Thread Rating:
  • 2 Vote(s) - 4.5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Muhammede tabi olanlar baharda çiçek acar 18 haziran 2012 vaazi
#1
RasitTunca-4 

MUHAMMEDE TABi OLANLAR BAHARDA CiCEK ACAR
18 Haziran 2012 Pazartesi

Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim

elem tere ilellezine ütü nasiben minel kitabi yü minune bil cibti vettaguti ve yagulune lillezine keferu he ülai ehda minellezine emenu sebile.
sadakallahul aziym nisa suresi - 51 -
Allahümme salli alamuhammedin ve ala eeli muhammedin
ve sallu ala ashabihi ecmaiyn
ve sallu ala etbaihi ecmaiyn
ve sallu ala tebeuttabi iyn
ve sallu ala etbeut tabi iyn.
ve sallu ala Ademe ve Havva
ve sallu ala nuh ve eshabihi
ve sallu ala ibrahim ismail ishak ve yakup
ve sallu ala yusuf ve züleyha
ve sallu ala harun ve musa
ve sallu ala davud ve süleyman
ve sallu ala zekeriyya ve yahya
ve sallu ala meryem ve isa
ve selamen ila Hz Ali
Hz Osman
Hz Ömer
Hz EbuBekr
Hz Zeynep Hz Fatima Hz Ayşe Hz Hatice ve Hz Asiye ve Hz Hacer ve Sare.
Yolculugumuza başliyoruz, yolculugumuz bütün meyva veren agaclardan başliyacak.Dedikki meyva agaclari peygamberlerdir dedik her tür bir peygamber cibilliyatidir dedik. işte her meyva veren agac baharda cicek acar.Baharda cicek acmazsa yahut baharda acan ciekleri solarsa artik o agac için bahar bir dahaki bahara kaldi demekdir.Yani insanogluda eger baharda vercegi meyvanin cicegini acamazsa hasat mevsiminde o meyvayi veremez ciceksiz meyva oluşmaz .
işde mevsimler belli oldugu gibi bahar doguş mevsimi oldugu gibi bir cocuk dünyaya geldimiydi o cocugun anasi neye aşerdiyse o agacin meyvasini vercek demekdir o bitkinin meyvasini tahilini vercek demekdir. işde cocuk dogmadan ne olcagi anasina malum olurki yani armut ise armut elma ise elma yahut bal ise nevi cicekler veyahut süt ise cayirlar cimenler yahut inegin koyunun kecinin devenin yedigi otlar veya samanlar yani nasil dügme iplik tig satin almak isteyen tuhafiyeye gider ise cekic mala kürek alcakda inşaat malzemesi satan dükkana gider un alincak olan ilk yer elbette degmen oldugu gibi salatalik alcak için de sebze haline gitcek yahut sebze yetiştiren seraci yahut bahceciye gitcek. nasil bahceciden un satin almak abes ise işde isa gibi marangozluk yapacak bir cocuk dogunca onun terbiyati ve seyri suluku için başvuracagi tekke dergah isanin yolundan gidenlerin dergahi olur isayi bilmeyen, isa aleyhisselamin insanlari cehennemin eşiginden alip kurtardigini anlamaz ki isa efendimiz marangozdu ve her türlü agacdan yontup kesip sandalye sofra masa dolap cerceve yaparak o kütükleri odunlari cehenneme ve sobaya kalorifere atilip yakilmakdan kurtarip evin bir köşesinde insanlara hizmet edecek olan yararli bir eşyaya cevirdigini bilmez yani işde hiristiyaniz diyenlerin cogu bu günümüzde cehennemin eşigindedirler yani her an kesilip cehenneme daha bu dünyadayken atilma tehlekesi icindedirler ve onlari isa ile meslekdaş olan bir marangoz veya hizar kesip bicip yontarak onu cehenneme ve sobaya odun olmakdan kurtarip evlere veya dükkanlara dolap ve benzeri yahut catilara cita veya düver olarak kullanirki işde bu sayede ehli kitap ahirzamanda kurtuluşa ererler ve işde bir allah dostunun sandalyesi masasi olmak bile onun kurtuluşuna vesiledir. O yüzden peygamberimiz buyurmuşlarki insanlarin en hayirlisi