Yaz mevsimi ve dünyamizin neşru neva bulmasi 24 haziran 2012 vaazi - Printable Version +- Tunca-Forum (https://tiryakiboard.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2012 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=216) +---- Thread: Yaz mevsimi ve dünyamizin neşru neva bulmasi 24 haziran 2012 vaazi (/showthread.php?tid=4683) |
Yaz mevsimi ve dünyamizin neşru neva bulmasi 24 haziran 2012 vaazi - RasitTunca - 12-30-2018 YAZ MEVSiMi VE DÜNYAMIZIN NEŞRU NEVA BULMASI 24 Haziran 2012 Pazar Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim ve gale musa rabbi ealemu bimen cae bil hüda min indihi vemen tekunu lehu agibetuddar , innehu la yuflehuzzalmiyn. sadakallahul aziym kasas suresi 37 Esteuzubillah bel cael haggi ve saddagal murseliyn. sadakallahulaziym saffat suresi 37 esteuzubillah nisfehu evingus minhu galilen. ila ahiri ayet inne leke finnehari sebhan taviylee. sadakallahul aziym muzemmil suresi 3 ve 7 .ayetler esteuzubillah innellezine keferu bizzikri lemma caehüm, veinnehu lekitabun aziz. sadakallahul aziym fussilet suresi 41 Allahümme salli ala Eyyuba Allahümme salli ala Eyyuba Allahümme salli ala Eyyuba ve sallu ala eyyuba ve zevcehu ve sallu ala eyyuba ve ehlehu Allahümme salli ala sayfehu ve ehlehu Allahümme salli ala sahibu zamanul sayfiyyu eyyyub ve ehlehu Allahümme salli ala muhammed mustafa ve ümmetehu ve rahimte ve erhamtehüm ila min zamanul ahir kiyametehu ve haşrehu. ve rahimte ve erhamte sahibu zamnul mehdi ve ehlehu ve sadigul mücahidiynel mehdiyyun . yolculugumuz yakin zaman önce girmiş oldugumuz yaz mevsimi hakkinda olacak ve yaz mevsiminin peygamberi eyyub aleyhisselam ve bugday nimeti hakkinda olcak.yaz mevsimin en aziz olan nimeti bugdaydirki o yaz mevsiminin kemalatini temsil eder her mevsimin bir kamil zaati oldugu gibi işde yaz mevsimin kamil zati da eyyub aleyhisselamdirki işde onun zamaninda hic bir kimse yokdurki eyyubun cilesini görüpte ona bu azap niye geldi herhalde o büyük bir günah işledi ve Allah onu affetmedi ve o eger iyi bir kul olsaydi Allah onu affederdi dememiş olan bir kul kalmadi taaki karisi leyla annemiz dahi ayni fikre kapildi ve eyyub aleyhisselam hastalandi ve 18 yil bu hastalikla cefa cekti ve bu esnada halk onun her tarafinin kurtlandigini gördüklerinde onu cok kötü bir adam bizede hastaligini bulaştirmasin diye onu şehirden kovdular onun peygamber oldugunu da hice saydilar ve onu şehrin dişindaki cöplüge attilar ve bu halde iken hanimi leyla annemizde artik ondan ümit keser olmuşduki bu peygamber olsa allah affederdi gibi bir fikre tutulnca artik yaninda kimse kalmadi ve cöplükte iken haniminin icine bir aci düşdü ve onu aramaya giderken bir adama rastladi ve o adam ona eger o adama secde ederler ise eyyubun üzerindeki belayi ve hastaligi iyi edip kaldirabilcegini söyledi ve leyla annemiz bu hal il eyyub efendimizin yanina gelipde onun bu sözlerini eyyuba anlatinca eyyub efendimiz kizdi ve dedi hanimina ey kadin, o şeytan aleyhillane idi sen bunu anlamdinmi sen o adamin sözünü dinledin dedi ve eger iyi olup kalkar isem sana 100 sopa vurcan dedi ve yanindan hanimini kovdu. artik Allahdan başka yaninda yardım edecek kimse kalmayinca