Thread Rating:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
KURAN – HADİS ÇELİŞKİLERİ
#1
Oku-1 
KURAN – HADİS ÇELİŞKİLERİ:


Editörün Önemli UYARISI

Bu Makale forumumuza sadece bilgilendirmek için ALINDI .Bu demek degildirm ki Biz Bu fikirdeyiz, Sadece Bu fikirde olanlar da var diye göstermek amacli tabi bazilarina onay verdigimiz meselelerde yok degil konuda vesselam,.....

GERİCİLİĞİN  VE GERİ  KALMIŞLIĞIN  SEBEBİ

Günümüzde hadisleri reddeden ve sadece Kur’an’ın İslam’a yeteceğini öne süren Reformculara göre, eğer peygamberin emri yerine getirilmiş olsaydı ve hiç hadis yazılmasaydı; İslamiyet , mevcut dinler içinde en itibarlı ve dünyada en yaygın din olurdu. Çünkü onlara göre, hadisler bütünüyle ele alındığında, islamın gelişimini engellemiştir ve engellemeye devam etmektedir. Hadislerin Kur’an’da eleştirildiğini ve peygamberin hadis yazmayı yasakladığını ileri sürerler.
Lokman-6 . “İnsanlardan öylesi vardır ki, bilgisizce Allah yolundan saptırmak ve o yolu eğlenceye almak için, eğlencelik asılsız ve faydasız hadisleri satın alır. İşte onlar için aşağılayıcı bir azap vardır.”

“Benden Kuran dışında hiçbir şey yazmayın. Kim benden Kuran dışında bir şey yazmışsa imha etsin.”
(Müslim, Sahihi Müslim Kitabı Zühd, Hanbel, Müsned 3/12, 21, 33)
Hadis reddine dayanak olarak gösterilen ayet farklı yorumlanmaya açık. Peygamberin hadis yasağının da yine bir hadisle kanıtlanması ise ilginç tabi.
Hem hadislerin uydurma olduğunu iddia etmek, hem de hadisle kanıtlamak tutarlı değil. Aksine hadis yazımını destekleyen hadisler de mevcut.
Ancak konunun o kısmına girmeyip hadislerin olumsuz taraflarını ele alacağız. Çünkü gerçekten de uydurma hadisler o kadar çok ki, İslam Kur’an’dan ziyade hadislerle biçimlenmiş.

HADİSLERİN GETİRDİĞİ ZARARLAR:

İslam dini, sadece kuran’a göre değil, hadis ve sünnetlere, hatta mezhep ileri gelenlerinin yazdıkları kitaplardaki abartma ve uydurma bilgiler çerçevesinde düzenlenmiş ve uygulanagelmiştir.
Bu durum, bir çok alanda islam toplumlarının geri kalmasına, toplumlar üzerinde dinin bir baskı unsuru oluşturmasına, islamda olmayan yanlış inançların yerleşmesine, putperestvari adetlerin yerleşmesine, bilimin ve yeniliklerin düşman gibi görülmesine, kadınların 2. sınıf insana dönüşmesine, islam dininin kötü tanınmasına sebep olmuştur.

YALAN HADİSLERİN SEBEPLERİ:

1- Maddi çıkarlar için;

Örneğin , esans satıcılarının güzel koku kullanmanın faziletleri hakkında uydurttukları hadisler, örnekler çoğaltılabilir..

2- Manevi çıkarlar için;

Vaazcıların, halkın duygularını coşturmak, süslü olaylar ve duygulu sözler anlatabilmek, dinleyenleri ağlatabilmek, ajitasyon oluşturabilmek maksadıyla uydurulan hadisler..

3- Siyasi çıkarlar için;

Halifeler arasındaki sıra, hak , üstünlük ve çatışmalar ile mezhepler arasındaki rekabetten dolayı uydurulan hadisler..
4- Dini bozmak için;

Halife Mehdi zamanında boynu vurulmak üzere yakalanan islam karşıtı Abdülkerim bin Ebil Avca öldürülmeden önce şu dehşetli açıklamayı yapar: “Siz beni öldürüyorsunuz ama, ben dininizde helali haram, haramı helal yapan 4000 hadis uydurdum.” 6000 küsür Kuran ayetinin yanında, sırf bir kişinin 4000 hadis uydurabilmesinin açacağı dehşetli tahribatı bir düşünün..

