![]() |
Tasavvufdaki Terki Terk Nedir? (Kar©glanin 17.08.2015 Vaazi) - Baskı Önizleme +- Tiryaki Board (https://tiryakiboard.com) +-- Forum: TASAVVUFİ VAAZLAR DİNİ SOHBETLER (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=9) +--- Forum: Başağaçlı Raşit Tunca - Karoglan Hocanın Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=209) +---- Forum: 2015 Tasavvuf Sohbetleri Arşivi (https://tiryakiboard.com/forumdisplay.php?fid=213) +---- Konu Başlığı: Tasavvufdaki Terki Terk Nedir? (Kar©glanin 17.08.2015 Vaazi) (/showthread.php?tid=546) |
Tasavvufdaki Terki Terk Nedir? (Kar©glanin 17.08.2015 Vaazi) - RasitTunca - 06-08-2018 Tasavvufdaki Terki Terk Nedir? (Kar©glanin 17.08.2015 Vaazi) .. Zilkade 2015 Pazartesi أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم وَذَا النُّونِ إِذ ذَّهَبَ مُغَاضِبًا فَظَنَّ أَن لَّن نَّقْدِرَ عَلَيْهِ فَنَادَى فِي الظُّلُمَاتِ أَن لَّا إِلَهَ إِلَّا أَنتَ سُبْحَانَكَ إِنِّي كُنتُ مِنَ الظَّالِمِينَ Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Ve zennûni iz zehebe mugâdıben fe zanne en len nakdire aleyhi fe nâdâ fiz zulumâti en lâ ilâhe illâ ente subhâneke innî kuntu minez zâlimîn. Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87 Meali: Ve Yunus Dediğim olmuyor diye Gadablanip kizmiş ve gitmişdi ve Karanliklarin icinden şöyle seslendi: " O ndan başka ilah olmayan Allah Hakkı için, Muhakkak ki Ben, Zulüm ve Karanlığı, Kötülüğü Seçenlerden oldum. Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87 Allahümme Salli ala Muhammedül Vaadül Emin, Allahümme salli ala Yunuse Vadehu bil Avdeti Allahüüme salli Ala Mehdi Zamanül Emin vezzamanul Avdeh. Yolculugumuza başliyoruz : Gecen sene yazdik ki güneşimizin ziyasi azalmiş, güneşimiz iki cihanin güneşi Muhammed Mustafa, güneşimizin ziya yaymasi için alfa hareketi yapardi, ve onun sünnetiydi diye anlattik. ve ikizler bebesi dünyada azalmiş, eger böyle olursa güneşimiz söner gider, ve bu yüzden ikizler bebesi yapin, ve ikizler bebesi icinde, her amelinizde fiilinizde sözünüzde alfa dalgasi yayin dedik, ve sizlere alfa oturuşu ve alfa hareketerinden örnekler vermişdik. ve sizleer ne güzel mehdi askerlerisinizki alfa oturuşu ve herketleri o kadar yayildiki, elhamdülillah bu sene kadar ziyasi kuvvetli ve sicak bir yaz olmadi , hepinize aferin, sizler ne güzel mehdi askerlerisiniz böyle, tamam artik terki terk etme zamanidir, ve her evden en az bir şahis, artik alfa hareketi ve oturuşu yapmayi terkediversin, yapmak sünnet ve sevap oldugu kadar, teketmek de evla ve sünnet ve gerektiginde mucib olandir. artik bu kadar sicak ve ziya herhalde yeterlidir artik, biraz biraz terkedelim amma yine garerince kalcak kadar terkedin, tamamen terketmeyin. ve artik sicaklar biraz biraz bizi terketsin serinlesin ortalik. Tasavvufdaki Terki Terk Etmek Nedir : Terketmek mesala Peygamberin abdestli gezme sünnetini aldin tuttun, ve artik o hale geldinki, abdestsiz adim atmaz oldun, ve sonunda öyle bir noktaya gelirsin ki, artik o terkettigin abdestsizce gezme olayina tekrar dönmene, ve abdestsizce gezivermen, senin tekrar abdestli olmayi terkedivermendir. önce abdestsizligi terketmişdik ve birinci terki teketmişdik ikinci terk ise o terkettigin şeyi terkedivermendir. sebebine gelince mesala mevsimler ilkbahar ile başlar ve ilkbaharda bütün renkler yerini, hayat ve Hay ve diri olan Allahin sifati ile, yeni bir can bulmak, ve haşrolmak toplanip bir