Rabbimize şöyle nida etdi yarabbi sen beni bilirsinki ac olan bir kulun evini bildigim halde o doymadan uyumadigimi ve yine ciplak bir kulun evini bildigim halde onu giydirmeden uyumadigimi ya rabbi bu zalimlere ve şamatacilara karşi beni dogrula diye niyaz edip ve şöyle dua etdi esteuzubillah rabbi enniy messniyedzrurru ve ente erhamurrahimiyn diye dua etdi . yani işde yaz mevsimin iki bitkisi bugday ve pamuk yazin gercek hasat veren iki nimeti ve bugday yani ac olan her kulu sadece ekmek ve buday nevinden olanlar doyurur yani eyyub ve ehlinden doyar ve yine pamuk yani hanimi leyla annemiz ve eyyub soyu yani insanlari gercekden giydiren en dogal madde pamuk keten ve nevisi yani Allah toprakdan doyurur toprakdan yine giydiri kuşatir. işde eyyub gibi bir peygamberin sünneti aclari doyurmak ciplaklari giydirmek onun gibi aziz ve hikmet sahibi başka bir Allahin kulu yokdurki insanlarin cemiisini yani cogunu doyurup yine cogunu giydirmiş olmasin yani işde gecenki vazimizda dedikki işde her peygamberin düşmani onun zamaninda yaratilmişdir ve onun cibilliyati olan meyva veya tahilinda yine düşmani yine onun zamaninda yaratilmişdir ve yine bugdayin iki düşmani güve kurdu ve yine daha tarladayken düşmanlik eden cekirge yani işde bugdaya ve pamuga güve musallat oldumuydu onu delik deşik edip onun orasindan burasinda o güve kurdu girer cikar bunu görüpte o güvelenmiş unu veya pamugu cöpe atmayan olmaz cünkü o bugday veya una veya pamuga güve musallat olunca o artik işe yaramz bir hale gelmişdir. yani işde eyyub efendimizinde böyle halki tarafindan şehrin cöplügüne atilmişdirki yani bugdayin başina düşmani musallat olunca bugdayi ve pamugu fesada ugratir işde eyyub efendimiz demişdirki en cok neden rahatsiz olursun deyince o arkamdan konuşan müfsidler varya o şamata eden müfsidler en cok onlardan rahatsiz olurum demişdir yani onun düşmanlari yani güve denen kelebek ve kurdlar işde kelebek de dedik nefis kücük amma eger nefsi böyle kücük olan bir kelebek eger Allahi birakipda Allaha ve peygamberlerine münki olurlar ise,o kelebekler cogunlukla hep bir tecavüze ugrar o yüzden o vakit o bu tecevüze ugrarken Allah ve peygamberi nerdeydi, Allah vardiysa o zaman nerdeydi dedimiydimi o zaman isyan bayragini ceker süne zararlisi bir mahluka dönüşür kelebek renk renk güzel bir canli iken bu sefer süne zararlisi bir kurta döner ve onun bu müfsid düşüncesi işde böyle ulul azim hikmet sahibi bir peygambere dahi zarar verir ve böyle için için Allahin peygamberini kemerip yiyen bir kurd olur güve olur . yani nerde bir tahil bitkisi var ona musallat olur nerde bir bademdir fistikdir cevizdir kuru yemiş cinsi var onlara musallat olur ve nerde bir elbise cinsi pamuk ve keten cinsi var onlara düşman olur cünkü onun düşmanligi başindan gecen o tecavüzden dolayi yahut bir bela musallat olurda dayk yer ve benzeri,artik allaha ve peygambere isyan eder vaziyet almişdir yani işde bir kelebek bir yunus gibi Allahdan gayri herşeyi terkedip erenler dergahina ilhak olabildigi gibi işde yine o anlattigimiz gibi cibiliyatsiz bir erkek kelebek tarafindan tecavüze ugrarda böyle allaha ve peygambere düşman oluverir. Halbuki allahu teala insana cüzi irade