Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egeceksin (Karoglanin 07.07.2013 Vaazi) - Printable Version +- Tunca-Forum (https://tiryakiboard.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2013 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=215) +---- Thread: Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egeceksin (Karoglanin 07.07.2013 Vaazi) (/showthread.php?tid=4084) |
Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egeceksin (Karoglanin 07.07.2013 Vaazi) - RasitTunca - 10-24-2018 Padişah Olsan Hakkin Kapisindan Boynunu Egerek Gececeksin 07.07.2013 Pazar أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم وَإِذْ قِيلَ لَهُمُ ٱسْكُنُوا۟ هَٰذِهِ ٱلْقَرْيَةَ وَكُلُوا۟ مِنْهَا حَيْثُ شِئْتُمْ وَقُولُوا۟ حِطَّةٌ وَٱدْخُلُوا۟ ٱلْبَابَ سُجَّدًا نَّغْفِرْ لَكُمْ خَطِيٓـَٰٔتِكُمْ ۚ سَنَزِيدُ ٱلْمُحْسِنِينَ Ve iz kîle lehumuskunû hâzihil karyete ve kulû minhâ haysu şi’tum ve kûlû hıttatun vedhulûl bâbe succeden nagfir lekum hatîâtikum, senezîdul muhsinîn. O zaman onlara denilmişti ki: “Şu memlekete yerleşin. Orada dilediğiniz gibi yiyin ve ‘Hıtta (Ya Rabbi, bizi affet)’ deyin. Kentin kapısından eğilerek tevazu ile girin ki biz de sizin hatalarınızı bağışlayalım. İyilik edenlere daha da fazlasını vereceğiz.” Araf Suresi 161. Ayet Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim vedhulubabe succeden nagfirleküm hatıy'atiküm* seneziydül muhsiniyn. Sadakallahul aziym Araf Suresi 161 Bismillahirrrahmanirrahim.Ya hadiyel müdilliyne ve ya rahimel müznibiyn ve sallu ala muhammed raufurrahimiyne ve şefial ümmetiyne ve habibel Rabbel alemiyne. Yolculugumuza başliyoruz Yolculugumuz kapidan girmenin adabi hakkindaki ayet ile başladi.kaldigimiz yerden devam edecegiz. işde ilk evi ve kabeyi bulmakdan bahsettik ve babaya giriş agzindan lokma olarak amma anneye giriş egilerek yani işde osmanli humayin odasina giriş kapisini öyle yapmişlarki bu ayete mazhar olacak şekilde ve padişahda o kapidan girer padişahin huzuruna girende o kapidan girer ve girmeden boynunu egerde girer. işde gecenki vaazimizda kabe ve ilk evden bahsettik bu hafta ise dünyaya giriş kapisindan bahsedecegiz. Ademi yani ilk evi babayi ve babanin kalbini bulan dedik artik kible degiştirip yönünü anneye dogru tutmalidir dedik ve anneye gidecek olan cocugun, insanin ruhu anneye dahil olcagi kapi işde ordan gececek olan için egilipde girme kapisi yanirahim kapsi egimi yere dogrudur. yani Adem aleyhisselam dişinda annesiz dünya gelen varmi yok ve Annenin Rahmi nasil bir acida duruyor ise evet biraz müstehcen şeylerden bahsediyoruz amma vaaza girişgah yapmak için anlatmak icab etmekde. işde rahimin kadin ayakda dururken olan acisi işde giriş kapisinda olmasi gereken acidir.işde cilehaneler yere dogru kazilmis cukurdur ve oraya girmek için egilip aşagi dogru inilir ve odaya girilip orda dogrulunur . yani işde yani kainattan dünya geliş demek işde aşagi dogru aşagi dogru olan yolculukdur. yani anne kible degiştirdikten sonra ikinci kalbin sahibi olan kimse. işde cocugu anne karninda taşir ikende işde cocuk yine o egim ile taşinir ve aneyi bulduktan sonraki yolculukda işde dünya geciş kapisi işde onda eger cocuk dogru bir istikamet ile gelir ise dikkabak denen bir istikamet ile yani yere dogru iniş ve kafasi aşagi dogru ve ayaklari yukarda kalacak şekilde bir iniş olur. fakat anne dogumda yatarak dogum yapar ise işde bu egim dünya gecerken yan bir geciş ile