innallahe maassabiriyn 22.08.2012 Vaazi - Printable Version +- Tunca-Forum (https://tiryakiboard.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2012 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=216) +---- Thread: innallahe maassabiriyn 22.08.2012 Vaazi (/showthread.php?tid=4920) |
innallahe maassabiriyn 22.08.2012 Vaazi - RasitTunca - 02-05-2019 iNNALLAHE MAASSABIRIYN 22.08.2012 çarşamba Euzubillahiminesseytanirracim Bismillahirrahmenirrahim veteva savbil hakki veteva savbissabr. sadakallahul aziym Asr suresinden ayet. Allahümme salli ala sabiriyn. leyse lemislihi şeyun fil ardzi vela fissemai vehüvessemiul alim. Yolculugumuza başliyoruz yolculugumuz.sondan bir önce ile başliyacak sondan bir önce ne vardir mehdi vardir. ve allahu tealanin doksandokuz ismi vardir ve sondan bir önceki ismi Er Raşid ismidir yani mehdi sondan önceki Raşid demekdir. ondan sonra sadece essabir ismi kalirki. sabirdanda sonra başka birşey kalmaz .Erraşid ismi öyle ise 98. isimdir yani Erraşid 98 senesinde meydana cikmişdir yani mehdi 98 senesinde göreve atanacak olandir. yani 98 den bu yana 14 sene gecti ve mehdide 14 yaş yaşlandi. ve mehdiyi göreve hazirlayanlar bir bir dünyayi terketmekdeler ve Mehdide sabiri bulup onu göreve hazirlamak ile görevlidir. herkes gidince SABR yalniz kalacak olandir ve yani asr suresinde buyruludugu gibi vetava savbil hakki yani mehdi hakki tevsiye edendir ve ondan sonrada vetava savbissabr gelcek yani sabri tavsiye eden gelcek olandir.Kim derseki mehdi gelmedi daha, küfre girer. Dünyanin her tarafini mehdi bereketi sardimi sardi nasil derseniz eskiden analarimiz ayagina carik bulmazken bu gün insanlar evinde on tane ayakkabi sahibi dün katik bulmaz iken bu gün sütünden peynirinden tutta balina pekmezine tahinine kadar her eve giriyor fakirin diyenlerde en azindan ramazan veslesi ile yine evlere paketler ile bu bereket girmekde. ikinci alamet her şey bol olmasina ragmen yetiremedim bitirmedim dencek deniyormu deniyor adam zengin amma borcu var kit kanaat gecinir gibi geciniyor hem zengin hem fakir durumda insanlar yani kredi karti ile herşey aliyorlar amma borcdan yiyip yetiremedim bitiremdim diyorlar.ücüncü alamet mehdi 2003 de bio dedi ve israilin herşeyin icine karişdirdigi domuz ve genine savaş acti ve herkes dogal olanin bionun farkina vardi ve biodada temiz beslenmenin önemini anladi ve domuz ve nevisinin pis oldugunu anladi. amma insanlar her ne kadar domuzu bizzat kaldirmaslarda DMZ yi kaldirdilar.yani DM alman marki Z zar yani sur yani almanya daki sinirlari kaldirdilar önce berlin duvari sonra schengen duvari sonra avrupa birligi duvari yani bütün zarlari kaldirdilar yani DMZ yi kaldirdilar. yani peygamberin hadisinde gecen zaten hinziri kaldircak diye gecmiyor hangi akilli bu hadise mehdi hinziri kaldircak diye okumuş yani mehdi 98 de geldi ve 98 den sonra sinirlar kalkmaya başladi yani işde sonrasinda DM kalkdi ve sonra avrupa birligi ve sinirlarin kalkmasi.berlinn duvari delinince işde ilk klonlama oldu yani sur yikildi ve yani z yikildi ve hücre zari delinerek klonlama ve dölleme cocuk yapildi tüp bebek icad oldu. yine dördüncü alamet, o söyledikce herkesin bildikleri yalan oldu ve yeni bir bilinc kazandi insanlik amma insanlar her söyledigine itiraz ettiler ve etmekdeler cünkü herkesin bildiginin tersini söyler oldu mehdi. O yani mehdi sünneti seniyeyi ihya edecek bir başka alamet, insanlar her gün yeni sünnetler ögreniyorlar amma süleymaniyede hoca her gün hadis okuyor amma onun okudugu hadisle amel eden belki birkac tane amma mehdinin yazdigi