5- Dine fayda maksadıyla;

Kur’an’daki hükümleri ve çeşitli konulardaki bilgileri yetersiz bularak,
dini eksik düşünüp tamamlamak gayesiyle uydurulan hadisler..

6- Mezheplerini doğrulamak maksadıyla;

Ümmetim arasından adına Ebu Hanife denecek bir kimse gelecektir ki, o ümmetimin ışığıdır” (İbnu Arrak, Tenzihus Şeria, 2. cilt, sayfa 14).
Örneğindeki hadis ve benzerleri gibi..

7- Dini sevdirmek için;

peygamberler hakkında yüceltici hikayeler, kutsallaştırmalar, ümmet şovenciliği, Hz.Muhammed’i ululaştırma gayretleri, yaşanmış olayların efsaneleştirilmesi, süslenmesi, peygambere mucizeler yakıştırılması gibi..

8- Zorlama hadisler;

Emevi ve Abbasi dönemlerinde , halifelerin karşılaştıkları idari sıkıntıları aşma maksadıyla ya da istedikleri yönde fetva üretebilmek için uydurulan hadisler..

9- Gelenek-Görenekleri yaşatmak için;

Yaşam tarzlarındaki alışkanlıkları daim kılmak maksadıyla, geleneklerle ilgili konularda uydurulan hadisler..

10- Eski dinlerindeki inançlarını devam ettirmek için;

Yahudi kıssalarından dine sokulanları, şamanizmden gelen inançların hadislerle dine sokulmasını, hristiyanlıktan etkilenerek hadis uydurulmasını örnek olarak belirtebiliriz..

KURAN – HADİS ÇELİŞKİLERİ:

Kur’an’da geçmeyen, ayet niteliğindeki uydurmalardır. Özellikle Allah’ı insan tasvirinde sunan hadisler çoktur.
Örnekler:

1- ALLAH’IN BALDIRI:

Hz.Muhammed dedi ki;
“Allah ahirette Peygamberlere kimliğini kanıtlamak için bacağını açıp baldırını gösterir.”
Müslim İman 302, Buhari 97/24,10/29, Hanbel 3/1

2- ALLAH’IN TOKALAŞMASI:

Hz.Muhammed dedi ki;
“Allah benimle görüştü ve el sıkıştı. Elini iki omuzum arasına koydu. Öyle ki parmaklarının soğukluğunu iki göğsüm arasında hissettim.”
Hanbel 5/243

3- DİN DEĞİŞTİREN ÖLDÜRÜLSÜN MÜ?

Kuran: “Dinde zorlama yoktur.”

Bakara-256

Hadis: “Dinini değiştireni öldürün.”

Nesei 78/14,Buhari 12/1883

4- PEYGAMBER BÜYÜLENMİŞ:

“Peygamber Medine’de bir Yahudi tarafından büyülendi. Günlerce ne yaptığını bilmez durumda ortalıkta dolaştı.”

Buhari 76/47 Hanbel 6/57,4/367

5- DEPREMLERİN SEBEBİ:

“Dünya balığın üzerindedir. Balık başını sallayınca Dünya’da depremler olur.”

İbni Kesir Tefsiri 2/29 68/1’in açıklamaları

6- RESSAMLAR YANDI:

Cehennemde en şiddetli azaba uğratılacak kişiler ressamlardır.
BuhariTesavir, 89

7- ÖLÜYE AZAP:

ölünün arkasından ağlanmasından dolayı, ölü azaba uğratılır.”
Buhari /K. Cemiz 32,33,34

8- VASİYET YOKMUŞ:

Kuran: “Ey iman edenler! Herhangi birinize ölüm gelip çattığında vasiyet zamanı aranızda tanıklık şöyle olsun: Kendinizden adalet sahibi iki kişi yahut, yolculuk etmekte iken ölüm musibeti başınıza geldiyse sizin dışınızda iki kişi”
Maide-106