gecer fakat bazilari işde ters gelir ve onlar dünyada ayakda dikilenler olurlar ve onlar ölmeyi istemeyen ve kendilerini haşa tanri addetcek kadar azitan ahmaklar olurlar. yani ters geliyor yani herkes aşagi dogru onlar yukari dogru ve eger onlar ölmeden dogar ise, işde düzene ters duran kimseler olurlar cogunlukla.Herkes mersine onlar tersine.işde firavunlar nemrutlar bunlardandir amma böyle dedik diye hepside öyle degildir. mesela tavsan ayaklari önce kafasi sonra cikar anne karnindan yani dedikya herşeyde bir irregular form vardir. fakat amma kuzunun ters gelmesi bizaginin ters gelmesi cocugun ters gelmesi yahut atin yavrsunun ters gelmesi irregular degil o kuralllara uymayan demekdir.işde ingilizcede : go went gone veya be was been veya drive drove driven mesela yine almancada fahren fährst fuhr gibi iregular formlar vardir yani işde gelen kimse fiili ile gelir yani pilot olcak pilotluk ile gelir yahut şoför, şoför olarak ve yine marangoz kesip bicmek için için gelir yani işde dünya gecerkende ingiliz birisi eger şoför ise yani drive drove driven yani irregular formda gelir yani annesinden ters olarak dogar cünkü onun fiili tersdir irregulardir yani ingilizcede irregular amma bir türk şoför sürmek fiili düzensiz fiillerden degildir yani bir türk şoför annesinden normal dogum olarak dogar yine türkcede düzensiz fiiller azdir fakat o az olan düzensizler cok karmaşikdir bir yabancinin onu anlamasi zordur ve böyle bir düzensiz türkü anlamakda zor olur. yine almanca go neden went olur ikinci halinde kim anlatabilir bunu ayrintisiyla kimse amma işde olmuş go went olmuş ve oluyor yani go iken ayaklar yukari dönüyor bu seferde yani ikizlerde eger düzensiz fiil olursa onlar düz gelirler demekdir bu halbuki düzensiz fiil amma bacaklar yukarda kafalar aşagida yani went demek işde birde dönmek manasinadir yani dönen dogmadan önce dönebilen demekdir.wenti wend yap dönen demekdir. Peygamberimiz bir hadisinde şöyle buyurmuşlar :Allahin en sevgili kullari Allahi kullara sevdiren ve kullarida Allaha sevdiren kimslerdir. ve peygamberimiz sünnetlerinde sagdan yemek sagdan giymek sagdan girmek soldan cikarmak ve camiden sol ile cikmak gibi bize irregular olmayan dogru istikamet yolllari göstermişler. ben cocuktum ablamda benden büyük amma oda cocuk ve namaz hocasindan din dersleri okuyor ve okudu banyoya sol ayak ile girmek diye ve dedi herhalde yalniş yazmişlar sol degil sag ile girmek gerek dedi, halbuki o herşeyin sagdan iyi oldugunu anladigi için banyoya soldan olmasi gereketigine inanamamiş demekki. işde banyoya tuvalate soldan girilir yani irregular form gerekir yine camiden sol ile cikilir evden sag ile cikilir yani camiden cikis irregular formdur. işde kible meselesinde anne karninda günü tamam eden cocuk eger irregular degil ise o zaman dünyaya gelcegi gün tekrar kible degiştirir ve artik onun kiblesi dünyanin kiblesi olurki onun için kafasini aşagi olarak döner ve cikmaya hazirlanir işde tuvalete sol ile giripde sag ile cakacagini bilmeyen ahmak eger irreguler ise dönecegini bilmez ve ve kafasi üstü dönmez ve direk ayaklari ile cikmak ister eger ebesi ve doktoru marifetli ise onu ölmeden annesini yaralayip kesip cikarir yani daha gelmeden annesini üzen kimse. dogru gelen kimse annesini üzmeden dogru dönüş ile dönüp kible degiştiripde gelir. ve bu kible degiştirme, ücüncü kible degiştirmedir. yani kibleden kasdimiz yön degiştirme istikamet