söyledigi sünnetlerle amel eden insan sayisi gün gün artmakda cünkü ona merdivenin basamaklari gibi sünnwetlerin sirasi ögretilmekde ve oda insanligin cennete giden merdivenini gün gün insanlarin önüne koymakda ve her hafta yeni sünnet ile insanlik bir basamak daha yükselmekde. fakat bazilari bu sünnetlerde tembellik edip geride kalmakdalar.bir başka mehdi alameti zaman kisalacak mesafeler kisalacak yani günümüzde zaman üce bölündü 8 saat iş 8 saat uyku ve 8 saat te insana kaldi yani insana kalan zaman 8 saat yani zaman ücte bir kisaldi ve yine haftanin cuma ögleden sonra ve cumartesi pazar tatil ve yine haftanin 3 te biri tatil ,insana birakildi haftanin 3 te ikisi patronlara ait 3te biri insana ait yani yine 3 te birlik kisalma. insan işdeki zamanini ancak iş sahibin düzenledigi program dahlinde kullanabilir yani kendine ait degil. yine mesafeler kisalcak yine internet ile bütün dünya bir tiklama kadar yakininda bu mehdi bereketi degilde daha ne amerikadaki bir eşyayi almak için amerikaya gitmene gerek yok ac interneti bir tikla yaninda online banking il öde iki yada üc günde amerikadaki satin aldigin eşya evinde. yani mesafler mehdi bereketine bir tiklama kadar yakin sen ona degil artik o sana gelmekde. daha kacini sayalim bu alametler olup duruken daha sizler mehdiyi arayip bulamiyorsaniz yazik sizlere varin gidin o zaman kumlar sacin başiniza.mehdinin berketini görmeyen mehdiyi hic hic görüp taniyamaz. işde sabir mehdi den sonrasidir. işde tekasür suresinde gecen esteuzubillah kella lev tealemune ilmel yakin. leteravunnel cahim. sadakallahul aziym yani . mehdi her şeyin ic yüzünü ilmen ögretip duruken daha cahiller gibi körler gibi olmayin cahimler gibi olmayin. sonra devaminda esetuzubillah sümme leterevunnahe aynel yakin. sadakallahul aziym biz aynel yakin sayfamizi actik ve o zamaninin tamam etmiş olcakki sayfa haklandi ve yeniledik fakat iki yada üc haftasi kaldi ondan sonra kapanacak yani aynel yakinde bitdi herşeyi gözünüzlede görüp durusunuz aynel yakin vaazimizdan sonra herkes mehdiyi gözleri ile görür oldular amma ona tabi olmakdan kactilar ve bu bereketda onlardan artik alinmak üzere. ve yine surenin devaminda eseteuzubillah sümme letüselünne yevme izin aninnaim. sadakallahul aziym tekasür suresi. yani sonra onlar senden son günden sormaya başliyacaklar ve cennetden ve nimetlerden sormaya başliyacaklar. naim cennetmidir cehennemmidir. yani meallerde sonunda ceheheneme sürüklencek diye meal ediliyor bu ayeti. oyasaki seele demek sormak demek letüselünne onlar soracaklar kimden mehdiden neyi sorcaklar yevme izin takip eden günü sorcaklar yani mehdi her gün ne yapiyor adim adim takip edip onun bir sonraki izini sorcaklar yani yevme izin yani onu izi, izi takip etcekler bir sonraki izi hareketi ne olcak diye ve yine sonra aninnaim an almancada mektubun gidecegi adresin başina yazilir yani öyle arapcadaki an ebi hureyredeki gibi ebu hureyreden naklolunan manasina deil yani gelidigi yer degil almancada gidecegi yer için an kelimiiesi kullanilir işde bu ayetdede ayni maana ile kullanilmiş ve aninnaim demek ile ona verilen nimetlerin hesabi ve gözetimi yapilcak demekdir bu yani nedemek olur bu ayet o zaman işde onu insanlik o mehdinin bereketini unutup onun getirdigi bereketi unutupta bu bolluk icinde ona verilen nimletleri bir bir sayip sual edip izini gittigi geldigi aldığı verdiği yeri takip edip onun nimetlerinin hesabini tutmaya kalkicaklar. oyasaki onun bereketine dünyada herşey bir tiklama kadar yakin oldu. herşey, ne kadar fakiriz deslerde alincak gibi bol oldu bunlari