Tutan El ve Birakan Eller (Karoglanin 20.12.2013 Cuma Vaazi) - Printable Version +- Tunca-Forum (https://tiryakiboard.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2013 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=215) +---- Thread: Tutan El ve Birakan Eller (Karoglanin 20.12.2013 Cuma Vaazi) (/showthread.php?tid=4100) |
Tutan El ve Birakan Eller (Karoglanin 20.12.2013 Cuma Vaazi) - RasitTunca - 10-25-2018 Tutan El ve Birakan Eller (Karoglanin 20.12.2013 Cuma Vaazi) Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim innema tünziru menittebeazzikre ve haşiyerrahmeni bilgayb. febeşşirhu bi magfiretin ve ecrin keriym. sadakallahul aziym Yasin suresinden ayet. Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Muhakkakki siz baktiginiz ve dillerde pelesenk olmuş olana, zakire veya ismi anilana tabi oldunugunuzda ve Rahmanin (Babanin) gelcegi bildiginden korktugunuzda. onlari öyle müjdeleki O (Gaffardir) (Bazi Hatalara göz yuman Baba gibidir) , affedici ve herkesin yaptiginin karşiligini hakkiyla veren oldugu ile (ikrami bol bir baba gibi). sadakallahul aziym Yasin suresinden ayet. Allahümme salli ala Muhammed ve ala eeli Muhammed Ve ala eeli fatima Allahümme salli ala Meryem ve ala eeli meryem isa Allahümme salli ala Yakub ve ala eeli yakup yusuf Allahümme salli ala Davud ve ala eeli davud süleyman Allahümme salli ala Zekriyya ve ala eeli zekeriyya yahya Allahümme salli ala Lokman ve ala eeli lokman (ya veledi) veled (Oglan Cocuk) yolculugumuza başliyoruz Birakan eller olmazsa tutan eller neyi tutcak o zaman. eken eller olmazsa neyi bicecek bicen eller. diken eller olmasa ne kopartcak koparan eller.Dölü yatagina koyan Babalar olmasa Anneler Ne dogurcak.bunun ziddina gelince pişiren eller anneler olmasa babalar cocuklar ne yiyecek.ören eller olmasa giyen eller beller ne giycek.yikayip temizleyen sabun su olmasa kirlenenler ne ile temizlencek. toprak olmasa yagmur neyi bitircek. yer olmasa göklerdekiler nereye inzal olcak incekler.gökler olmasa yerdekiler nereye bakacaklar.ses olmasa kulak neyi duycak.söyleyen dil dudak olmasa kulak ne duycak, kafa ne anlaycak.tad ve lezzet olmasa yemege yemek denmez.yumurtasi olmasa tavugun meslegi ne diycekdik. süt peynir olmasa inegin meslegi ne diycekdik. hastalar olmasa doktorlar ve loqmanda kim diycekdik.kabe olmasa mekkede neresi diycekdik. Muhammed olmasa Medineden herkes haberdar olmaycakdi.haram olmasa neye helaller diycekdik. yasaklar olmasa serbest olmanin manasi olmaycakdi,ögrenmek olmasa bilmenin manasi olmaycakdi,kalem olmasaydi yazmak diye birşeyden söz edemezdik. yazmak olmasaydi kitap denen şey olmazdi. cocuk olmasa anne baba olmanin manasi anlaşilmazdi.cehennem olmasaydi cennet ne demek anlamazdik, düşman olmasaydi dostlar bilinmezdi.anlatan olmasaydi dinleyen olmazdi. ögrenci olmasaydi ögretmek ve ögretmen manasiz olurdu.kafirler olmasa müminler anlaşilmaz, hirsizlar olmasa dürüstler bilinmez.namussuzlar olmasa namus anlaşilmaz, örtünmek olmasa ayiplar olmaz, terbiye olmasa ahlaksizlar kimdir bilinmez. yolcular olmasa araba ucak gemi yapilmazdi beyaz olmasaydi herşeyi siyah zannederdik.gündüz olmasaydi karanlikda kalmak ne demek bilmezdik. öyleyse say bunlari sayabildigin kadar. ve Allah, zevc halinde yaratmiş , yani ciftler halinde yaratmiş ne demek anlamazdik. ve diyorlarki evlilikde gerekli olan ayni fikirde anlaşabilenler olmak lazim deniyor.dogrumudur karoglan hocam? Karoglan