07-08-2018, 03:23 PM
(This post was last modified: 05-23-2022, 05:18 AM by RasitTunca.)
SEFiH CiNLER MÜ MIN CiNLER
(Kar©glanin 03 Temmuz 2014 Perşembe Vaazi)
أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم
وَأَنَّهُۥ كَانَ يَقُولُ سَفِيهُنَا عَلَى ٱللَّهِ شَطَطًا وَأَنَّا ظَنَنَّآ أَن لَّن تَقُولَ ٱلْإِنسُ وَٱلْجِنُّ عَلَى ٱللَّهِ كَذِبًا
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Veennehü kane yeagulu sefihüna alallahi şatata.
Ve ennezzananne en len tagulel inse vel cinnu alallahi keziba
Sadakallahul azyim. Cin Suresi 4
Euzubillahimineşşeytanirracim
Bismillahirrahmenirrahim
Muhakkaki onlardan sefih olanlar zümresi Allaha karşi şatatlik yahutta şeytanlik tasliyorlar.(Demek bizim beyinsiz olanımız, Allah hakkında doğruluktan uzak sözler söylüyormuş)
Oysa ki biz insanlarin ve cinlerin Allaha yalancilik isnat edemeyceklerini zannederdik.(Şüphesiz biz, insanların ve cinlerin Allah hakkında asla yalan söylemeyeceklerini sanıyorduk.)
Sadakallahul azyim. Cin Suresi 4 ve 5. Ayet
Allahümme salli ala muhammedin ve eli ve ashabi muhammedin ve ala ashabihi minel cinnil müminin.
Yolculugumuza başliyoruz.
Cinlerin ömrü bizimlkiler gibi en fazla 100 sene degildir. ki
onlardan peygamberimizin ashabindan olanlardan bazilari haala
yaşamakdalar ve bunun ispati ve delili bir pil yahut telefon aküsü nasil
en iyisi bir hafta on gün süre ile dayanabiliyor ise, o zaman cinler
enrjiden oluşan varliklar ve taa musa zamaninda, bir musa ümmetinin
kildigi halis namazin sonucunda oluşan, ve dogan bir enerjinin ruhu bu
güne kadar gelebilir. nitekim musa zamanindan kalma yildizlar vardir.
gökyüzünde o yildizlar demek musa ümmetinin müminlerinin yildizlari
demekdir. ve o yildizlar oldugu gibi, bütün kainata o yildizin yaydigi
enerjiler, işde o mümin kulun salih amelleridir. ve onlar enerji halinde
ruh bulunca, bir mümin cin ruh buldu demekdir. cinlerin ömrü o enrjinin
sürekliligine baglidir yani. ve cinlerden sefih olanlar ise bir
katilinn öldürürken elinden cikan enerji, öfkesinin oluşturdugu enerji,
yine hasid bir insanin hasid bir cin ruhu olur, yine mümin bir
kimseninde mümin bir cinni olur, yine onun artiklari ile beslenen
cinlerden bazilari öyledirki, onunla gölge gibi birlikte gezerler, o
nerde onlarda ordadir. cünkü her an bedeninden kopan hücre parcaciklari
toplamakla görevli olanlar vardir. yani insan yenirmi evet cinlerden
bazilari insan yerler nasil yerler, insandan ölü hücre olarak atilan
hücre parcaciklarini toplayip yerler. daha dünyadayken yemeye
başlarlar.cinler bizden bir üst varlik modeli, öyleyse hayvan bizden alt
model, biz hayvan kesip yiyoz, buna itimad ediyonda, ey cahil hoca
bizden bir üstte olaninda, bizleri yediginemi inanamadin. ahmak işde.
Sen ben dalda ermiş bir kirazi elmayi armutu görünce nasil
canimiz cekip koparip yer isek bizim yanimzda olan melekler ve cinlerde
iylileri iyi amellerle beslnirler yani enerji haline gelmiş amelimizle,
kötüleride kötü amellerimizle beslenirler, ayni senin elma koparirken,
cit diye gelen seside, sen dahi sanki boynum citladi dersin ve duyarsin,
oysaki senin bir amelin ermişdir ve onu yanindaki kiramen katibiyn veya
görevli melek veya cin koparip yemişlerdir ve o ermiş amelini
bedenlerinde hakka götürürler.