unutup mehdiden hesap soranlara yaziklar olsun bu mertlik degil naaaa mertlikdir. gecersek başka bir meseleye tarikat yol demekdir ve peygamberimiz bana gelen yollar dörttür bunlardan ilim kapisi alinin haya kapisi osmanin adalet kapisi ömerin ve sadakat kapisi ebu bekrin dir buyurmuşlar. yani bir kimse muhammede ulaşmayi diler ise bu dört kapidan başka kapi aramasin yani ya ali gibi ilim ile ilmel yakin olarak muhammede ulaşir yahut osman efendimiz gibi zinnureyn yani iki nur iki nur nerdedir iki gözde yani aynel yakin olarak muhammede S.A.V ulaşir veya hakkal yakin olarak bizzat olayin icine dalarak muhammede ulaşir yani buna misal ücüne misal ilmel yakin kainati alemin haritasi insan bedenine giden yollar bellidir onlardan birincisi ilmel yakin yani bilerek ögrenerek yakinlaşmak yani insan bedenine alcagi yiyecek olsun giyecek olsun önce ellerinden gecirir yani el ile yakinlik. sonra insan iki gözü ile bakarak ögrenir yani cocuk yemesini icmesini yürümesini yahut bir meslek icra etmeyi hep bakarak ögrenir yani osman efendimizin yolu ile aynel yakin olarak vücuta dahil olanlar yani insana gözden girenler ve yine sonra hakkal yakin olan ömer efendimizin yöntemi ile yani kişi olayin icine dahil olarak yani insan bir olaya ne ile dahil olur ayaklari ile gider ise o zaman olay mahalline varir ve dahil olur yani tekasür suresi yevme izin kismi iz takip ederek yürüyerek ve sonra aninnaim ile yani ebu bekr yöntemi nimetler ile vucuta dahil olanlar onlar nerden dahil olurlar agizdan. yani gir cennetime bak ile yani vedhuli cenneti ile.bunun misali yine biri meyvayi sebzeyi topraga diken digeri onu gözetliyen digeri gidip gelip onu sulayan ve bir digeri meyvasini koparip yiyen gibidir yani hepsi birbirini tamamlayandir. ilmen bilmek insani kurtarmaz olayin sonunu görüp ondan ders almak bir nevi kendine tedbir almak olur ve yine sonra olay başina gelince bildigini tatbik etmek ömer gibi adalet ister ve en sonundada sabir ve olayin sonunu beklemek. işde ebu bekrde olayin sonunu bekleyen.burundan ise koku girer yani nimetlerin kokusunun almak ise burnun görevidir. yani ebu bekrdende önce müslüman olan hadice yolu yani kübreviye yolu. çarşida pazarda kavun karpuz satiliyor amma hicbirisi eski dogal kokusunu taşimiyor yahut bizim burnumuz kokularini almiyor ey insanlik aldigin meyvalarin kokusunu aliyormsunuz yani işde bozulmuş meyva ve sebzeler kokusunu özünü kaybetmniş yani haticesini kaybetmiş insanlik işde helyum denen madde yani hidrojen 1 numarali elment amma ona ilk tabi olan element helyum gazi yani gaz ve koku yani insan kokulari helyum sayesinde alir ve helyum dünyada azaldi helyum tek başina olmaz yani helyum hidrojen ile birlikte olunca koku alinir yani güneş işigi helyumun üzerine dogunca o zaman meyvanin sebzenin kavunun karpuzun pirsanin dometisin kokusu oluşur yani sebze ve meyvalar fotosentez ile birlikte helyumda almalidirki güzel güzel koksunlar amma işde onun hidrojeni ve helyumu almasinida ancak güneş saglar yani işik saglar amma seralarda üstü kapali güneş işgi bu dogal direk güneş işigi ile temasi saglamaz ve işde serada cuvallarinan biber dometes olur amma işde bizim başagacda köyün üstünden cay akardi ve bu cayin heman altina köylü göveri bahceeri yapmiş idi ve o göveri bahcesine dikilen biber fidanlari bile türüm türüm kokardiki insan daha yemeden domatisin kokusuyla doyardi ve yine pirasa türüm türüm kokarda bir dilim ekmek iki yaprak pirsa bir dilim peynir o göveride insana etden baldan tatli gelirdi. amma köyün üstündeki cayin en yukarisinda başina baraj yaptilar