degiştirmekdir. fevellu vecheke ayeti tezahürü.işde bugünün hiristiyani dogru yolu bulmak için önce istikametini düzeltcek ve kabesini bulcak yani anne babasina iyi davranip müttekilerden olcak ondan sonra hidayete ercek bu zamnda hidayetin kapisi mehdiden gecer ve mehdiyi bulan kible degiştirip kilise yerine kabeye döncek kabeyi bulan annesini bulmuş demekdir anneyi bulan kabeyi hac edende hacdan sonra muhammedi ziyaret etcek ve muhammedi bulanda sünnet, sünnet dogru yolu takip edecek ve böylece cikiş kapisini bulabilsin yani TOR a varabilsin. işde vuslata ermek budur. yani buradada o kimseye ya o vardigi zaat müşahade ettirilir yahut sadece bilir yahut zanneder yani buna teceliiyi zati müşahede denirki. işde vuslata eren varcagi yere ulaşan kimselerin hepsi o zati görmezler ve isra suresinde(72) buyruldugu üzre bu dünyada kör olanlar ahiretdede kör olurlar ayeti geregi. bazi kimseler vuslata ermesine ragmen vardiklari zaati görmezler. bazilarina zati tecelli müşahede olur bazilari sadece ilmen bilirler bazilarida zanni galibince oraya vardiklarini hissederler. ve tarikatda olmasina ragmen bazilarina zati müşahade olmaz onlar vasita ile bilebilirler yani vesilelerle bilirler yani körün degnekle yörümesi gibi yani his ile, hissi duygulari ile bilebilirler. işde erkek cocuklarinin zekerinin sünnet derisinin kesilmesine de bizler sünnet deriz ve bu sünnetin müstehab olani cocuk daha bulug cagina girmeden önce yapilan sünnet kesimidir ve hz hüseyin efendimiz dogumundan yedi gün sonra sünnet ettrilimişdir ve kirkinci günüde sünnet etirilebilir bunlar müstehab olanidir. vacib olan vakti bulug cagina girincedir ve geciktirlilmemesi gerekir. ve eger bir kimse yaşi büyük iken islama girer ise onunda hemen sünnet edilmesi gerekir. nitekim ömer efendimizin oglu Abdullah Salimi ve Nuaymi bizzat sünnet etmişdir, ve koc kesmişdir. işde sünnetcilik meslegi ömerilerden devam eder ve sare annemize dayanir ve ikinci kol ibrahim kolu ibrahim aleyhisselam kendini ilk sünnet eden zaat olup onun koluda muhammede dayanir ve ismaililerdir. yani sünnetcilikde sünnetdir müminlerin icinde sünnetcilerin yetiştirilmesi ve bulunmasi müstehabdir. yine rivayete göre bütün canavarlar ömer efendimize bagliydilar ve ondan korkarlardi. işde canavarlarda ikiye ayrilir sag eliyle sag pencesiyle avlanip yiyenler sol eliyle avlanip yiyenler ve iki pencesiyle avlanan birde iregularlar vardir. yani işde sag ile yemek sünnetdir ve bazilarida sol ile yerler ve onlar avrupalarilar bunu birde fransizlik addetip modernlik sayarlar ve birde on parmagi ile yiyenler vardir yani iki eliyle yiyenler. işde bir kimsenin aslanmi oldugu akbabami oldugu hangi pencesini kullandigina bakar. yani leşmi yiyor yoksa semizmi yiyor yahut artik mi yiyor aslan artigi yiyen sirtlanlar gibi yani sagdanmi gidiyor soldanmi yoksa kirşehiriler gibi ortadanmi. işde padişah olsan o kapidan gecerken eger muhammedin adabina uyacaksan o zaman boynu nu egcen öyle girecen o kapidan yoksa (:::) liler gibi önden girip arka kapidan cikar ise, onlara götten firlama derler. işde dünyaya kafasi üstü gelcegi yere, ayaklari üstü gelirler ve annesinin götünden firlar cikarlar cünkü ara deri kesilir ve rahim ile afedesiniz kic bir olur ve ve firlama işde götden firlama diye bunlara denir. işde böyleleri kuranda gectigi üzere her kipirtiyi kendi aleyhlerine zannederler ve bunun için (:::) aman darbe yapcaklar diye askeri yikdi