şeytanlar dahi neden seni sinirlendirir, neden zina ettirir, neden kötük yaptirir, cünkü kötü enerji ile beslenirler onlarda.
işde musa zamanin yildizinin daha hala yaşamasi, ve hayat
enerjisinin devam etmesi, o musa zamanindaki bir müminin, yaptigi amelin
,bu gün halen insanlar tarafindan yapiliyor olmasi, o yildizin işiginin
devam ettigini ve bize kadar ulaştigini, ve bizimde cocuklarimiza, o
salih ameli ögretmemiz demekte: ki o yidizin daha yaşayacagini gösterir.
ve yine musain ümmetinin aşure orucunu muhammedin devralmasi demek, o
musa yidizinin muhammed ümmeti ayakda oldukca sönmeyecegini
göstemekdedir.işde o yildiz muhammede o sünneti ögreten musevinin
yildizidir. yine aşure orucu tutuldukca o yidizin işigi bizlere ulaşmaya
devam edecek demekdir. yine tirnaklarin peygamberin sünnetine uygun
altanarak kesilmesi demekde yine bir musevi yidizinin daha ayakda
oldugunu gösterir , yine kabe tavaf edildikce ibrahim yildizinin ayakda
olcagi, yine kurban kesildikce ismail yidizinin ayakda olacagi, ve yine
safa mervede say yapildikca hacer yildizinin ayakda olcagi, bize nurunu
ziyasini göndermeye devam edecegi demek olur.
gecen hafta dedigimiz bir manyota lambasinin bir anda cok sert
yanip sönmesinden daha ziyade o lambanin sürekli yanmasini saglayarak
manyotanin sürekli elektrik üretmesinin saglanmasi daha mühimdir.
nitekim peygamberimiz buyurmuşlar amellerin faziletlisi azda olsa
devamli olanidir buyurmuşlar. bu hadis bu söylediklerimizi bir cümlede
özetlemiş oluyor yani.
işde namazin sonundaki saga ve sola selam verilmesinin bir
gayeside, aynen elmanin koparilmak için saga ve sola burulmasi gibi,
namazimizin salih amel ve salih enerjimizin, hak katina götürebilmesi
için, kendimiz bizzat selam verirken koparip, kiramen katibin
meleklerine vermiş oluruz yani. onlarin koparmasina hacet kalmadan
bizzat kendimiz koparip sunariz.
Ve Allahü Teala hazretleri, insani eşrefi mahluk olarak
halketmişdir. o yüzden onun bedeninin artiklarida cöp olcak birşey
degildir. ve bu yüzden onun bedeni yenilendikce eskilerini toplayan
görevliler halketmişdir. ve işde onlarin bazisi enerji boytunu toplar
bazisida döküntü hücrelerini bazilarida şeytan ve cinlerden olup,
elindeki ekmeginin peynirinin dökülen kirinti lokmarini, veya tavuk yedi
artik kemiklerini yiyerek beslenirler.nitekim kurandaki nas suresi bunu
ispat eder. O şeytanlardan bazisi insanlardan bazisi cinlerdendir
demekle, yine o hücre döküntüsü topliyan mayklarinda hayvanlardanda
cinler oldugunu gösterir . cünkü bir üst makam alt makamlari yiyebilir
ve meleklerin bizim boyunumuzu koparip yemeleri ,senin benim ekmek elam
armut yedigim gibi degildir. bizim salih amellerimizi koparip yerler
melekler, yani onlardaki enerji haline döner. yine cinlerden bazilarida
bunu yapabilir mümin cinler onlara yakişan amelleride onlar yerler.
nitekim bitki bizden alt sinif koparip yiyoruz hayvan bizden altsinif
kesip yiyoz, fakat ne melekelri nede cinleri kesip yiyemiyoz cünkü onlar
üst makam o zaman demek olurki onlar bizleri yerler. bizden alta iki
sinif oldugu gibi bizden üsttede iki sinif var birinci üst sinifda,
birisi cinler digeri meleklerdir.