insanlara faydali olandir buyurmuşlar işde bu hadis bu söyledigimiz bütün ahkami ve hadisenin iki cümle ile peygamberin dilinden anlatilmasi ve ispatidir yani işde bir meyva insana vitamin oldugu gibi yahut portakal gibi insanin mikroplarla savaşmasina yararli faydali oldugu gibi yahut inek ve keci koyun gibi etinden sütünden derisinden insanlara faydalidir yahut işde hisristiyan ve yahudilerden olanlardanda insanlara faydali olanlarin bazilari işde onlarin peygamberimizi kabul etmememeleri sebebiyle cehennemin eşgindedirler ve onlarinda işde bir marangoz tarafindan yontulmasi sonucu insana fayda veren bir eşyaya cevirmeside işde peygamberimizin insanlara faydali olanidir hadisince kurtuluş ehlinden olanlardan olur yani hiristiyanlarin ve yahudilerin işde eger dinimiz islama dönmediler ise fakat onlar kendi dinlerinde eger allahin kullarina faydali insanlar oldular ise yani insanlara faydali işler yapiyorlar ise mesela Allahin kullarini evinde barindiran veya memleketinde barindiran demek en azindan evin catisinda cita yahut düver gibi bir hizmette yahut insanlara sofra ve masa olarak yani hiristiyanlardan ve ehli kitaptan olupta duasiz ve allahi anmadan yemege başlamayanlar işde ehli kitaptan olupta doktor olanlarin cibilliyatidir ki onlar allah demeden lokma yemeyerek işde insanlara faydali olan doktorlar veya hemşireler olmuşlardir ya o doktor ve hemşirenin annesi veya bababsi duasiz ekmek ve yemek yemeyenlerdendi yahut dedesi veya ninesi allahi anmadan lokma yemeyenlerdendir demekdir. işde doktorluk yay burcunun özelligi oldugu gibi işde birde böyle isa ve lokman meslegi yani müslümanlardan besmelesiz yemek yemeyenin cocugu veya torunu ya doktor yahut saglik müesessesinde hizmet eden görevli olurlar amma işde dedesinin babasinin kazandigini har vurup harman savuranlarda işde dedesi ninesi besmelsiz ekmek yemezken bir doktorun insanligin zararina calişan bilim adami olmasi demekde işde
atasinin kazandigi cenneti cehennem ile degişen demekdir yani. işde gercek ahmaklar bunlardirki yukardaki ayetde gectigi gibi onlar derlerki işde böyle insanlara zarar veren ahlak ile ahlaklanmiş olan yani kafir demek insana zarar veren mikrop yahut katilin elindeki silah yahut insani yaniltip günah işleten icki ve şarap veya haram lokma domuz ve nevinin eti durmuna düşerki işde bunlar nasil bir hal ile insana zarar verirse işde bu sebeble öyle kimseler müminleri yani insana fayda verenleri birkirlarda kafirleri insanliga zarar verenleri bunlar dogru yoldalar deyip ve o icki mikrobu domuz mikrobu veya her türlü kötü ahlaki benimsemiş olan insanlara onay veren kimsler olurlar ve onlara birde bunlar insaligi kurtuluşa götürür derler ve bu amel ile amel ederler ve bu yola sebil yolu derler.
halbuki icki insana ne kadar keyif veriyor gözüksede insana ve insanliga zararlidir işde böyle ickiyle arkadaş olanlar katiller ile arkadaş olanlar şeytan ile arkadaş olanlardir ve şeytan onlari icki ile veya bicak insanin faydasina olan bir alet iken yani ekmek keserken onunla sana buna ona insanlari öldürterek işde iyiyi mundar eder ve insanligin zararina bir alet haline cevirir ve bu sebeble, her şey iki kutuplu oldugu gibi işde peygamberimizin hadisi yani insanlarin hayirlisi insanlara faydali olan oldugu gibi insanlarin şerliside insanlara zarar verendir demekdir.