anayasayi yikdi tc yi yikdi yakinda cumhuriyetide yikarsa şaşmayin cünkü ayaklari üstünde gelen yikilmadim ayakdayim deyen direnen ahmaklar azrail boynuna kancayi takip sürüdügünde hadi gidiyoz dedigindede direnirsin sen gitmeceeeeen gitmeceeeen diye herhalde ahmak. Akpyi yiktirmaycaaaan ikitadardan inmeyceeeeen amma boşuna ugraşma götden firlamalarinda canini yine Azrail aliyor boşuna direnme dünyaya kazik cakmaycaksin .birgün sende istesende istmesende o iktardan kopcaksin. işde islami anlamayan bölüşmek nedir bilmez zekat nedir fitre nedir bilmez kurban nedir bilmez . işde Seda sayan gibi elin malindan verirken iyi kendinen zirnik koklatmaz yani ... gibi devletin malindan sadaka dagitir. ulan o devletin hazinesi, babanin mali degil. verceksen biraz kendi kesenden verde, görelim kac kuruşluk müslümansin.amma bunuda biz dedikten sonra degil biz demeden ne kadar yapmisin ona bakilir. degmenine biz su dökünce dönmesi sana fayda getirmez onun sevabi bizim irmaga akar. ömere geydigi cübbesinin hesabi sorulurken ,bu firavunlarin, yattda tatil yaptiklarinin hesabi sorulmaycak ha, 10 tane koruma,mercesdes makam araclari ,ucaklar, yatlar ,katlar .gecenlerde ortadan kayboldu diyorlar yatta tatil yapiyordu, nerden bu yatlar katlar fabrikalar, babandanmi kici ciplak babandanmi kaldi ...... beytül maldan yee, ye, ye böyle semir, semir birde, elimden cikar diye, ona buna saldir . senin insanliginada müslümanliginada tüküren ben emi. sen hakkinn kapsindan dünyay gecerken egilmesini bilmiyorsan dik kabak degilde kafasi yukarda geldiysen yolun ters ......... dikkat ...den firlama olmuşsun demekdir. insanin yolu toprakdan geldik dik bak topraga dogru yoksa sen gibi yikilmaycan yikdirmaycan diye direnmek degil . ............... işde giriş kapisinin insan boyundan kisa olup insan eglilerek gececek şekilde yapilmasi musa ümmetine verilen emir ve musa ümmetine farzdir. bizimde bunu yapmamiz edebe uyugun olandir. yani kapilar öyle kocaman kocaman olmayacak yani kapilar insan giren kapilar insan boyundan kisa olcak amma arac giren kapilar yükleme yapilan kapilar elbet yüksek olabilir. ve evin kapisi rahimde oldugu gibi alttan yukari merdiveni olmali yani kapisi rahim gibi bir acida aşagi acilmali. amma günümüzde büyük mobilyalar oldugundan ve onlari gecirmek için büyük büyük kapilar olmasi gerekmekde ve bu sünnet ihya edilmemekdedir. ve evini bu düzende yapip bu sünneti ihya edenden rabbimde musa aleyhisselamda muhammed aleyhisselamda razi olsun inşalllah. Rabbim inanan kullarina önce mütteki olup anne babassina iyi davranip anne babayi bulmayi ve ilk evine dahil olmayi ilk evini bulan babyi bulan kible degiştirip annesine yönelmeyi anneyi bulan, bu seferde, hergelen fiili, yapacagi meslegi ile gelir kurali geregi yönünü yolunu secmeyi ve tora yani cikis kapisina varinca ve düzenli fiiller düzenli bir sistem ile yaşar ve bu sisteme biz sünnet yolu deriz ve sagdan giyer sagdan girer saga dogru yatar ve irregular durumlarda banyoya soldan girer yani hamam böcekleri soldan girenlerdir yani banyo misafirleri yani yine akbabalar leş yiyenler on parmagi ile yiyenlerdir. Rabbim bu dünyadayken gözünü acip ileriyi görenlerden eylesin ve varacağı zati müşahede etmeyi nasip eylesin. ve kapisindan sünnete ve adaba uygun cikanlardan eylesin ve fiili düzenli fiillerden müslüman ve müminlerden eylesin inşallah. Elfatiha massalavat. Başağaçlı Raşit Tunca 07.07.2013 Pazar |