlarin semasinda yildiz olmaz, karanlik gece gibidir onlar. Nur Suresi 40. ayetten pasaj Allaümme salli al Muhammedin ve ala eeli Muhammed. Allahümmerzukni sahiben müvafikan. Yolculugumuza başliyoruz, Peygamberimiz Kizi Fatimaya buyurduki: “Ey Resulullah’ın kızı Fatıma! Sen de kendini Allah’tan satın almaya çalış; zira senin için de bir şey yapamam.” (Buharî, Vesâyâ 11; Tefsir (26) 2; Müslim, İman 348-352.) Yani yukardaki ayetle bu hadisi birleştirirsek,her insanin bir cibilliyati vardir. Cibilliyati demek, hayvani nefsi demekdir. yani o insanin hayvan olarak hayat bulan hali, ve o bir hayvandir.Anne babasinin onu kazandiklari, en son durum hasbi ile, o hayvanin iyi halleri ve kötü halleri, o insanin ahlakini temsil eder. ve besondere özellikleri, yani kimsede olmayan özellikleri ise, yine o hayvani sifati olan hayvandan, aldığı özellikleridir. ve ehil hayvanlarin bir sahibi vardir, ve onlar kurban edilen cinsler, veya yenen cins olarak ikiye ayrilir, birde vahşi olanlar, yenmeyenler, haram olanlar, ve zararli olanlar vardir, birde özünde iyi olupda görünüşü cirkin olanlar vardir, ve ayrica görünüşü maskeli, yani sanki güzel gibi görünüpte, kötü ve zararli olanlar. işde Mü min olanlarin genellikle, yüksek ahlakli olanlari, peygamberin “İnsanların en hayırlısı insanlara faydalı olandır. ” sözü mucibince işde mümin olanlarin, ehil hayvanlar gibi bir hayvani nefisleri vardir ki onlar: inek, dana, koyun, keci, at, eşşek ,kedi, köpek , muhabbet kuşu, papagan, fare gibi insanlarla devamli ilgi ve alaka halindeki hayvanlardir. ve kafirlerin, kafirligini göstercek kadar, zararinin ne oldugunu bildircek kadar, belli bir kötü ve zarari olan, hayvan halinde sifatlari ve cibilliyatlari, nefsi hayvanileri vardir. yine münafiklarinda, iki yüzlü hayvanlar halinde sifatlari ve ahlaklari vardir, ve bunlara o insanin , "Nefsi Hayvanisi " denilir. Rabbim, Mehdi ve Cemeatine, ve sevenlerine, ve onlardan dogacak cocuklarina, güzel bir nefsi hayvani nefis nasip etsin ki, ve o ehil ve güzel hayvani nefsi olmasi yetmeyip, birde o hayvani nefsine müvafik birini, yani vefa gösteren birini, yani empati yapabilen birini, yerine kendini koyabilen birini, sahip olrak nasip etsinki, eger O nun Nefsi Hayvanisi, bir eşşek ise şayet, onun sirtina binip imbal dürten bir sahip ile, ona merhametli davranan, sirtina fazla yük yüklemeyen, ve onun sirtinin bir yerinin yükden incinmesine müsade etmeyen, ve o nuda Allah in yarattigi bir canlisi diye merhamet kanatlarini, onun üstüne indiren, bir sahip ne kadar farkli kutuplardadir yani. işde yukardaki ayette gecen İnnellezîne yubâyiûneke innemâ yubâyiûnallâh, Saticiniz olan Allahdan, kendinizi satin alin, bu ayette üzerine basa basa bildirilmekdedir. ve demek olruki kendi nefsinizin kendiniz sahibi olmaya calişin ki! nerde bir başkasinin size Allah lik etmeye, sahiplik etmeye calişmasi, nerde sizin kendi nefsinize acimaniz, onu korumaniz yani. her ne kadar bir başka kimse merhametli olsada, kendi nefisi oldugunu bilmeyen birisi, bir zaman gelir, o hayvani nefse zulum edebilir işde . ve kendinizi satin alin demek de budur yani. Kendi nefsinize kendiniz sahip cikin, onu egitin ögretin, iyiyi kötüyü ayirt etmesini bildirin, ve bakinki nasil farkli bir özelliginiz var, ondan bakarak arayip bulun, ve o