işde dünyamizda Rabbimin temiz ve yenebilir dedigi ehli hayvanlarin sayisi bellidir yani keci koyun sigir deve geyik tavşan tavuk horuz hindi kaz ördek ve kuşlardan pencesiyle ve gagasiyla avlanip et yiyneler ve leş yiyenler müstesna diger kuşlar ve denizdede balik cinsi balik cinsininde temiz olanlari yani temiz yiyip temiz olanlari yani vahşi olmayanlari yenebilir temiz olanlardan yunusun yenmesi yasakdir yani insan nasil kendine yol gösteren dostunu kesip yemez ise işde denizin yol gösterenleri yunusuda kesip yemek olmaz insan dostunu kesip yemez. işde bitkilerdende yenenler insana faydali olanlardir ve insanlara faydali olnlarda hep peygambereler ve onlarin dinine uyan ashablari olmuştur ve ve bu göz önüne alinirsa işde alman kanlinda diyorki feylesofun birisi dünyanin inventuru cikarilmali diyor yani kafir daha kafirlik yapacak yani
işde dedikya meyvalar peygamberler dedik ve işde bu yüzden peygamberleri tespit edip yani dünyadaki bütün btikileerin hayvanlarin sayisinin tespit edilmesinin istiyor ve bunlarin tespiti ile onlara karşi kafirlik hinlik yapacak. oysaki rabbim her peygamberin düşmanini onun zamaninda yaratmiş ve hangi agaca hangi zararli böcek börtü musallat oluyor bellidir bunun dişinda başka düşmanlar aramak abestir. rabbim onlarin düşmanini bildiginden onlarada düşmanlarina karş koyabilcekleri mucizeler ile donatmişdir işde isaya doktorluk verdiği gibi musaya ejderha olan asa veya denizi yaran asa vermiş veya elinin icinde parlayan nur vermi. yani ey kafir feylezof senin inventurun bir işe yaramaz yani her peygambere ve ashabina onlarin ne yapinca kurtuluşa ereceklerini bildiren birde kitap vermişdir ve her kitap ve sahifeler o cins meyva veya ehli hayvan cinsinin zaralilara karşi yapacagi savunma sistemini ve ve bu sayede düzgün olarak yaşayarak kurtuluşa ve cennete ulaşam haritasini Rabbimiz cebrail ila vahyetmişdir. işde hak yol dururken cehenneme ve ateşe veya afedesiniz tuvalete ve oradaki pislige talip olalnarin adi kafirdir ve kafirler işde bu yaptiklari zararlar ile ya tuvaleti boylacaklardir yahutda cehenneme odun ve yakit olcaklardir onlarin bu zarar verme ahlaki ile ahlaklanmiş olmalari onlari cehenneme ve ateşe götüren yollaridir ve kötülerin yeri illaki cehennemdir. ve iyilerin yeride en azindan allahin ismini anmakdan geri durmamak ile cehennemin eşiginden kurtulup bir allah kulunun evinde sandalye masa veya her türlü hizmetinde kullandigi belki bir diş fircasi belki halisi ve yine belki süpürgesi ve hatta hatta bunlardan en az itikadlisi olan bir inanip birde inanmayarak iki arada bir derede kalarak günah işleyenleride onun evindeki tuvalet taşi olurlar ve tuvalet taşina afedesiniz bir pislik bulaşr sonra sifonu cekersin bu seferde yikanir arinir işde böyle münafiklarin yeride müslümanin veya ehli kitapin evindeki tuvalet taşi olurlar. işde müslümanin evindeki bir saat namaz vaktini gösterdigi gibi ehli kitabin evindeki saat ise okul saatini veya yemek saatini veya iş saatini gösterir işde iyilere hizmetdede derece farki vardir yani müslümanin saati olmanin üstünlügü ehli kitabin saati olma üstünlügünden daha yüksekdir. işde o yüzden müslümanlar en son peygamberin ümmeti olsalarda, cennete girerken en önce girecek olanlardir, diger peygamber ve ümmetleri ise ondan daha sonra cennete girecek olanlardir. işde ekmek ve tuz ve yag her eve girdigi gibi ulul azim peygamberlerden ve onlarin sünnetlerinden her insan fayda görürler diger yiycekler mevsimine göre insanlarin evine gelip fayda verirler .işde o yüzden insan faydali ameller yaparakdan ve peygamberin sünnetlerine ittiba ederekden kazanacagi cocugunu veya torununun hangi meyva veya hangi ehil hayvan veya zararli mahluk olcagini yani o cocugun cibilliyatini kazanmiş olur. ve o, herkes kendi yaptigindan sorumludur diyenlere sözümüz dedenin diktigi kirazdan torunu yiyorsa dedenin öldürdügü adamin cocugu sana düşman oluyorsa demekki herkes kendi yaptigindan sorumlu olmakdan başka birde ondan cikan gelen cocugunun torununuda ya iyi ameller işleyerekden kurtarmiş ve saygin bir insan yapmişdir yada kötü ameller işleyerekden kendine ve cocuklarina kötü bir son hazilarmişdir ve yine cocugun kirdigi bardagin parasini dükkanda veya kahvede babasi veya annesi ödedigi gibi cocugun işledigi haltlardan gevdigi nanelerdende annesi ve babasida sorumludur.