hoca derki hayir zevc demek senin ziddin demek sen a deycen hanimin be diyebilcek. sen sicak diycen oda soguk diyebilcek, sen tatli dersen oda aci diyebilcek. ve sonbahar dünyayi götürüp kişa birakcak, kişda alip gidip ilkbahara birakcak,...anne baba besleyip büyütcek sonra evlendirip geline damada birakcak, dogan ölüme yol alcakki gelenlerin yolunu tikamasin. karbondioksiti cikarcanki yerine oksijen alabilesin. zekat fitre vercenki allahda sana versin. kurban etinden paylaşcanki ismailler bitmesin.Bazilarinda Rahman tecelli ederse bazilarindada rahim tecelli edecekdir. ve Peygamber olmasaydi bazi hikmetler ortaya cikmazdi: mesela yusuf olmasaydi tasarrufun önemi anlaşilmazdi.yani karinca olmasaydi , dökülenleri toplayan meryem olmasaydi, tasarrafun oglu isa dogmazdi.öyleyse herkes güzeldir nasil kiş soguk olsa bile insan kişin gelmesinide özler gecikince nerde kaldi bu diye merak eder, yagmur yagmazsa nerde bu ilkbahar diye merak eder. aşik veysel diyorki güzelligin on para etmez o bendeki aşk olmasa. yani evlilikde şart olan ayni fikirde olmak degildir,cünkü gece ile gündüz kavga etmeseydi her gün bir gece bir gündüz olmazdi,yaz ile kiş kavga etmeseydi bahar ve sonbahar diye cocuklari olmazdi. ve muhammed dediki velevki benim ümmetimin alimleri ictihadda hata etseler oda berekettir dedi. mesela tavşana havuc güzelken eşşege arpa güzel gelir, cibiiliyat meselesi insan eşşegin arpasini yemez amma tavşanin havucunu yer. acaba hangi alim tavşan cibiliyatinda hangisi tilki. tavuk seven yumurta seven tilki cibilliyatinda birisi alim olursa bilse bilse tilki ilmi ve hirsizligin ilmini bilir. o zaman tilki alim olursa ögretcegi ilim, tilki ilmidir ona itiraz eden tavuklar olunca bu berekettir anladinmi hoccccaaa. tilkiye tavuk calmak ne kadar helal isede tavuklarin sahibi için tilki hirsizdir.peki biz hangisine hak vercez yaşamak için calmak zorunda olan tilkiyemi yoksa yumurtasi eti için besledigi tavuklari calan tilkiyi vuran ciftlik sahibinemi hangisi hakli? Allah aşkina söyleyin. öyleyse ikiside hakli diyeceksiniz, o zaman neden imami ahmet bin hanbel şöyle demişde bir meseleye, imami şafi böyle,imami hanefide bir başka ictihad edip amel etmiş, şaşmayin o zaman. bu ümmetin alimlerinin yalnişida berekettir. cünkü tavuga tilkiye yakalanmamak efdal iken tilkiye yakalamak ve calmak efdal. Vazlarimiza (Vaaz veren bir ağızdan çıkmaması gereken ifadeler kullanıyorsunuz. ) diyenler var. tamam anliyom sizi güzel kardeşlerim amma bütüne bakin parcaya bakmayin. bazen parca, cirkin görünebilir, amma bütünün üzerinde görünce sizde sevceksiniz bunlari inanin bana. yani Allah insan denen varligi kainati alemin haritasi şeklinde yaratmiş ve o haritada, ekmegi üstten yersin ve hacetin alttan cikar ferc uzvun hicbir zaman şikayet edip, agzindan yedin agzindan geri cikar demez. peki ferc uzvunu yaratan Allah ondan hic bahsetmenmi demiş yani. bakin bu konunun daha ilerisi :birisi diyorki bizim dedigimiz isanin zekerini kesdiler sözümüze bir daha bak incili oku kesmiş olamazlar diyor: peki neden o kadar kücük nefis penislin kaldi. yani penisilin bakterisi diye bir bakteri var ve bu bakteri bir cibilliyat ise, o cibilliyati taşiyan insanlarda olcak demekdir. isaninn zekerini nefis uzvunu kesdilerde, kala kala penisilin denen bakteri kadar bir nefisi kaldi isanin. yaani amma en kücük sanilan en BÜÜÜÜÜÜYÜÜÜÜÜKleerden kilici kuvvetli kafir baaşi ucuran, mikrop öldüren