Hadis: “Varis için vasiyet yoktur.”
Hanbel 14/238

HADİSLERİN BİRBİRİYLE ÇELİŞKİSİ:

Örnekler :
Kan Aldırma:

“Kan aldırmak yapanın da yaptıranın da orucunu bozar.”
Tirmizi Oruç 60/Ebu Davud Oruç 28/Buhari Oruç 32

“Peygamber’imiz oruçlu iken kan aldırmışlardır.”
Ebu Davud Oruç 29-30/Tirmizi Oruç 59/Buhari Tıp 11

Tuvaletler Kıbleye Doğru:

“Gerek küçük, gerek büyük tuvaletinizi yaparken kıbleye dönmeyin.”
Hanbel 3/12

“Peygamber’imiz bir takım insanların küçük ve büyük tuvaletleri için kıbleye dönmeyi hoş karşılamadıklarından, bu bidatı (hurafeyi) kaldırmak için tuvaletini kıbleye doğru yaptırdı.”
Buhari 4/11

Oruçluyken Öpüşmek:

“ Peygamber oruçlu iken hanımlarını öptü.”
İbn-i Kuteybe- Hadis Müdafası 372

“Oruçluyken hanımını öpenin durumu sorulduğunda Peygamber; “Orucu bozulmuştur” dedi.”
İbn-i Kuteybe Hadis Müdafası 372

Ayakta Su İçmek:

“Peygamber ayakta su içilmesini yasakladı.” Ebu Davud 4/No:3717

“Peygamber’i sizin benim gibi ayakta su içerken gördüm.” Ebu Davud 4/No:3718

Aybaşılı Kadın Camiye Girebilir mi?

Peygamber “Şurası muhakkak ki cami ne cenabete, ne aybaşılı’ya helal değildir.”
Müslim Hayz 11, Ebu Davud Taharet 104 Tirmizi Taharet 101, Nesai Hayz 18

Ayşe: “Peygamber’imiz bizden biri aybaşılı olduğu halde onun kucağına başını koyar, Kuran okurdu. Bizden birimiz aybaşılı iken camiye gidip Peygamber’e birşeyler götürürdük.”
Nesai, Hayz, 19

Binlerce çelişkili hadisten sadece birkaçı..
Din, hadis dini olmuş, kur’an devre dışı kalmış neredeyse..

Muhammed de şöyle yazmış zaten;

“Ey Rabbim, benim toplumum bu Kuran’ı devre dışı tuttu.”
Furkan -30

MANTIKSIZ HADİSLER:
İslamı yanlış tanıtan, islam toplumlarını batıl inançlara sürükleyen, toplumu geri bırakan ve gerici yapan tonla hadis var. Birkaç örnek:

İTFAİYE’YE GEREK YOK:

“Yangın gördüğünüzde tekbir getiriniz, zira tekbir (Allahuekber demek) onu söndürür.
Ramuzel Hadis

AZRAİL’E TOKAT:

Ölüm meleği Musa’ya gelerek: “Rabbine icabet et” dedi. Bunun üzerine Musa ölüm meleğinin gözüne tokat vurarak onu çıkarttı. Melek hemen Allah’a dönerek “Sen beni ölmek istemeyen bir kuluna göndermişsin, o benim gözümü çıkardı” dedi.
Sahihi Müslim 10/176

GÖZ OYAN ZALİM PEYGAMBER:

Ureyne ve Ukeyle kabilelerinden bir grup Medine’ye gelerek Müslüman oldular. Medine’nin havası onlara dokununca Peygamber onlara deve sidiği içmelerini öğütledi. Adamlar develeri dağıttılar ve çobanı da öldürdüler. Peygamber onları yakalattı, ellerini ve ayaklarını kesti, gözlerini oydu, çölde susuz ölüme terk etti. Biz onlara su vermek isteyince, Peygamber bizi engelledi.”