özelliginizi, kendinize hüner ve meslek edinin demek, bu ayetin tefsiri manasindadir yani. ve şeytan aleyhillane bir almana gelince, Almanca fistekler onu kandirmaya calişir, ve yine ingilize gelince ingilizce fistekler, ve yine rusa gelince rusca, araba gelince arapca fistekler. o zaman yine melekler, iyiligi o insana fisteklemek icinde, bir melek icinde dil sorun olmaz. onlar ruh dili ile konuşurlar, ve senin ruhuna seslenirler. Senin ruhun, onun ruhu, bunun ruhu, ayni dili kullanir, yani ulusal dildir ruh dili. incelik, nezaket, insanlik,merhamet, şefkat, vefa yani ruh dilidir bunlar. Ruh dili ile, iyiligi gören Almanda, bu bir iyilik der, Fransizda, ingilizde. Yine kötü şeytanlarin yaptirdigi bir kötülükde, dünyanin dört bir yanindaki, her türlü insan tarafindan kötü olarak bilinir, yani yine şeytan dilide ulasal dildir o zaman. ve nefislerin dilide ulusaldir, yani hayvanlar birbirlerinin dilini anlarlar. karinca, aslan ne diyor duyar bilir, yine aslan bir kartal ne diyor dinler ve bilir, hal böyle olunca ham ve toy kalip, onlarida onlarida anlamayan, dil bilmez bir insanoglu cahili vardir. Ve nefislerinizi satin alinki, nefislerinize şeytanlarin seslenip, onlari yönetmesine müsade etmeyin, ve onlarin dilini ögrenip, onlarin dili ile onlari, iyilige güzellige, hayra dogru yöneltin. Nefis terbiyesi işde, mürşidler tarafindan, işde nefis dili bilmek ile olup, senin nefsini bilen şeyh, sana senin nefsinin dilinden sana seslenir, ve o ses senin kullagina, iyi ses olarak gelir, cünkü senin sifatin ve cibilliyatin, o sese aşinadir. Ve nefsine söz geciren, ve şeytanada uymayan kimse, evliyadir evliya. Diyorlarki "Muhammed olmasaydi biz olmazdik" halbuki Muhammedden önce ismail vardi ibrahim vardi, adem vardi, hatta adem yok iken cinler melekler ve Azazil vardi, şeytan bile o zaman şeytan degildi, insan yaratildida, azazil şeytan oldu, yani rütbe kazandi. "levlake levlak lemma halaktul eflak" "HABİBİM Sen olmasaydin varligi yaratmazdim" ve bu o " sen olmaysadin felekleri yaratmazdim" hikayesi bu olaylara uyuşmuyor cünkü Ademden, önceleri oldugu bakara suresinden bildiriliyor. evet karanliklar var kainatta birde yildizlar var, aydinlik ve işik sacan kandiller, yani peygamberler, ve ilk peygamber adem fakat, kainatin ilk yildizi Muhammed yildizidir. fakat sen olmasaydin biz olmazdik hikayesi uydurmadir cünkü, tevhid kelimesinde "La ilahe illallah, Muhammedün Rasulallah" nefiy, ispattan öncedir, yani önce yokluk, sonra varlik geliyor, önce karanlik sonra icine kandiller asiliyor, yani muhammedden önce, şeytan olmamiş Azazil ve melekler, ve cennet dahi vardi, ve yaratilmiş vaziyetteydi. yine Cebrail vardi, Mikail vardi, israfil vardi, ve Azrail dahi, ondan önce Azrail, yani can alici melek degildi, ve insan halkolduda, rütbe kazanip, ölüm melegi olma makamina yükseldi. ve şeytan dahi, şeytan degildi ve Hz Ademden sonra şeytanlik makami verildi. ve işde insan ilk yaratilirken, önce berzahdan bir yel gibi ruh olarak iner, ve sonra o ruh ya iyiler tarafindan yada kötüler tarafindan bir kaliba girer, yani giyilir. ve yine sonra topraga iner ve ya hayirli ve tatli bi nebat olarak halk olur, yahutda zararli ve zehirli olur, yahut işe yaramaz denen bir halde olur, sonra onu yiyen hayvanlar ve insanlara tarafindan insana ve hayvanlara