penisilin ISAAAAA isa, Acele etme deccal köpegi senin vaktinde gelcek . isa kilici bize verise deccalin başini ucurmakdan zevk duyarim, şeref sayarim amma o şeref Ona (isaya) ait.Penisilin denen bakteri kiş mikroplarini öldürmekle görevli olan kimse. işde bizim bildigimiz kadar merkürden ötede kimse yok deniyor kim demiş, işde isa ve nefsi bitirilmiş kala kala penisilin baktersi kadar yani o kadar güneşe yakin. haber türkde okan bayülgenin programda ki adamin itirazi olan Muhammed son peygamber ise o zaman isanin sonda tekrar gelmesi celişki degilmi diyenlere olan sözümüz: dübür yani afedesiniz gtnz bedeninizin en son cikiş noktasi amma barsakda ordan öteye giden kör barsak denen yer vardir,yani cikişdan sonraki son yer. yani son peygamberdende sonra son noktayi knoteyi kainati alemin sonuna koymak için bekleyen isa. dübür afedesiniz gtnz bedenin son iki cikiş noktasindan biri birisi ferc uzvu digeri popo. işde ahirzaman demek sonda olmak demek efedesiniz dübürün yaninda olmak demek. ve muhammed sondan önceki cikiş yani her dogan muhammed dogar geregi en ilerdeki zeker ve onunda önünde giden mehdi yani zekerde yol alan meni gibi ve cikiş yani dübür olmasina ragmen son nokta belliyken son peygamber belliyken son peygamberden sonrada isanin gelip mehdiye tabi olmasi demek işde dübürdende ötedeki kör bagirsak denen yerde son nokta vardir.muhammedi koyup gecen fakat yine son muhammed olmasina ragmen onu koyup gecen isa ve penisilin bakterisi nefisini o kadar kücültmüşki isa,yani ezmişki kala kala işde o kadar kalmiş yani ölüpde dirilen isa iki YY li iki hayatli isa pensilin bakterisi, iyi bakteri,mikroplarin kafirlerin düşmani isa, deccalin en azili kafirin boynunu vurma şerefi verilen isa.Frohe weinachten isa ümmeti frohe weinachten . Amma başta yazdigimiz ayette ne buyruluyor: allah herkese yaptiginin karşiligini hakkiyle verendir.ve sizler isanin zekerini kesdiniz ve onu öyle ezdiniz aşagiladinizki nefsini kücüttünüzki bunun hesabini ödemeden bu dünyadan gecemezsiniz. ve yine insanlgijn kurtuluşu işde o sizin hakir gördügünüz kücük gördüklerinizin elinde olcakdir . ne demiş atalar deve büyük ot yer şahan kücük et yer. yani Gurulanma insanoglu ölmemeye carenmi var hazan olmuş bir gül gibi solmamaya carenmi var hani ecdat hani ata, hakka karşi yapma hata Tabut denen cansiz ata binmemeye carenmi var. Makamımız kuş misali Daldan dala konabilir İnsanoğlu yok misali Birgün olur ölebilir Dağlar taşlar kül misali Birgün olur tozabilir İnsanoğlu gül misali Birgün olur solabilir Hakikata eren erler Mevlasını bulabilir Kendini kemter görenler Birgün yüce olabilir. yani sizler isayi kemter ettiniz, hakirlediniz, nefsini hor gördünüz, hatta okadarki, zina cocugu demeye kalkdiniz . amma, deccalin boynunu vurmak ona nasipdir.insanligin deccal fitnesinden kurtuluşu onun elinden olcakdir. Hidayete ermek demek hesap ilmini bilmek ile olur yani hasib olan allaha iman ile olur. neden Allah herşeyi hesap edendir hesap allahindir. öylyse bu dünya denen kahvehaneden, otelden cikarken yedigin icdigin yattigin kalkdigin caldigin kazandigin hepsinin hesabi sorulcak ve muhammed dedi ölmeden önce ölün ve kendinizi hesaba cekin dedi. ve akşam yatmadan önce, aklina yarin kazancagi parlar yahut buluşcagi kizlar gelenin hesabi zor olur ki, ölmeden ölün demek ne yapcan diye degil bugün ne yaptim ben diye tefekkür edin eger günah işlediniz ise tövbe edip yatakdan kalkin ve iki