bedene yol almak olan, yeşile birakir. ve başka renkler terkedilir ve onlarin yerine yeşil tercih edilir ve ilkbahar olur. sonra ilkbahar biterken bizlerin, yeşil bugday yerine, sari ermiş bugday için, yine yeşil erik yerine, ermiş erik, yine ham karpuz yerine, ermiş karpuz için, kirmizi sari ve turuncu rengi tercih etmemiz lazimdirki, yaz olsun ve yaz mevsiminin rengi kirmizi ve beyaz ve ateş sarisi ve saridir aydinlikdir yani bütün renkleri bariz eden aydinlik tercih edilir. ve yaz bitince bu sefer, daha cok sari ve sararma solma ve ölme, ve kahvrengi tonlari yani, camur rengi tercih edilir, yani ölüp topraga karişma, hadisesi oldugundan toprak rengi, yani camur rengi revacdadir, ve diger renkler rengini ölümün rengi toprak rengine birakir kahverengi ve tonlarina, sonra sonbaharda bitince, kış gelmesi için, karanlik ve zulümet rengi siyah ve gri tonlar tecih edilip, bütün renkler renklerini gece rengine birakir kendini, ve sonbahardan kışa gidecek olanin tercihi, zulum ve karanlik olmalidir, bunun bir nevi aciklamasini daha önceki sohbetlerde yapmişdik, mesala kisa bir hatirlatma: dünyada kötüler yok edilip bitirilmez ve winter kış için gecenin koyu oldugu zaman, ve burclari winter kış burcu olanlara zamani birakmak için, işde karanlik ve gece yani kötülük bir nevi galip gelmeye başlar, yaz demek ise iyiler, iman ve müminlerin galip olmasi demekdir demişdik. ve yunus efendimiz vahdeti vücut seviyesine cikinca o terkettigi bütün reklerden gecip zulumeti secmek zorunda birakilmiş, ve hani insan dertlere ve cilelere, kötülerin cilesine ve zararina maruz kalinca, bende bundan sonra zalim olcan anasina satan, "bu dünyada deveye dikken insana tiken geciyor" deyip artik iyi olamanin fayda etmedigini görünce yazdan kişa gecildigini görünce, bunlardan kurtulmak için bir an sitem edip bende kötü olmk istiyon denir ya, işde o sitem hali ile yunus efendimiz vaadinden avdet edip, sözünden cayip "artik bende zulümeti secdim, bende kötü olcan" demiş. amma yunus baligi zalim olamazki ne kadar sevecen bir balik, ne kadar dost canlisi bir balik degilmi, ondan kim kötülük beklerki, yunusa kötü ol deseler ancak belki sadece birazcik ciddi durabilir, yine gülümser yine sevecendir, o kötü olamazkine, amma demiş Hz Yunus efendimiz ninovalilara sitem edip bende zalim olcan deveye diken ... demiş yani. yani ona terki terketmesi ögretilmiş bütün mesela sadece bu. yani sadece iyiler iyi degildir bazende kötülük iyidir, yani gece hic olmasa hep gündüz olsa, ne zaman yatip dinlencez, hep yaz olsa suyumuz nerden gelcek, suyumuzun akip geldigi daglara kar nasil yagcak degilmi, bu dünyanin carki nasil döncek degilmi yani. iyilerinde hayatinda bazen kötü olabilmesini ögrenmesi lazim, dünya cok cetin. ve yine kötülerinde hayatta iyilik nasil bir tatdir nasil bir zevkdir, iyilik yaptirilarak, aynen hz süleymanin şeytanlari dalgic yapip, caliştirarak bir işe yaramasini ögretmesi, bunun için olup, kötülerede iyilik lokmasi yedirmekdir yani, iyilligin nasil güzel bir lokma oldugunu onlara da tatdirmakdir. ---oOo-- Halbuki Nakşibendi adabinda bu terki terk yalniş yorumlanmiş ve demişlerki Der tarik-i Nakşibendî lâzım âmed çâr terk: Terk-i dünya, terk-i ukbâ, terk-i hestî, terk-i terk Terk-i dünya: Dünya menfaati için iş yapmamak, dinini dünyayı toplamakta, kazanç sağlamakta kullanmamak. Terk-i ukbâ: Ahiret sevabı hesabıyla da bir bezirgan zihniyetiyle