nitekim bizim alt seviyemizdeki yaratiliş modeli olan hayvanlar
onun altindaki bitkileri yiyor bitkilerde onlarinda altinda olan
element ve molekülleri yiyorlar, ve hal böyle olunca meleklerin bizi
yedigine şaşmamak lazimdir. ve gecen haftaki sesli vazimizda söyledigmiz
adem atamizin 30 zira Oldugunu söylemişiz onu düezltiyorum, bildigimiz
birşeyi farkinda olmadan yalniş telaffuz etmişiz, yani adem atamizin
boyu 30 zira degil 70 ziradir yani orta parmak ucundan dirsege kadar
olan yerin boyuna zira denir ve 70 zirada 31 veya 33 Metre eder.. yani
adem atamiz 33 metre kadarmiş yaklaşik olarak. ve göbek cukuruna gelen
tükrügün boyunu hesap edin ve onun karisdigi camurdan köpek kadar ve
hurma kadar bir parca alinmiş
Sünnet olan ameller farzin nurunun daha cok yansimasini saglar dedik, yani nur üstüne nur demek dedik yani.
Kutsi hadisdeki kulum bana, farzlarla vaciplerle yaklaşir.
nafilelerle (sünnetler,müstehablar mübahlar) dahada yaklaşir hadisi
geregince.
yani farzlar, mesela ekmek ve yemek ana ögün, amma yemegin
ardina yaninda birde baklava yemegin keyfini ziyade eder ve üstüne bir
kahve cay dahada lezzetli kilar, birde kahvenin yaninda bir dilim pasata
kurabiye, ooooo olur. işde manevi yemeklerde böyledir farzlar ana menü,
karin doyurmak için şart olan, sünnetler onun lezzetini ve bereketini
dahada ziyade edenler, ve vacipler, sünnetler ,nafileler ve sonra
müstehablar, derken sonra mübahlar böylece tam bir ziyafet olmuş olur.
en ziyadesi mübahlarida icine alan taat ve ibadetlerdir. nedir
mübah olan mesela evlenmek sünnet ve sünnet olan evlenminin sonunda
hanimi ile ister yemek yersin istersen zikir cekersin istersende helal
yoldan zifaf edip cima edersin. bunlar helal dairede senin secimine
birakilmiş olanlar .yani mesela ögleyln öglen namazi gibi,her gün güneş
tam tepeye gelip ondan sonrada tepeyi 45 dakika aşinca kilinmasi mecbur
olan bir ibadet degildir. yani ne zman müsaitsen ve istek sahibi isen o
zaman birlikte yiyip icebilir yahut cima edebilirsin. yani ne oldu
farzlari yaptin vacibleride yaptin onlarda ibadet sonra sünnetlerede
uydun ve sonra müstehab olan yani sevap kazandiran işler mesala namazdan
sonra bir kediye su verdin, yine bir kuşa yem verdin müstehabdir. yani
sana sevap kazandirir, amma sonra mübah olup senin evlenince yapman
gereken görevin olan haniminla başbaşa olma hali zifaf ve cima hali
senin zamansiz olarak sevap ve hayir kazandigin, fakat bu gün terkettin
diye sana günah yazilmayan, amma tamamen terkedilmesine cevaz olmayan
ibadet hükmündeki amellerdir.yemk icmekde böyledir. Herbirisi bir el
lambasinin bir pilli veya iki pilli veya üc pilli veya birde mercek
camli gibi dahada ziyade daha fazla süre işik vermesi için gerekli
olanlardir. ziyade sevab kazanmamiza sebeb olur, ve sevaplarda enerji
halini alinca, onlar kainatin sebebi halki olan, iki cihanin güneşinde
nur ve ziya olarak toplanirlar cünkü biz babamizdan ögrendikse o sünneti
yada farzi, oda babasidan, oda babasindan dedesinden, derken en son
muhammedden ve ögrendik, öyleyse sen bir sübhanallah dedin, bir sevap
sana yazilir ise, bir sevapda onu ögrendigin babana, bir sevapda oun
ögrendigi dedene, ondan, ondan sonra, derken, ve en başta muhammede
sevap yazilir öyleyse bu güneşin batmasi mümkünmüdür diyeceksin, cünkü
her mümin o güneşde bir cira olur, veyatemsili misal bir litre benzin de
o katiyordur güneşin deposuna. o zaman, muhamedinde ibrahimden musadan
rivayet olup ona bak bunlar musanin farzi sünnetidir diye kuranda
ögretilen ibadetleri vardir, oda onlari yaptigi ve bizede ögrtetgi için
onlarin cirasini yakar, ve öyle olunca bütün sema ILDIZLI BÖCE veya GECE
gibi olur . yani yildizli gece gibi olur ve böylece, yeryüzünde Allah
diyen oldukca bu kainat yok edilmeyip kiyamet kopmaz .amma rabbimizin
bir başka muradi olursa o istisnadir, DILERSE YOK EDER.