rekat namaz, yahut bir tesbih, yahut iki satir kuran okuyun ve innel hasenat yüzhibnesseyyiat hud suresi 114. ayette bildirilen ayet hükmünce günahlarinizi iyilikle ve hayirlarinizla siliniz. Evet (:::) nin cant yarildi artik birbilerine siper olurlarken, allahin takdiri ya, cant yardilar ve kiclarinin acigini kapatmak için polisleri ihrac ediyorlar. polisin görevi megerse, hirsizlara destek olmakmiş vatandaşi gazlamakmiş, askerlerinin eline kelepce takmakmiş. Ey (:::) biz ne dedik sen gönül rizan ile biraa bu işi yoksa Rabim senine elinden öyle bir alirki felegin şaşar. Yani tutan eller birakcakki yerini yeniler alsin dedeler bu dünyadan gitmeseydi torunlar bu dünyada dede olamazlardi. ve ey (:::) siz birakinki bir başkasi ne yapacak bakalim.Yarbay Mehmet ildirar rahmetli dediki musa asasini şöyle tutmuş, ibrahim ateşe şöyle ucmuş diye anlatan müslüman sen vaktin gelince asani nasil tutacaksin o önemli ,onlar zamanini savdilar gün ve zaman bugün ve şu andir zamanina sahip cik ey insan. ve işde dün bize itimad etmeyip tayyipe itimad edenler, dün eyvah tüh, yalniş yapmişim ahmet kayaya karşi cikmazdim diyenler, işde sizin korktugunuz (:::) ve (:::) tarlada karga kaciran korkulukmuş. korktunuz ve cesaretiniz yikildi, oysaki Allah adili mutlakdir, Haasibi mutlakdir. kendi hesabini dilerse kendi sorar. dilediginide vesile eder. kanciklar ve hainler korkaklar yaptiklarindaki hüzün ve kederle utancla yaşayacak olanlardir. Ayni isanin zekerini kesen ahmaklarin hesap gününde utanc icinde yaptiklarindan pişman olacaklari gibi. ve bugün namaz kilmayanlarda yarin huzurda ruku ve secde etmek isteycekler fakat belleri bükülmeyecek ve egilmeyen kereste olcaklar, odun odun, soba odunu, vur beline baltayi at sobaya. işde sondan önceki iki cikiş birsi kafir cikişi yani dübür popo ve digeri mümin cikişi muhammed olarak yeniden dogmak için cikiş ve bir digeri yine idrar olarak cikan yani rahmetin icinde olupda rahmetten fayda görmeyen ahmaklarin cikişi, şeytan ve askerlerinin ve ona uyanlarin cikişi. işde Mehdi zamani demek sonda olmak demek yani barsaklarda olmak demek ve barsaklarda ÖYLE BIR SISTEM VARDIRKI ONUN ZAMANINDA YANI MEHDI ZAMANINDA, barsak sistemi gibi yani işde barsaklarda vamtuz düüzeleri vardir hani martrix filminde morpheus matrixi alip cikariyorya işde onun zamaninda en kücük iyillik göze alincak kurtarilmaya calişilcak ayni o düüzelerin barsaklardan atilmak üzere olan psiliklerin icinde en kücük bir işe yarar bir nesne bulurlar ise onu vamtuzlayip kuratirirlar ve vücudda hizmete verirler ya. işde mehdi zamanindada insanlardan hayir yapan, selam veren dua eden ve allaha iman etmiş kimselerden, yoldaki taşi kaldiran, insanlara hayvanlara yardım eden ve benzeri en kücük iyilik diye bilinen bir amel işleyen kimse orada mehdi cemaati olcak ve kurtarlilanlardan olcak. ve eger bu devirde mehdi gibi isa gibi birilerinin zamaninda,daha şeytana uyanlarda, ya popodan yada zekerden pislik olarak atilcaklar yani yerleride cehennemler olcakdir. yani işde bu bütün peygamberler zamaninda ayniydi, vücüd ayni vücud, amma mehdi zamaninda bunlar daha cok aciga cikip bilincek ve sondan önceki son kurtulanlar ümmeti ve ashabi olcaklar. Rabbim sonda olanlara mehdiyi bilip bulup onun ögrettikleri, ile yaptigi ögrendigi iylik ve imaniyla kendini kurtaranlardan eylesin Elfatiha maassalavat. Karoglan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 12.12.2013 Persembe |