hareket etmemek, cenneti ve nimetlerini, ilahi cemali temaşa için terkedip Allah’ın rızasını, hoşnutluğunu gaye edinmek. Terk-i hesti: Kendi varlığını da terk edip Hak da fâni olmak. Terk-i terk: Bu terklerin zihnine yerleşip de ben ne fedakar insanım diye bir duyguya kapılmamak, onun da unutmak. ---oOo--- Halbuki kapi kuran ve ve Hz yunus ve duasi olan o yukardaki resimdeki ayet varken bunu böyle yorumlayip ve dervişlik dünyayi ahireti terkdip izdivaya cekilmek diye yorumlayan nice şeyhin sanan ahmaklar birde cukura girip sanki cukura girince ölümü anlayacak gibi, dünyayi terketme ilhlasini kazanmak için, cilehane dedikleri cukura girmeyi yeglemişler, halbuki cukura girmek ile dünyadan gecilmez, daha cok dünyaya sarilmaya sebeb olur. ölümün korkutuculugunu, topraga girmenin vehametini gören, dünyadan vazgecebilirmi, ahmak şeyhler ahmak sofiler, sen ateşin yaktgini farkdince ateşi sevip icine girmeyi mi istersin, yoksa ateşden kacarmisin? bu ne ahmaklik, cocuga bile cıs dersin cıs dersin ateşi anlatmak icinde, o anlamaz, en sonunda elini soba borusuna degdiripde yakinca, ateş ne demek anlarda, bir daha soba borusuna varmaz, sen bu kadarmi ahmaksin ki topragin icine gömülmenin ölmenin bu kadar vehametini, cukura girip görünce, insan ölmü + sevebilirmi, ahmak cocugun ateşden kacdigi gibi, nefsin ölümden kacmak ister durur o zaman, ve hayatin zehir olur ondan sonra. Hic bir peygamber cilehaneye girmemişken, sen yusufun girdigi hapsi cilehanemi sanirsin, hayir o cilehane degil yusufun isminde iki harf olan iki "UU"su, ve iki "u" daki iki kuyu, biri üstü örtülü kuyu, zindan kuyusu, bir digeride alti örtülü kuyu yani atildigi gercek su kuyusu, yani YUSUFDAKI iki U harfinin ondaki canlanmiş hali yani. oysaki muhammed "nefsininizinde üzerinizde hakki var" demişdir . kim diyor sana öyle çile haneye gir, dünyayi terket, yeme icme riyazet yap diye, hangi peygamber yapmişda, sen böyle bir yalan uydurdun, senin böyle yaparak elde ettigine peygamber ve islam ahlaki ve kermet ve mucize degil, ancak istidrac denilir. yani zor ile mal gaspetmek gibi insanin yapabildigi yetenekler belli, ahmet mehmet yapamazken, sen nasil yapiyorsun bu keramet benzeri sihirli işleri, yani bedeni zorlayarak yani mesala aslani teerbiyet ile sanki anlarmiş gibi konuşturmak veya bir fiili yapmasini ögretmek, halbuku o yaptigin terbiyet degil, onun yiyeceginin öyle verilmesi sebebiyle, onun onu yapmaya zorlanmasindan başka şey degildir. ekmek et hatirina maymunluk yapan aslan kaplan demek olur. yani buna kim ben aslani kaplani terbiyet ettim derse, ben onun ta agzinin ortasina kocamanca .... emi, ahmak insan, Aslanin tabiatinda konuşup Allah demek varmi, sen ben gibi yahut bisiklet sürmek varmi, yahut senin hatirina sana gösteri yapmak varmi . işde kiyametinde zamani ve saati olmasina ragmen, ahmak insanoglunun, Allahi kiyamete zorlamak diye bir söylem geliştirmeside böyle birşey, ve herkesin birbirne olan bagi ve netzi sebebiyle bir yeri yikmak ve Allahi zorlamk tabiri ile, orayi yikan, başka bir yerde onun ziddi bir güzellige sebeb olmakda, yine iyilik yapan biride onun ziddi olan biryerlerde kötlük olmasina sebeb olmakda. halbuki dünyanin bir yeri gündüzken, biryerinde karanlik ve gece galip ise, o zaman iyiligi kovalamak, gecenin gelmesinemi sebeb olur, iylik kovalandikca kacacakdir, gecede onu takip edecekdir, ve iyiligin kovalanmasi, ancak mesela iyilik