Buhari Tıp5/1, Hanbel 3/107,163

A.’A BAKMA KÖR OLURSUN:

“Sizden birisi cinsel münasebette bulunduğu zaman eşinin cinsel organına bakmasın, zira cinsel organa bakmak körlüğe sebep olur.” Feyzul Kadir 1326

FEMİNİSTLER İYİ OKUYUN:

“Eğer erkeğin tepesinden tırnağına kadar cerahat aksa, kadın da bunları ağzı ile temizlese, yine de erkeğin hakkını ödemiş olmaz.” İbni Hacer el Heytemi 2/121

KEÇİ AYETİ YEDİ:

“Zina yapan evlilerin taşlanarak öldürülmelerini emreden ayet Hz. Ayşe’nin döşeğinin altındaki sayfada yazılı bulunuyordu. Peygamber ölünce Hz. Ayşe onun gömülme işlemleri ile meşgulken, evin açık kapısından içeri giren bir keçi o sayfayı yedi. Böylece taşlayarak öldürme cezası Kuran’dan çıktı. Ama hükmü devam etmektedir.”
İbni Mace 36/194,Hanbel 3/61,5/131

WHAT IS ALLAH?

“Allah zamandır.”
Muvatta 56/3

WHERE IS ALLAH:

Peygamber’e Allah’ın yerleri ve göğü yaratmadan önce nerede olduğu soruldu, Peygamber ; “Bir bulut içerisinde idi, üstü hava, altı hava idi.”dedi.
Hanbel 4/11

SEN NEYMİŞSİN BE MUAVİYE :

Muaviye’nin yağdanlığı Ebu Hureyre’den;
“Allah’ın Resulu şunu derken duydum: Allah vahyini üç kişiye emanet etti: Ben, Cebrail ve Muaviye”

KADINLAR HAKKINDA UYDURMA HADİSLER:

Geleneksel İslam’ın en çok ilaveler yaptığı konular kadınlarla ilgili olanlardır. Kadını köleden beter yapan, kadının, erkek egemen toplumda sadece ev işinde ve cinsellikte kullanılmasını, hiçbir alanda kadına hak tanınmamasını savunan izahlar, toplum nezdinde kabul görsünler diye uydurma hadislere ve mezhep izahlarına dayandırılmış ve bu bakış açısı topluma din diye yutturulmaya çalışılmıştır.

Saf dindar kadınların birçoğu Kuran’ın İslam’ı ile bu uydurmaları ayırt edemedikleri için, Allah’ın rızasını umarak bu uydurmalara göre yaşamaya çalışmış ve kendilerini gelenekçi erkeklerin sınırlarını çizdiği kapkara bir dünyada bulmuşlardır.
Gelenekçiler; “Peygamber’imiz, cennetin annelerin ayaklarının altında olduğunu söylemiş, kadınlar annemizdir , bacımızdır…” gibi laflar ederek kadınlara çok değer verdiklerini göstermek istemektedirler..
Oysa gerçekte kadını 2.sınıf insan haline getirmişlerdir..

ERKEĞE SECDE :

“Eğer bir kimsenin bir kimseye secde etmesini emretseydim, erkeklerin kadınlar üzerinde olan haklarından dolayı kadınların erkeklere secde etmelerini emrederdim.”
Tirmizi, Rada, 10/1159; Ebu Davud, Nikah 40/2140 Ahmed b. Hanbel, Müsned VI, 76; İbn Mace, Nikah 4/1852

“Ey kadınlar! Eğer kocalarınızın size olan haklarını bilseydiniz, ayaklarının tozunu yüzlerinizle silerdiniz.”
Hafız ZehebiBüyük Günahlar Sayfa 187

KADIN=KARA KÖPEK=EŞEK=DOMUZ:

“Namazı bozan şeyler kara köpek, eşek, domuz ve kadındır.”
Sahihi Müslim, Salat 265; Tirmizi Salat 253/338 Ebu Davud, Salat, 110/720

KADIN UĞURSUZDUR:

“Uğursuzluk üç şeyde vardır: Kadında, evde ve atta.”
Ebu Davud, Tıb, 24/3922; Müslim, Selam, 34/115 Buhari, Nikah, 17/4805