ve eger kuran yeryüzünden kalkarsa, kuran sünnet unutulursa, ve
böylece insanlarin bir tahiyati kalirsa yani, bir miktar yaratani
oturup düşünmeleri, yine kopmaz amma sonunda medinede bir tane imanli
coban kalir ve en sonunda oda yüzüstü düşüp vefat eder, ve ve kiyamet
kopar dedi muhammed mustafa. hal böyle olunca Allah eger akillardan
kurani alirs, sünnetde gider, ve böylece güneşin eneerjisi olan
ibadetler unutulur, ve allahsizlar yeryüzünü doldurur,ve semayi kara
bulutlar kaplar, ve güneşin cirasini yakan olmayinca, oda diger
yildizlarin cirasini yakamaz, ve yidizlar söndrülür ayeti tahakkuk eder.
Yürü dünya yürü sonun virandir
Bin yilindan sonrasi Ahirzamandir.
Dinde evlenmek sünnet amma nikah farzdir,yani sünnet olan bir anlaşmanin anlaşma akti farzdir yani.
yani yine irregular forum yani öglen namazi farz fakat muhammed
ona sünnetler eklemiş. fakat burada muhammedin yaptigi bir sünnete
cenabi mevla ek yapip evlenmekde nikahi farz kilmiş, yani adwerb veya
irregular form. yani hal öyle olunca boşanmakla muhammedin sünnetini
terk, Allahin da farzini terketmiş olursun. fakat mübah olan terk
olmasi, yani gecinemiyorsan boşanirsin amma, cenabi mevlanin sevmedigi
bir ameldir denir, yoksa farzin terki kaza gerektirir, amma burda
ibadetin hükmü sünnet oldugu için, fakat sadece akdi farz oldugundan
kazasi gerekmez.
bunu kainatin haritasi insan bedeninde misali şöyle olmasi
lazim: yani asli hükmü sünnet yapabilirsinde yapmayabilirsinde, bedende
olabilirde olmayabilirde, olmasi elzem olan, amma gerektiginde
alinmasida mübah ve lezem olan bir yer. biraz tefekkür edin
( -.- ) ( -.- ) ( -.- )
hemen dank etti degilmi ( -.- ) bademcik dürresi, yani vücuta
olmasi elzem, mikroplari önler, amma eger hasta olduysa, başka azalarida
hasta ediyorsa, alinmasi elzem olur bu seferde yani. velhasil evlilik
ve nikah ibadetinin bedendeki merkezi bademcik dürresidir. ve bademick
hastaligi cok gecirenlerin evlilikleri hep catirdili cuturudulu olur. ha
koptu ha kopcak, bademciginizin sagligina kavuşmasi evlilliginizinde
saglam olmasini saglar velhasil kelam.Boşanma kazasi gerekmeyen farzin
terki demek yani: bademcik alininca bir daha geri gelmez iadesi yok
yani.
Aleviler derki gusl abdesti için: neren battiysa orani
yikarsin, yani bir sepet elmanin icinde, biri cürükse, onu cikarir
atarsin, diger elmalar saglamdir. o yüzden cünüp kimse için gusl
gerekmez sadece abdest ve tenasül uzvunun yikanmasi yeterlidir derler.