işde kişinin amel defterinin acik kalmasina sebeb olanlardan birisi hayirli evlat yetiştirmekdir.
ve bunun zidini alirsak yine kişinin eger amel defterine cocugunun yaptigi hayir onun icinde hayir olarak yaziliyorsa cocugunun yaptigi kötü işlerde o cocugun annesine babasina ve dedesinede yine kötü amel olarak işlenmekdedir öyleyse herkes sadece kendi yaptigindan sorumlu degil bizzat kimsenin hayirli nesil yetiştirmesi üzerine vacip olandir. herkes hayirli nesil yetiştirise hic insanliga zarar verenler ve yeni yeni zarar verenler cikarmi. oysaki insanlar Allahin her nimetini kötüye kullanarak daha daha yeni zarar veren yeni mikroplarin türemesine sebeb olmakdalar işde kanser böyle habis ruhlu kimsenin inananlara musallat olmasindan başka şey degildir veya bir kimsenin yaptigi kötü amellerinden başkasi degildir veya annesinin babasinin işledig kötü amellerden başkasi degildir. o yüzden evde bardak kirilsa kendi günahimizdandir.
maide suresinin 105 inci ayetinde Rabbimiz buyuruyorki.
siz dogru yolda bulundukca yoldan sapanlarin size zarari olmaz.
Allahu teala cehennemlikler cehenneme gitsin deyince sen eger cehenemlik isen hadi ben gitmem de bakalim bunu diyemeyecegin gibi kiş gelince soguklar bastirinca odunlar ve kömürler nasil bir bir veya kürek kürek sobaya kalorifere atilirsa ve sen veya o kimseler nasil odun yakmayin soba kalarifer yakmayin diyemedikleri gibi cehenemlikler cehenneme gitsin emri gelincede cehenemlikleri cehenneme gitmekden kurtarcak bir yardimci bulamazlar. ve yine yaz sicaklari bastirinca o sicakda şöyle buz gibi bir su nasil insanlari ferahlatir ise işde tam cehenneme düşcek ve kavrulacak iken sizi yaptiginiz soguk su gibi temiz bir ameliniz işde o cehhenem sicagindan serin ve selamet yurduna cennete götürcekdir nasil soguk bir su o sicakda insana yeni ve taze bir nefes aldirirsa her güzel amelde insana böyle cehheneme gitmekden yani siratta giderken cehenneme düşmekden koruyacak bir soguk su olur.
bu ahir zamanda ameliyeyi şerriye cokdur ve insanin günahlara düşmemesi zordur, fakat insana düşen görev, dini mübini güzel ögrenmek ve ve dinin ahkamini yani hükümlerini ögrenmek ve bu ahkama göre hareket etmek her ne kadar zor olsada, onda sebat etmek daha zordur bir günahi işledikden sonra ondan pişman olmaya tövbe denilirki işde islamda tövbe mühimdir eger şu ahir zamanda herkes günah işliyor ise o zaman bizler en azindan günahindan tövbe edenler olmaliyiz günah işlemek ne kadar kolay ise işde tövbede o kadar kolaydir pişman oldum deyivermek fakat esas olan tövbe ettikden sonra bir daha o günahi işlememek tövbede sebat etmekdir. Tövbe etmek her nekadar kolay olsada tövbede sebat etmek zordur.Tövbede sebat etmekde işde kemalat ile kaimdir. yani kimsenin kemalati kendini ve günahini tanimasi ve tefekkür ederek ve şuurlu düşünerek haa bu günahi işledim başima şu kötü hadise geldi diye tefekkür edebilirse o kişi o amelde kemalat kazanmiş demekdir nasil erigin üzerinde agi oluştugunu görünce onun bu zararlidan korumanin ilacini aramak ile o dalin meyvasina kavuşulur ise işde peygamber kissalarini kuranda ve peygamberler tarihinde okumak ile ilim sahibi olunur fakat o peygamberin sünnetini işliyenlerin düşmani nida kurandan ögrenilir ve o peygamber: o düşman karşi ne söylemiş ve ne yapmiş ise bizlerede düşen o peygamber agaci belki bir kiraz belki bir bugday belki bir koyun ve süt ise ona zarar veren bellidir ve onlardan kacinmasi ve ve o zararlilari öldüren panzehirleri yani o peygamberin dualarini ve sünnetlerini yapmasi o zararlilardan ve kötü ahlakdan kurtulmasini saglar. zararlilardan kurtulan agaclar güzel meyvalar verir ve insanlara faydali olup onlarin sofrasina gelir ordan kullarin icine dahil olur oradanda bir hayir amelde kullanilan enerji olarak meleklige kadar terakki eder. yani insan melek ahlakina cikabilen tek varlikdir.