MAKYAJLI KADIN LANETLİDİR:

“Eğer bir kadın peruk takarsa, eğer kol ve yüzüne dövme ya da ben yaparsa, yüzünden ve kaşlarından cımbızla kıl aldırırsa, yüzüne güzellik vermek için şekil değiştirirse lanetlenmiştir.”
İmam Şarani – Uhudul Kubra – Sayfa 313, 867, 889

KADIN EVDE OTURMALI:

“Kadınları zarar vermeyecek miktarda aç, aşırı gitmeyecek kadar da kıyafetsiz bırakınız. Çünkü kadınlar iyice doyar, güzelce giyinirlerse onlar için dışarı çıkıp gezmekten daha sevimli bir şey yoktur. Fakat onlar biraz aç, biraz da çıplak kalırlarsa onlar için evde oturmaktan hayırlı bir şey yoktur.”
İbnül Cevzi, Mevzuat, II/282283; Suyuti, Leali, II/154 İbn Arrak, Tenzihü’şŞeria, II/212213

KADIN SÖZÜ DİNLEMEYİN:

“Kadınlara danışmayın, onlara muhalefet edin. Kadınlara muhalefet edin, zira kadınlara muhalefet berekettir.”
Kadınlara Dîni Bilgiler 44,45 Suyuti, Leali II, 147; İbn Arrak, Tenzihü’ş Şeria II, 210

“Kim ki karısına itaat ederse Allah (cc) onu yüzüstü Cehenneme atar.” İbn Arrak II, 215

Hadislere ilk halife dönemlerinde engel olunmaya çalışıldıysa da bilhassa siyasi nedenlerle başlayan hadisçiliğin önü alınamamıştır..

Hadis karşıtçılığı yeni değildir. İslamda akılcılığı öne çıkaran ve bir döneme damgasını vuran Mutezile akımı hadisçiliği reddetmiş, onun İslam’a ve topluma vereceği zararların yararlarından çok daha fazla olduğunu, yalan hadislerin uydurma bir din ortaya çıkaracağını ve hadislere gerek olmadığını vurgulamıştır..

Mutezile akımının tarihe karıştığını zannedenler olabilir. Bugün dahi çağdaş din alimleri içinde Mutezile akımını öven ve fikirlerini savunanlar çoktur.

EN ÇOK TARTIŞILAN 10 MEŞHUR HADİS:

1- İsa’nın kıyametten önce gökten inmesi,
2-Deccal ve cessase hadisi,
3-Hz.Muhammed’in büyülenmesi,
4-Hz.Musa’nın Azrail’i tokatlaması,
5-Miraç hadisi,
6-Hz.Muhammed’in şeytanını müslüman yapması,
7-Şeytan’ın İsa ve Meryem’e dokunamaması,
8-Çorba kabına düşen sinek hadisi,
9-Hz.Muhammed’in göğsünün yarılarak, kalbinin temizlenmesi,
10-Mehdi’nin geleceğine dair hadis.

Mevzu denilen uydurma hadislerin tespiti ve temizliği için bir de ilim konulmuş ortaya. Cerh ve Tadil ilmi. Ama bir işe yaramadığı ortada. Asıl ilginç olan ise hadislere laf söyletmeyen ve Buhari’yi en sahih hadisçi kabul eden Hanefilere karşın; Buhari’nin Hanefi mezhebinin kurucusu Ebu Hanife’nin hadislerini zayıf bulup ondan tek bir hadis dahi almamış olması. Üstelik bununla da kalmıyor. Bir hadisinde Ebu Hanife’yi mürcii ve uğursuz olarak itham ediyor. Mürcii insanları günaha ve küfre sevkeden demek.(Buhari, et-Tarihu’l-Kebir, VIII)

Bilim Karşıtı gerici-bağnaz bir hadis Örneği:

Peygamberin bilime, tıbba karşı gerici, bağnaz biri olduğunu hiçbir müslüman kabul etmez.
Ama aşağıdaki hadis peygamberi bu duruma düşürüyor.
Peygamber ilaç kullanmaya karşı. Kur’an’da da hiç ilaçtan bahis olmaması ilginç. Hadis sahih kabul edilen Buhari’ye ait. Hadisçiler açısından kuvvetli hadis yani.