türkiyede ise, kovalaninca doguya gitse, arabistana varir, ve gece ve kötülük ise onun yeri türkiyeye gelir, ordanda kovalansa, bu sefer iyilik hindistana gider, eger doguya giderse, bu sefer kötülük ve gece türkiyeyi birakip, onu takip edebilmek için, arabistana gecmesi lazimdir, yani gece gündüzü kovalar, yazda kışı, ve ne o ona galip gelebilir, nede o ona. zaman geliri 21 Haziran olur, gündüz galip gelir, ve ertesi gün ise yerini geceye birakmaya başlar, ve taa 21 Araliga kadar gece yavaş yavaş galip gelir, 21 Aralik gelince, gece tamamen galip geldim sannederken, ertesi gün artik yerini gündüz ve aydinliga birakmaya başlar. yani kimse Allahi öyle kiyamete falan zorlayamaz. Dünyayi durdursan bile, bir yani gece, bir yani yine gündüz olcakdir "zoooone" cikiş yok burdan yani. Allah hayir ile şerri zevc olak halketmişdir. terazinin iki kefesi gibi, biri inince digeri cikar, digeri inince digeri cikar, vusta yol onlari ortada tutabilmekdir. ortada durunca ilkbahar veya sonbahar olur. hafif ağir taraf, veya hafif yeğni taraf olarak.onlarda sabit degildir, ve yunusa kötü olmasi zulümu secmesi, terki terk etmesi ögretillmişdir, ve görevi terkeden peygamber, sözünden cayan peygamber olurmu, evet var, ve Allahin takdiridir bu da, vaadine avdet eden peygamber, hz yunus. yani cok iyi olma biraz kötü olmasini da ögren iyileri kandiran cok olur herkese herşeye evet dme hayir demesinide ögren, veya ayet ile sabit "öyle cok cimride olma, veya cok eli acikda olma" , diyor Rabbim, bir temsili misal olarak al bunu, bütün hayatina ve fiillerine, amellerine ve emellerine uygula. أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم وَلاَ تَجْعَلْ يَدَكَ مَغْلُولَةً إِلَى عُنُقِكَ وَلاَ تَبْسُطْهَا كُلَّ الْبَسْطِ فَتَقْعُدَ مَلُومًا مَّحْسُورًا Sadakallahul Aziym isra Suresi 29 Euzubillahimineşşeytanirracim Bismillahirrahmenirrahim Ve lâ tec’al yedeke maglûleten ilâ unukıke ve lâ tebsuthâ kullel bastı fe tak’ude melûmen mahsûrâ Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87 Meali: Eli sıkı olma, büsbütün eli açık da olma. Sonra kınanır ve çaresiz kalırsın. Sadakallahul Aziym Enbiya Suresi 87 Vusta yol azizim vusta yol. Ben tam delikanlilik vaktimde tirpan bicmesini ölgrendim, o zamanlar imam hatip altinci sinif falandim. ve birgün tirpan bicip gelirken beni görenler bana özenmiş ve bir kadin dediki sen okuyorsun amir memur olacaksindir, netcende tirpan biciyorsun dedi, bende Dedim "ögrenende karnimda dursun" dedim cok hoşuna gitdi. yani sizler ey mehdi cemeati!, öyle cok uslu kuzu koyun olmayin, bazen dişlerini gösteren bir kurt olmasinida ögrenin, biraz kötü olmasinida ögrenin, ve karninizda cebinizde dursun o ögrendiginiz. kötü olmayin amma, size bir kötülük yapmak isteyen olursa, cikarin cebinizden karninizdan o kurt halinizi ve kendinizi savunun, o zaman size kötü olmak nede yakişir, kendini, islami, iyiligi ve mehdiyi savunmak için kötülerden oluvermek. Rabbim, insanliga, Mehdinin sahibu zaman, ve zamanul Emin oluşunu, ve zaman zaman ise günah işleyip sözünden avdet edişinin hikmetini anlamayi nasip eylesin. Amiyn. Elfatiha maassalavat. ---oOo--- وَآخِرُ دَعْوَاهُمْ أَنِ الْحَمْدُ لِلّهِ رَبِّ الْعَالَمِينَ Sübhâneke Allahümme ve bihamdik, eşhedü en lâ ilâhe illâ ent, estağfirullahe ve etûbu ileyk. --OoO-- Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca Schrems, 17 Ağustos 2015 Pazartesi Original Kar © glan |