işde Rabbimiz ali imran suresinin 135 . ayetinde
buyuruyorki .
onlar ne zaman günah işleseler yada nefislerine zulmeyleseler, Allahu tealayi zikrederek günahlarindan tevbe ederler.
ve yine Nasr suresinde Rabbimiz buyuruyorki:
Rabbini tesbih et, Ona hamdet, ve ona istigfar et yani ondan bagişlanma dile, muhakkakki Allah tövbeleri kabul edendir.
Dünyamizda nasil tam hijyen saglanamiyorsa yani insan kirleniyorsa hic bir şey yapmasa tuvalete gitmesi onun hijyenini bozuyorsa ve cikinca nasil elini yikamak durmunda ise ahir zamanda günaha grimeyen yokdur amma işde o yüzden tövbe mühimdir yani temizlenip yikanmak nasil hijyenin tek kurali ise tövbede işde temizlerin yurdu cennete gitmenin tek kuralidir ve tövbede sebat etmemekde işde temiz elbise giyen bir adamin gidip o temiz elbiseyle camurda veya katranla veya diger üstünü başini kirtleten işde calişmasi gibidir işde bir dokdur besmelesiz ve allaha dua etmeden yemek yemeynelrin meslegi ise onlarin hijyeni nasil mühim ise yani onlarin tövbede sebat etmeleri ameliyatda hastaya mikrop bulaşmasini önledigi gibi işde kamil kimselerin tövbede sebat etmeleride işde böyle insanligi ameliyata yatiran manevi doktorlar gibi onlarin günahalara karşi koymalari işde böyle insanligin kurtuluşuna vesiledirler. işte göz önündeki imamlar hocalar eger tövbede sebat edip günahlara karşi koymazlar ise işde onlara bakan insanliga ancak dahada ateşlerini cikaracak baketerileri ve mikroplari bulaştirmiş olurlar.
Hz Ali demişdirki:
Yüce Allah , Adem aleyhiselam ve ondan sonra gelen her peygamberden.
eger Muhammed mustafanin peygamber oldugu zamanda sag olursaniz ona iman ve dinine yardım etmeleri hususunda ve ayni şekilde ümmetlerinden de kesin söz almalari hususunda kesin söz almişdir.
işde bu yüzden bu gün muhammedin S.A.V peygamber oldugu zamandir ve son peygamber ve dini gelmişdir ve nasil iki cihanin güneşi bütün agaclarin meyva vermesi için her sene bahari getiriyor ise o meyvanin cibilliyati olan insanlarda o güneşin amellerini boşa cikarmayip dini mübine ve islama hizmet etmelilerdir. ve Muhammed Mustafanin Allahin rasulu ve peygamberi olduguna iman etmelidirler.