vermişki insan bir bicagi isterse ekmek kesmek için kullandigi gibi yine onunla bir adam öldürüp katillikdede kullanabilir yani yine ümmetinin müfsidler olmasi nasil eyyub aleyhiselamin 18 sene cefa cekmesine sebeb olduysa işde bir günah işleyince ondan tevbe etmen için önce malina ceza gelir dönüp tevbe edesin diye etmezsen evladina ceza gelir yine tevebe etmezsen bu sefer canina gelir yine etmezsen imanina gelir ve Allah muhafaza imansiz olarak ölmek durmunda kalirsin. işde eyyub aleyhiselamin ümmeti güve ve cekirgelerden oluşuyordu ve bugday ve nevisi tahillar ve pamuk ve nevisi olan bitkilerden oluşuyordu. işde bunlar karşi karşya gelince güve illaki bugdaya veya pamuga saldircak saldiran kimdir güve bugdayin güveya saldirdigi görülmüşmü yok öyle bir isnadda kimse bulunmaz yani saldiran kimdir kafirlerdir yani muhammed aleyhisleaminda cihad etmesi bundandir musaninda isaninda ve yine mehdininde cihadi bundandir. yani saldiran taraf hep insanlara zararli olan mahluklardir yani kafirler: ne kadar insana ve bitikilere zararli mahluk var hepsi bir cins o peygamberin müfsit olan ümmetleri ve onu inkar eden kafirler cibilliyatlaridir.işde o yüzden peygamberler ve Allah dostlari en cok belaya maruz kalanlardir demek budur peyagmerimizin hadisi geregi en büyük musibetleri önce o peygamberler ceker sonra onlarin ashabi olanlar ve sonra Allah dostlari evliyalar ceker yani işde bugday eyyub ise yulaf onun ehlinden olanlardan biri veya ashabidir bugdaya düşman olan yulafada düşmandir onun cektiginin bir nevisinide yulaf da ceker. işde hal böyle olunca nasil eyyuba bu senin günahindan dolayi sana cezaydi diyebiliriz yani peygamberler günahdan masundurlar onlar ümmetleri ve zamanlarinin kafirlerinin belasina mübtela olurlar yani düşmanisz bir mahluk yok gibidir, işde müfsid kimseler iyilerin aklina fitne sokanlardir ve işde eyyub peygamberse o zaman bu hastalik ne. hayir eyyub peygamber degil günahkar diyenler gibi yine, isayada musayada ve ahir zamanda mehdiyede yine böyle müfsidlik edeceklerdir. Allah böyle müfsidlerin şerrinden ahir zaman mehdi cematini muhafaza buyursun. işde güve zararlisi taa adem atamiz zamanindan beri vardir. yani müfsidler taa dünya kurulali vardir. ve bu müfsidler adem atamiz zamaninda şöyle ise musa zamaninda böyle veya isa zamnindada bir başka ifsad eden varlik olarak yeniden vucut bulmuşlar. işte insanogulunun insanoglu evladi oldugu gibi eger insanoglu ile şeytanda birleşirse, Allah muhafaza işde böyle süne zararlisi veya borken kafer gibi camlari yiyen veya kiraz kurdu veya veya böyle cibilliyatlarda dogup dünyaya gelir. yani her kötü ahlak bir güzel ahlakin ifsad edilmesi sonucu cikar bugday ne güzeldir herkesi doyuruken ona güve girince yenmez cöp olur işde her ne kadar mehdi ve askerleri insanlari yediren doyuran eyyub gibi oda hidayete erdirmek için görevde olup eyyup yedirdiyse mehdide dogru yola irşad etmekle görevlidir ve yine onun zamaninda da onun irşadina ifsad kariştiran müfsidler müfsid halk ve alimler olacakdir ve olmakdadir. hikmet sahibi kimseler bu müfsidleri taniyanlardir. işde leyla ennemiz böyle ifsad mikrobunu kendine atmaya calişan şeytani tanimayinca eyyub efendimiz