Fasıl: Tıbb Ve Rukye Bölümü
Konu: Tedavinin Mekruhluğu
Râvi: Aişe

Hadis:
Resulullah (sav)’a hastalığı sırasında ağzından ilaç içirdik. Bize içirmememizi işaret etti. Ancak biz (itirazını) hastalarda ilaca karşı görülen nefret (diye) değerlendirmiş (ve içirmiştik). Kendine gelince: “Bana ilaç vermeyin demedim mi?” diye bizi payladı. Biz, davranışımızın sebebini: “(Herhalde) hastaların ilaca gösterdikleri nefret olarak değerlendirdik” diye açıkladık. (Resulullah, buna rağmen öfke izhar edip, herkesi cezalandırmak üzere): “İlaçtan içmedik kimse kalmayacak!” emretti ve: “Abbas hariç hepinizi göreceğim, zira o (bana zorla ilaç içirirken) yanınızda değildi” buyurdu.

Kaynak
Buhari, Tıbb 21, Meğazi 83; Müslim, Selam 83, (2213)
Hayvan katliamcısı peygamber:298- Fâkih İbn’i-Muğire’nin azadlı cariyesi Saibe radıyallahu anhâ anlatıyor: “Hz. Aişe radıyallahu anhâ’nın yanına girmiştim. Odasında, yere konulmuş bir mızrak gördüm. “Ey müminlerin annesi! Bununla ne yapıyorsun?” diye sordum. Şu cevabı verdi:
“Biz bununla şu kelerleri öldürüyoruz. Çünkü Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm bize bildirdi ki, Hz. İbrahim aleyhisselâm ateşe atıldığı zaman yerdeki bütün hayvanlar ateşin sönmesine katıldı, sadece keler katılmadı. Dahası o, ateşi (yanması için) üflüyordu. Bu sebeple Aleyhissalâtu vesselâm bunun öldürülmesini emir buyurdu. (K.S. 6949 C.17 S. 405 Akçağ alıntısı, İbn-i Mace 3231. )

299- Resûlullah der ki: “Her kim kertenkeleyi ilk vuruşta öldürürse ona şu ve şu kadar sevaba vardır, ve her kim onu ikinci vuruşta öldürürse, birinciden aşağı olmamak üzere ona şu kadar sevap vardır. Ve her kim onu üçüncü vuruşta öldürürse ona da ikincisinden aşağı olmamak üzere şu ve şu kadar sevaba vardır.” buyurdular. (Müslim 146/695 C.9

300- İbnu Ömer radıyallahu anhüma anlatıyor: “Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm av veya koyun veya çoban köpeği hariç diğer bütün köpeklerin öldürülmesini emretti.”
İbnu Ömer radıyallahu anh’a: “Ebu Hüreyre, “veya ekin köpeğini de diyor!” denilmişti, bunun üzerine: “Onun ekini var da ondan!” cevabını verdi ve ilave etti:
“Biz Medine ve civarına gider, tek köpek bırakmaz hepsini öldürdük. Hatta biz, çölden gelmiş kadına refakat eden arkadaş köpeği bile öldürdük.” (K.S. 4949 C.14 S.159 Akçağ, alıntıları. Buhari, Bed’ül-Halk 14; Müslim, Musâkât 45,(1570); Muvatta, İstizân 14,(2,969) Tirmizi,Sayd 4,(148;

302- Resûlullah’a atfen: Resûlullah bize köpekleri öldürmeyi, emir buyurdu. Hatta kadın köpeği ile çölden gelirdi de biz o köpeği bile bile öldürdük . Sonra peygamber köpekleri öldürmeyi yasak etti ve:
– Halis siyahını, iki noktalısını öldürmeye bakın, çünkü o şeytandır; buyurdu. (Müslim 47/25 C.8 Sönmez Neşriyat A.Ş. )


Kaynak

panteidar . wordpress . com





Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)