insanlarin erik yemek için erik agacina ihtiyaclari oldugu gibi ve eriginde haram helal dikkat ederek zararlilardan korunmasi gerektigi gibi bu şartlarin hespi olsada o erik agacinin asli olan peygamberinde işde bu verdikleri söz geregi muhammede ihtiyaclari vardir yani güneşe ihtiyaclari vardir nasil güneş olmadan o agaclar bahara kavuşamaz ise bahardan sonra hasat mevsimine kavuşamaz ise muhammed mustafasizda insanlar kurtuluşa eremezler ve yine o güneşi halkeden cenabi mevlanin o güneşi kaim tutmasina muhtacdirlar. muhammed mustafanin güneşimizin yaşamasi kuran ahlakinin yeryüzünde yaşanmasi ile kaimdir. işde ahir zamanda unutulmuş bir sünneti eda etmek bu dünyada soyu tükenmek üzere olan bir bitkinin yeniden yeşermesi için gerekli olandir nasil bilim adamlari gün gün her meyva ve sebzenin ne kadar faydalari oldugunu keşfediyorlar ise her peygamber ve onun kitabi ve sünnetleride işde o kadar insanliga faydalidir ve yine peygamberimizinde her sünneti bu kadar ehemmiyetlidir onun bir sünnetinin edasi işde bu dünyada yaz geldimiydi karpuz kiş geldimidi portakala ve limona insalar nasil muhtac ise işde bütün sünnetlerede böyle muhtacdir bir sünnetin unutulmuş olmasi insanlarin bazi adetlerini terkedip yeni icadlar türetmesinden başka şey degildir.Kuran ahlaki işde kiyamete kadar kaimdir.işde insalar allah demeyi unutmadikca kiyamet kopmaz inşallah amma işde meyvanin yarisindan fazlasi cürür ise o meyva yenmez ve artik cöp olur eger insanligin yaridan fazlasi kötü ahlaki secerse o zaman artik muhammedin işigida insalara fayda vermiyor demekdir ve o zaman o güneşde kaim kalmayacak ve dürülüp kiyamet kopacakdir.
yunus aleyhiselamin 100 bin imanli ümmeti vardir.yeryüzünde 100 bin tane yunus vardir ve bu yunuslar azaldimiydi denge bozuldu demekdir ve yunus yol gösteren oldugu gibi ahir zamanda da 100 bin yol göstren alim vardir ve bunlarin bir bir ölmesi ve azalmasi artik emri bil maruf yapan nehyi anil münker yapanlarin azalmasi gibidir ve onlar azaldikca dünyada iyilk azalir ve kötülügün önüne gecilmez ise dünyada kötülük ve kötü ahlaklar cogalair yani bu demek oluyor ki 100 bin iyilik vardir ve o 100 bin iyilik ahlak halinde bulundukca insanlar kurtuluşdadirlar ne zaman bu 100 binden azalmaya başladi işde o zaman dürülüş vakti yaklaşdi demekdir . işde peygamberimiz buyurmuşlarki kiyamete kadar hep bir zümre iyiligi emreder ve kötülüggü nehyeder halde buluncak ve kiyamet son allah diyen allah dedikce kopmayacak buyurmuşlar yani işde Mehdi ve askerleri insanlara emri bil marif yani iyiligi emredip ve yine nehyi anil münker yaparakdan saadet asrini yeniden neşredecekler ve onlarin imami ve yareni gidince artik hizla bu saadet asri tekrar bozulma gösterecek ve son imam gidince insanlar bireylik gösterecekler ve bu zamanda son üc askere kadar düşcek ve dünyada sadece 3 yunus kalacak ve 3 tane yol gösterici bu 3 yunusun anne babasida vefat edince Artik tek Allah diyen kalcak ve o Allah dedikce kiyamet kopmaz inşallah o emri bil maruf yaptikca ve nehyi anil münker yaptikca yine kiyamet kopmaz inşallah. işte bu haftaki dersimiz hem peygamber meslegi hem onun ümetinden olan alimlerin meslegi hem salih kullarin meslegi olan ve hem farz hem sünnet olan emri bil maruf nehyi anil münker dirdki.
Denizler kaynayincaya kadar bu yunuslar cogalcakdir ve denizler kaynamaya başlayinca, bir bir onlar soguk yerlere göc edecekler ve sonunda tek yunus kalcak ve kaynayan denizler onuda alinca artik yol gösteren kalmayacak. işde yol gösterici olmak yunus aleyhiselam sünnetidir ve onun 100000 askeri vardir yani 100 bin yolu vardir ve yunus aleyhiselama tabi olanlarin 100 bin hayra götüren yolu vardir kim bu hayirli amelleri yaparsa dogru yola ulaşir ve yunus aleyhiselamin ümmetini kurtardigi gibi insanligi kurtarir.
Ahir zaman yunuslarina selam olsun .

El fatiha maassalavat.

Başağaçlı Raşit Tunca

Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
______________________

Schrems, 30 Aralık 2018 Salı Son Düzeltleme Yapıldı

Original Kar©glan

_______________________________________






Signing of RasitTunca
[Image: attachment.php?aid=107929]
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)