ve suyun önünü gerdiler ve herkesin göveri bahcesini istimlak ettiler ve böylece başagacin kokusu göveri bahcelerinin kokusu gittigi gibi artik dünyanin sebze ve meyvalrinin kokusuda kalmadi kirkda bir tanesi dogal yolla yetişiyor biz bio dedik amma maalesef biraz gec kaldik ki gercek bio kalmadi gercek bio denen yiyecekler türüm türüm kokar köyün bir ucunda pişen et ciger köyün diger ucunda alinirmiş. hz ebubekr kalp zikri cekermiş ve kalpten allah allah diye diye kalbi kebab olmuş ve pişmiş ciger kokusu gibi koku salmaya başlamiş ashabi kiram ebu bekrin evinin yanindan gecerlerken bu kokuyu alir olmuşlar ve bir gün gidip peygamberimize şikayet etmişler ve demişler ki ebu bekr evinde ciger yiyorda bize vermiyor diye şikayet etmişler peygamberimiz ebu bekri cagirip ondan sormuş bunun üzerine ebu bekr ya rasulallah benim evimde pişmiş ciger yenmiyor ben zikir cektikce kalbim cigerlerim kebab olmuş gibi tütüyor bu koku kalbimle kendi cigerimin kokusu vallahi demiş. yani işde eren kimsenin kalbi de cigeride böyle türüm türüm kokar eger cibilliyati koyun ise o kimsenin cibilliyati olan koyun kurban edilince pişince kokusu bir mahalleyi kaplar gider. oysaki şmdi et pişmeyen ev yok amma öyle et kokusu daha iki adim öteden duyulmuyor mutfakda pişen etin kokusu daha oturma odasina ulaşmiyor yani ahir zamanda ermiş kimseler az güneşden ve yani hidrojen ve helyumdan nasibini alanlar az yani muhammed ve onun soyu hatice soyundan nasibini alanlar azkine işde muhammedden nasibi az olanlar. haticeyi kübrayi bilmiyenler işde türüm türüm kokmasini bilmiyorlar ,işde kübreviye tarikati yani hatice yolu ana kokusunu almak demek işde anasi karpuz olanin hadiceyi bulup bilmesi demek anasinin kokusu karpuzun kokusunu almasi demek anasinin kokusunu alan ana koku yani kendi öz kokusunu bulur. kokusunu bulan nefsini özünü bulur ana nedir ana özdür hadice bütün insanligin annesidir .ve ana kokusu yani işde helyum koku partiküllerini yayan ve onlari muhafaza eden gaz. işde anasiz dölleme cocuklar gdo lu meyvalar sebzeler ana bilmeyen ana kokusunu bilmeyen ahmaklar ve işde her gün cuvallalrinan torbalrinab evine getirdigin meyvalar sebzeler var amma onlar ana kokusu nedir bilmeyenler. yani hem anne kokusu hemde bir kokunun ilk asli olan ana kokusunu bilmiyenler. artik misir şurubuna baldaki esansi katip bal diye satiyorlar. yani anasi yok amma sahte anneler ve sahte cocuklar insan yedigindendir işde böyle özü ve kokusu olmayan meyva sebze etleri yiyen insalikda muhammed ve iman kokusunu alamiyor ve imanin kokusunu tadini almayan işde ilmen biliyorlar muhammed varmiş adem varmiş ibrahim varmiş amma onlarin kokusnu almadigindan ibrahim demek ne demek muhammed demek ne demek anlamiyorlar sadece ilmen biliyorlar işde mehdi sizleri hakkal yakin olarak muhammede ulaştirmaya calişiyorki işde muhammede giden dört kapi bir pencere yani ali osman ömer ebu bekr ve hadice yolu bu yoldan başka yol aramayin. işde insan ya ali gibi herşeyin ic yüzünü ögrenerek ilmel yakin ile erer yahut osman gibi haya ve edep ile gözünü harama sakinarak hep hayirlara bakarak göre göre seyri suluk edip muhammede erer ve yine ömer gibi adalet ile hükmedip ogluda olsa karisida olsa adalatten gecmiyerek hakkin kesdigin parmak acimaz diyen yani ismail gibi allah öyle emrettiyse boynum kildan ince diyen riza makamina erer veyahut ebubekr sadakati ile yani işde bir kapinin köpegi sahibi yalniş bile yapsa onu teyid edip sahibini korumak için düşmana karşi sahibini teyid eder ve ebu bekr gibi sahibinden mucizeler kerametler meydana cikarsa, olmaz