kizdi ve onu yanindan kovdu ve dediki eger iyileşir kalkar isem sana 100 sopa vurcan dedi. ve rabbim ona merhamet edip o yukardaki yazdigimiz duasindan sonra ona ayagini yere vur dedi ve cikan su ile yikan dedi ve ayagini yere vurdu ve su cikdi onunla yikandi ve yine tekrar birkac adim ileride yeniden ayagini vurmasini emretdi ve yine vurunca bir su daha cikdi ve o sudanda icmesi emrolundu ve icince icindeki bütün kurtlar cikdi ve disida eskisinden daha güzel genc haline tekrar kavuşdu. ve o sirada hanimi onu birakip geldigi için üzüldü ve tekrar onu aramak için cöplüge geldi fakat orada onu bulamdi orada genc ve saglikli bir adam vardi ve o adama sordu eyyub efendimizi eyyub efendimiz sen onu neden ararsin dedi o benim kocam dedi onu görsen tanirmisin dedi evet dedi onun üzerine işde o saglikli osaydi ayni sana benzerdi dedi ve eyyub efendimiz eyyub benim dedi. ve sarildilar ve rabbimiz leyla annemizede bir rivayetde tekrar gencligini verdi ve mutlu oldular ve 16 tane cocuklari oldu yani bu 16 tahil ceşidi ve pamuk ve nevisidir.işde o eyyyub aleyhiselamin iyi olursam sana 100 sopa vurcan dedigi için rabbim leyla annemize merhamet etdide eyyuba vahyetdi git ve 100 bugday sapi al ve onlari bir bag yap ve bu 100 bugday sapi ile ona bir defa vur diye emrolundu ve böylece bu dedigi sözüde yerine gelmiş oldu. yani Allahin salih kullarinin careleri tükenmez işde. pamuk zararlisinin caresi en kolay olarak 100 bugday sapi alinir ve islatilir ve bu su ile hastalik catmis pamuklar islatilip veya ilaclanirsa allahin izni ile onlar rahmet bulup bu beladan kurtulurlar ey başbakan pamuk zararlisi catdi diye pamuk ekimini yasakladiniz sakin öyle bir şey yapipda eyyub soyunu kurutmayin ve işde bu careyi kullanarak pumaklari kurtarin ve pamuk soyunun sürmesini temin edin bu bir emirdir.eger eyyub ve leyla soyunu kurutursaniz Allahin belasina maruz kalirsiniz. demekki adanada Allaha peygemberine ve mehdiye müfsidlik edenler cogaldiki işe adana ve pamuk böyle bir hastiliga maruz kaldilar işde o münkir ve müfsidler bu hallerinden dönmedikce adana bu pamuk zararlisindan kurtulamaz o halde cabuk mehdiye itaat edin ve pamuklarinizi kurtarin bu beladan. işde birde orada ve dünyada söz veripte sözünde durmayanlar cogaldi. işde şura suresinin 34 . ayetinde buyruluryorki: esteuzubillah ve evfu bil ahdi, innel ahde kane mes ule. yani ahdinizi sözünüzü yerine getirin, cünkü ahdedenler yani söz verenler sözünden mesuldurler, yani işde eyuba Rabbimiz sözünde durmasini ögrettigi gibi eger bir söz verdin iz ise sözünüzde durun ki büyük bir söz ettiniz se işde böye eyyub gibi, gidin bir Allah dostuna danişin onlar ilham ile size o sözünüzü nasil yerine getirebilceginizin bir caresini bilip size ögretirler. ikinci zararli olan cekirge zararlisi onun icinde, önce itikadi düzeltemk lazimdir yani bugday daha tarladayken başina düşman musallat olduysa demek odurki daha cocuk dogmadan anne karninda cocuga yedikleri zarar veriyor demekdir yani işde ahir zamanda müfsidler yine balida ifsad eden bozan(BibBiiiiiib Kafa)soy. yani hic bal bozulurmu evet balida bozdular millet bal diye misir şurubu sattilar işde böyle müfsid kimslerin yeryüzünde yaşamasi