gecer ve sonunda o insanda terakki edip ahlak ve sifat yani cibilliyat halini alir. bu seferde insanda veya hayvanda insan tohumu veya hayvan tohumu meni olur, ve o insan ve hayvan tohumuda terakki edip yeniden dogabilirse, artik o can ve hayat kazanmiş, yani kainati alemin haritasi olur, yani kainatin kumanda merkezi olur. أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتًا حَسَنًا وَكَفَّلَهَا زَكَرِيَّا Okunuşu: Estezubillah Fe tekabbeleha rabbuha bi kabulin hasenin ve enbeteha nebaten hasenen, ve keffeleha zekeriyyâ . Sadakallahul Aziym Alimran Suresi 37 den pasaj Hz .Meryemin Annesi Hanne annemiz Meryem annemizin dogdugunda, onu rabbimize adamasi ve ona duasi olan bu ayette buyrulan: " Benden bu hediyeyi kabul buyur, ve onun yiyecegini giyecegini, en güzel bir nebat yani bitki olarak bitir. ve onun bakimini zekeriyaya verdim" buyuruyor Hanne annemiz. ve burdaki en güzel bitkiler olarak bitir hali, yani yiyecegi ve onun bedeninde hücre olcak yiyecekleri, giyecegi giyecekleri, hasen bitkilerden yani güzel bitkilerden olsun, güzel taamlardan olsun demekdir, yani igrenilmeyen yenebilen helal yiyecekler, ve "ve keffeleha Zekeriyya" demesi onun külfetini zekeriyaya verdim demesi, hayvani halinin bakiminida insani halinin bakiminida zekeriyaya vermiş yani. onun terbiyesini, rabligini ve "nefsi hayvanisinin" sahipligini zekeriyaya vermiş hanne annemiz demekdir bu. Rabbim Mehdi ve Cemeatinin ve sevenlerinin yiyecekleri taamlarida, giyeceklerinide, en güzel bir yiyecek, ve bitki olarak bitirsin, Rabbim Teala ve Tekaddes Hazretleri. أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم فَإِذَا سَوَّيْتُهُ وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي فَقَعُوا لَهُ سَاجِدِينَ "Fe izâ sevveytuhu ve nefahtu fîhi min rûhî fe kaû lehu sâcidîn" Sadakallahul Aziym Sad Suresi 72 Meali: Ve o nun (O çocugun) seviyesini ,sifatini ve yine yani makamini ne oldgunu tespit edip icine ruhunu koydugum zaman, onun yiyecgi giyecegi ve hizmetinde olcak olanlar, hemen onun emrine hizmetine girip boyun egin, ve ona hizmet ediniz artik. Sadakallahul Aziym Sad Suresi 72 Arapçada "Ruh" kelimesi, "Rîh: bir şeye girmek" kelimesinden türemiştir. Bazı hadisler ilk kırkta çocuğun can bulacağı geçebilmektedir. Ki bazı alimler bu nedenle anne karnındaki bebeğe ruhun kırk günlük iken verildiğini söylemişlerdir. Fakat o hadis i şeriflerde zikredilen can bedenin can bulmasıdır. Yani ruhun bedenle buluşması değildir. Ki ruh bulmamış fakat kalbi atmaya başlayan bir beden candır ve can olarak kabul edilir. Örneğin ölen bir kimseni belli bir müddet daha hücrelerinin canlı kalması da bu konuya bir örnektir. Zira bedeni çalıştıran ruh olsa idi bir insan ölür ölmez hücreler dahi o an ölürdü ve bedenin fonksiyonları belli bir müddet deha sürmezdi. Zira bebeğin ruhsuz bedeninin ölen bir kimsenin bedeninde farkı vardır. Anne karnında ki bebek kendi ruhuna kavuşana denk adeta annenin ruhundan beslenir. Bu nedenle de bebeğin ruhsuz bedeni ölen bir kimsenin bedeninden farklıdır. Özetle anlıyoruz ki bir bebek 120 günlük olunca ruhuna kavuşmakta ve çalışan bedensel fonksiyonlarına ruhsal fonksiyonları da eklenmekte ve tam manası ile bir insan olmaktadır. Hadis-i şeriflerde Peygamberimiz (asv), çocuğun anne karnında oluşumunu anlatırken farklı