işler bile oluyrsa o kitmirin diyecegi o söylediyse dogru söylemişdir demekdir. işde mehdinin askeri olcaklar mehdinin kitmirleridir ve kitmir sahibini teyid eder her nekadar hocalara hacilara mehdinin söyledikleri ters düşsede kitmire düşen mehdi askerine düşen o söylediyse dogrudur demek. her kim böyle deyip ona itimad edemiyorsa ondan mehdi askeri ve kitmir olmaz yani kitmir sadik asker muhammedin kitmiri tekdi amma mehdinin 312 tane kitmiri olcakdir ve her kim mehdinin sadik dostu olmak ister ise önce haveriler gibi kim allahin yardimcilari deyince biziz dieynler gibi mehdi kim benim dostlarim diyince biziz senin yardimcilarin dostlarin kitmirlerin sadik dostlartin diyebilenlerdir. her kim asli unutup aslin yerine oturmaya kaklkarsa ahir zamanda mehdi bereketi dünyamizi sarmiş iken onu inkar edip birde mehdinin postuna oturmaya kalkarsa onlar rezil ve rüsvay edilcek olanlardir. hemen rezil olmaslarda kiyamet yakindir eninde sonunda rezil ve rüsvay olcak olanlardir. işde vaazin temasi sabra gelince Muhakkakki allah sabredenler ile beraberdir.Bir ay sabrettik oruc ile sabretmesini ögrendik ve bayrama ulaşdik sayili günler tükendi ve ramazan gitdi ve hedefde artik şevval oruucu ve ondanda sonra zilhiccenin on günü kaliyor yani bir sonraki ibadeti gözetir isek işde bu haftaki sünnetimiz Ramazandan sonra şevaldan kim alti gün oruc tutar ise seneyi oruclu gecirmiş gibidir buyurmuş rasulullah efendimiz hazretleri.Rabbim bu sünnete ittibamizi ve ittibanizi artirsin inşallah. ne büyük nimet insan seneyi oruclu gecirmek istese bu ahir zaman ümmetine zor gelir nefisler yemez amma işde mehdi ve ahir zaman ve muhammed ümmetine ikram, bir sene oruc tutmak yerine şevvalden alti gün oruc tut ve seneyi oruclu gecirmiş sevabina nail ol. yani devir mehdi devri bu devirde her kes bu sünnete ittiba etmelidir neden cünkü işde almanyadan oyuncak almak için illa alamnyaya gitmek gerekmedigi, internet ile bir dakkada almanyaya gidip almanyadaki mali yanina getirtmek ne kadar kolay ve yakin ise şevvalden alti gün oruc tutmakda bir sene tutmak ile aynidir . işde nasil almanyaya gidip alan adam zamandan kaybeder birde bilet parasi verir. işde internetten alanin ayagina geldigi gibi işde şevvaldan alti günde böyle kolaylikdir.Rabbim tutanlara ve tutacaklara rahmet etsin inşallah. işde kokuda daha nimeti yemeden insanlari doyurur ve o meyvanin özüne vakif ederdi işsde kabede muaviye bin sufyan zamanin dan bu yana tütsülenip kokulanirki kabeye gidenler kabe kokusunu alirlar yani ana kokuya vakif olurlar mescidi haramin kokusu işde hadicetil kübranin kokusudur.ana kokuusu insanligin annesinin kokusu .kabi kavseyn muhammed halkolamdan taa kirk güneş yili önce haklolandir. yani melekler muhammed halkolmadan kabi gaveseyne dogur dönüyorlardi yani hatice annemiz muhammed mustafadan kirk yaş büyükdür ana kabe kabi kavseyn işde kabenin de özüdür kokusudur.Kabenin kokusunu almak demek anasinin kokusunu almak demekdir. Rabbim inanlari kabenin ve özünün kokusunu almayi nasip ve müyesser kilsin ve inananlari anasina ve kabeye hasret koymasin inşallah. Hz osman efendimiz beşinci müslüman olandir.insan dünyaya gelince ilk önce nefes alir ilk canlilik emmaresi nefesdir yani işde burun ilk göreve girendir sonra kicina bir şaplak vurarlar ve cild hizmete girer bunun üzerine akil hizmete girer ve düşünür ve sonra aglar ve dil hizmete girer ve sonra gözlerini acar ve bakar ve annesini arar ve gözler hizmete girer hayvanlar ilk gördügünü annesi sanirlar. işde göz gördü gönül sevdi olur ve sonra nnesinin sesini duyar kulak