demek cekirge soyunun cogalamsi demek yani işde o misir şerbetinden olan bali yiyince işde anne karnina zarar verir mesane ve karinda rahatsizlik oluşur, yani tatlinin ifsad edilmnesi demek, dünyada cekirgelerin cogalmasi belasanin maruz kalirsiniz demek. ey(BibBiiiiiib Kafa)bilim adamlari siz bu naneyi geverek bal ve tatli ceşitlerini ifsad ederek başiniza cekirge belasani musallat edersiniz. cekirge musallat olursa yiyecek ekmek ve tahil bulamazsiniz velahasil kelam. işde alimler akilanmayica cahiller hayli hayli(BibBiiiiiib Kafa)olurlar. işde alimiz diyenler bali sütü ifsad ederler ise ahir zamanda insanliga kapanmayan yaralar ve eyub hastlagi kaplayacakdir.işde bu ahir zamanda fitnesinden kurtulmanin careside ,ömer efendimizin sünneti yani ömerde sünnet kormu demeyin evet koyar onlar peygamberin hemen yaninda duranlar idi işde ömer sünneti evinde bir acisi kederi olanlara tatli ikram edip onlarin acisini bu tatli ile dindirip agizlarini talandirmak ömer sünnetidir, yani tatli yemek amma gercek tatli yani öyle ifsad edilmemiş tatlilar yemek işde insanin başina gelcek belalari tatli belalara ceviren bir hikmettirki. işde atalarimiz tatli yiyelim tatli konuşalim demişler tatli yiyen kimse tatli sözlü tatli fikirli tatli amelli olur amma herşeyin aşirisina kacmamak kaydi ile.işde cekirgeler e karşi ilac da gercek şeker şerbeti amma öyle yapiş yapiş olcak kadar degil hafif şekerli bir su şerbeti yapilip cekirge musallat olmuş tahillar bu şerbet ile püskürtüp ilaclanirsa o zaman cekirgeler o şekerli bugdaylari yerlerse ölürler ve böylece bu musallatdan insanlik kurtulur o yüzden ey (BibBiiiiiib Kafa) bilim adamlari eger şekeri ve pancari ifsad ederseniz siz düşünün cekirge musallat olunca onlari neyle durdurcaginizi eger şeker gercek şeker olmazsa onlar ölmezler ve misiri helak eden o cekirge sürüsü yine bu müfsidler yüzünden dünyayi ifsad ederler. ey alimiz bilim adamiyiz diyenler yeter artik bu dünyayi ifsada ugrattiginiz cabuk tevbe edip mehdiye tabi olun yoksa azab sizide tutacakdir. Allahu tealanin Kelam subuti sifati vardir, işde kurani kerim cenabi mevlanin kelami kadimidir, yani kiyamete kadar ona tabi olanlara ilham edip sözsüz harfsiz cihetsiz olarak ilham ederek onlari hep dogru yola iletir. ve yine ona uymayanlarida delaletde birakir.Ahir zamanda kurana gercekten tabi olanlar rabbimizin sözsüz harfsiz cihetsiz kelami kadimini duyarlar ve bilirler ne zaman hangi dogru ameli yapacaklarini bilirler.kuran okumasini bilen için her an için yeniden yazilan bir bilgi olur ve o bilgi ile insanlik kurtuluşa ulaşir. kuran degişmez amma kuran işde herşeyi icinde taşir bu manadadir. Rabbim ahir zamanda kurana ve ve onun tek tellali mehdiye tabi olmayi inanlara nasip ve müyesser kilsin. işde mehdide sahibul zaman olarak her an için yeni bir bilgi ile insanlarin kurtuluş yönünü gösteren haritayi yeniden yazmakdadir. Aşkolsun o haritayi okuyupta o yola uyanlara. El fatiha maassalavat. Başağaçlı Raşit Tunca Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca ______________________ Schrems, 30 Aralık 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı Original Kar©glan _______________________________________ |