ifadeler kullanmıştır. Bazı hadisler çocuğun yüz yirmi günlük iken canlandığı imajını verirken, bazı hadisler de kırk günlükken canlandığı açıklamasını yapıyor. Hadisi yüz yirmi gün olarak yorumlayan alimlerimiz, ilk dört ay dolmadan kürtaj yapmanın haram olmadığını, ancak dört ay dolduktan sonra kürtajın haram olduğunu söylemişlerdir. Ancak çocuğun kırk günde canlandığını ifade eden hadisleri esas alanlar ise, kırk gün geçtikten sonra kürtajın haram olduğunu ifade ediyorlar. Birileri bizim hareketlerimize bakti gördü ve Ruhi bir sex yaptigimizi gören gözetleyen ahmaklar işde SAPIK DEDi: Ey bize Sapik diyen "Annene sor "sen doğmadan, senin annenin içine, fiziki baban, senin sadece fiziki tohumunu koyabilir, ve cocuk kirk günlük veya hadisde gecen 120 günlük olunca, onun icine ruh koymak için melek girer diyor, o melek denen işde, senin birde ruh baban ve ruh tohumunu ruh olarak girip, ruh tohumunu koyan vardir. sor senin ki kimmiş." O ruh baban melek falan degil, işde derlerki bana biri geldi ve bunun ismini falanca ismi koy dedi dediler deniyor. “İnsanlığın beklediği Son Kurtarıcı’ya hamile kalan Hz. Amine, diğer anne adayları gibi sıkıntılar yaşamıyor ve tatlı bir meltem gibi kendisini kucaklayan rahmet esintileri altında bir hamilelik süreci geçiriyordu. (R.Haylamaz,2010:1/83) “Çünkü Abdullah’tan oldu hamile Vakt erişti heftehu eyyam ile” (S.Çelebi-N.Pekolcay, 2005: 74 –75) “Abdullah’tan Âmine’nin alnına geçmiş olan güzellik nuru, onun alnına geçti. Âdem zamanından beri evladdan evlada geçen peygamberlik nuru şimdi sahibini buldu, artık onda karar kıldı.” (A.Cevdet Paşa,1969: 56; M.M. Bozkurt: 17) “Hem Muhammed gelmesi oldu yakin Çok alâmetler belirdi gelmeden” (S.Çelebi-N.Pekolcay, 2005: 74 –75) “Fakat gece rüyamda gördüm: biri gelip ‘Ey Âmine! İyi bilmelisin ki, sen âlemlerin hayırlısına gebesin. Doğduğu zaman adını ‘Muhammed’ koyasın’ dedi.” (A.Cevdet Paşa,1969: 56; M.M. Bozkurt:17) “İbni Abbas’ın diliyle Âmine Hatun: ‘Gebeliğimin altıncı ayı geçmişti. Bir rüya gördüm. Esrarlı bir kimse yanıma gelip, dedi: Ya Âmine! Sen Âlemlerin hayrına gebesin! Doğurunca ismini ‘Muhammed’ koy ve halini hiç kimseye açma!”. (N.Fazıl, 2007: 65) ve yine muhmmed için dahi "bu senin oglun gibi bir kadri cemil dünyaya gelmedi" dedi melek ve "onun ismini Muhammed koy dedi" denmiyormu rivayette ve mevlütte. halbuki o tohumu koyan, Allahin ruhullah isa gibi, ruh olma makamina cikardigi evliya kulu, ve evliya kullari, tarafindan ruh olarak yapilan birleşme ile konulur yani. işde o ruh babaligini insanlara ögretmeye calişıyorum şimdi. ögretmenligim bu konuda amma, ders bitti artik ben o sinifdan cikdim. şimdi biraz bunu anlayanlar o ders hakkinda konuşsun praktik yapsin oyalansin, purposem (Bu hareketleri yapmakdaki amacim gayem ) bu anladinizmi. ne yapiyor bu? sapıkmı ne? dediniz degilmi! amma hayır sapık falan degilim. malesef bu dahi bir ders idi anlayan anladi anlamayan geçemez bu sinifdan bu dersden. Rabbim, Mehdinin Cemeatine, Mehdi gibi veya isa Ruhullah gibi olmasalarda, en azindan bir defalik olarak, Ruh babalik makamini ögretip tatmalarini nasip etsin. Amiyn وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ Elfatiha maassalavat. Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 27 Ocak 2015 Salı Original Kar © glan |