hizmete girer yani altinci müslüman olan ve kirkinci müslüman olan hz ömer yani vucutta yediklerinin gramini neresi hesap ederde tartip adalet ile 5gr cigere 3gr böbrege temsili misal böbrege su cigere şeker gitcek diye hesap edip tartan yer. eger ömer böyle adalet ile hükmetmese ve cigere fazla su yollasa kan su olur ve vücut sogur yine böbrege yag yerine şeker yollasa yine idrar kan olur ve hakeza hakeza yani işde vuctta bir yer vardirki ne nereye gitcek hesap edip tartar ve yerine gerekli miktarca yollanmasini saglar ve ihtiyaci olani akla haber verip akilda tefekkür edip benim canim ayva cekdi der ayva alir yer yahut canim cikolata cekdi der cikolata tatli yer yani işde . dünyada da adaletli insanlar cogaladikca yani ömerler cogaldikca işde taksim kolay olur ve ne arakanda insanlara zulmedilir ne amerikada yemekler cöpe atilir. işde afyonlular karinci barsakcidir yani karin ve işekmbe yerler barsaklardan bumbar yaparlar bazilarida kokarec yapiyorlar diyorlaki sofiler karin yenmez caiz degil halbuki işde sigir işkembesinde kirk kat diye bir yer vardir yani işde taşşakli erkek cesaretli erkek dögüşken boga hz ömer ve sigir ve dananin kirk kat işkembesi işde kirk kat işkembesi emeyen tatmayan bilmeyen ömer nedir adalet nedir bilmez yakinlinlari eşi ve dostundan ömer olmaz ve ona ömerin sesi uzakdan gelir fakat kirk kat işkembesi yiyenlerin yakinlarinda ömer olur ve ailesinden yakinindan birileri terazi burcu olur yani ömer burcu taşşakli dana burcu. işde gelelim bu haftaki ikinci sünnetimize cünkü iki haftadiur sünnet ögretmedik ve ikinci sünnetimiz cocuk dogduktan yedi gün sonra saclari traş edilir ve tartilir ve saclarin grami kadar altin veya gümüş sadaka olarak dagitilir. ve bu sünnete itiba edildikce dünyada ömer ve adalet sürecek ve hz ömer gibi müslüman ve adaletli hakimler ve ve savcilar ve yöneticiler buluncakdir ve yine kilici kinina sigmayan cesur müminler buluncakdir ve allah israfi sevmez sigirin karnini işkembesini ve barsaklarinida temizleyip yiyelim ki bilhassa kirkkat yerini yiyelimki ömer nedir kirkinci müslüman kimdir bilelim bir sofi arkadaşim vardi diyorduki karina burun agiz kivirip karin yenmez bilhassa kirkkat yeri yenmez diyordu kulaklarin cinlasin sülüman sofi senin dediginin tam tersini söylüyyoruz bilhassa kirk kat yerini yiyin diyoz bizde. bu kirk kat yer sadece sigirlarda vardir başka canlida olmaz bu kirk kat yeri . eşşek ne anlar hoşafdan suyunun icer üzümü sirittirevirir. sen ne anlarsin işkembeden sigirin yedigi ne ki pis olsun yedigi ot saman otun samanin neresini pis diye atfediyon (BibBiiiiiib Kafa) . arinin sictigida bal oluyor amma kaşik kaşik yersin amma sana sigirnkini ye demiyoz amma hic olmazsa işkembesini israf etme. Eşhedü enla ilahe illallah ve eşhedü enne muhammedn abdühü ve rasulühü. Rabbim muhammed mustafaya onun tahir zevcelerine ve tahir cocuklarina ve sadik dostlarina ve ashabina binleerce salat selam eylesin ve muhammedin ve kainatin son askeri mehdiye ve onun sadik dostlarina binlerce selat selam eylesin.Rabbim mehdi ve askerlerine sabir ihsan eylesin . nuh gibi bikip neccini demeden yunus gibi bikip inni küntü minezzalimiyn demeden yüce sabri ile bu necat ümmetinin kurulmasini ve toplanmasini sabir ile takip edip işin sonucunu sabir ile müşahede etmeyi nasip ve müyesser kilsin. El fatiha maassalavat. Başağaçlı Raşit Tunca Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca ______________________ Schrems, 30 Aralık 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı Original Kar©glan _______________________________________ |