Evet fikir dogru amma ne dedik evlilk sünnet, nikah farz, o
halde nikah olmadan birleşmek zina ve haram oluyorsa ne dmek olur bu
gusl icab eden halde gusl edilmesi farz olanibadet cima mübah gusl farz .
yani deminki dedigmizin tam tersi bu seferd.e hadi bir daha tefekkür edin burasi neresi,
o zaman birazinin alinmasi bütün bedeni kurtariyor demek olur.
burasida daha dogrusu kalemin ucu acilir tamaminin ciplak olmasi
kalemin kirilmasina sebeb olur.
yani bitkilerden örnek ici yenen dişi yenmeyen ve veya dişi
yenen ici yenmeyen gibidir onlardaki misalide.yani kainatin hepsi
biribiryle uyumludur.yani siz diyorsunuzki ici yenen yiyecek için hayir
dişini yiyelim, dişi yenen icinde icini yiyeeim demek olmazmi
diyecksiniz. mesala elma dişi yenen yiyecek amma elmaninn kabugunu
soyarda yersin yani bütün kabugunu soyman lazim degilmi yine portakal
göbegi yenen yiyecek cekirdegi yenmez, yine karpuz ici yenen, dişi
yenmiyen. hadi karpuzu soymadan ye, yahut kavun. yani ici farzken : sen,
yünmek farzken yani gusl ici farz demek yani göbegi yenen karpuz gibi
sen onun kabugunu yemeycen icini yiyecen, neden cünkü dişi evlilk
,evlilik sünnet amma, cimada mübah , amma gusl farz. icininde ici yenen
ceviz gib. birinci kabuk i tetir onun icinde agac kabuk, onunda icinde
yine bir sir daha, onunda icinde öz yani ynen kisim.icininde icinde ici
veya icinin ici yenen bitki. ibadetler böyledir biraz tefekkür etmek
lazim, neden nicin demek güzel amma, Allah öyle dediyse öyledir, ikinci
bir şik olmaz, senin aklin buna yatmadi diye bunu degiştiremeyiz yani.
ve birazinin alinmasi bütün vücudu kurtarir veya kalemin
yazmasi için, ucunun acilmasi lazimdir o yüzden pipiden kestirmek sünnet
olmak sünneti müekkeddir. muhammed sünnetli dogdugu için müslümanin
diyen birnin hemen yapmasi gereken ve, hic terketmeyecergi, bir defa
yapinca tamamdir. terki yok artik, yani sünneti müekkedddir. terki
olmayan sünnet diyorlarki sünneti müekked terkedilebilen sünnet, gayri
müekked terkedilemeyen, gayrsi olmayan sünnet.!!!!! hayir tam tersidir
sünneti müekked demek teyid edilmiş sünnet, bizzat rabbimizce teyid
edilmiş desteklenmiş sünnet, gayri müekked demek ise muhammedi sünnet,
yani teyid edilmemiş sünnet, yapilabilir terkedilebilir demekdir.
birazda ramazan oldugu için oruc bahsjne girip bitirelim vaazi.
krem sürmek caiz degil igne vurunmak caiz degil diyorlar dikkaaat !!!
bre ahmak eger insanlardan bazilari hasta ise ve oruc tutmaycak
durumda ise iyi olasiya orucunu tumaz iyi olursa kaza eder demek ne
demek. ve kainati alemin haritasi insan bedeni ise, mesela benim kolumda
ve ayagimda nasir oluşdu, dirsegimde bilgisayar masasina dayanmakdan
dirsegimde nasir var, ve ben bugün elledim kötü olmuş iyice kurumuş,
dahada kurursa yarilcak kanaycak ve abdest tutmaycak sonra, o zaman
kainati alemin haritasi insan bedeniyse bu demek olur, bazi insanlar bu
sene hasta ve oruc tutamaycaklar, ve onlarin oruc tutmamasi demek benim
oraya krem sürdügümde onlar hücreler ilaclarini aldi demek olur yani o
hücrelere vitamin gitdi. onlar yedi demek olur, ve onlarin orucu yemesi o
hücrelerin orucu yemiş olmalari bütün bedenin oruc olmasina engel
degildir. anladinmi ahmak hoca. yani 10 kişi oruc tutmuyor
müslümanlardan diye, müslümanlar oruc tutmamali veya tutmuyor hükmümü
verilir.hasta olanin tutmamasi evladir zaten, yani seferdeki insanin
namazi iki kilmasi evla oldugu gibi. yoksa ilac alan birinin hap alan
veya igne vurunan biriinde oruc tutmasi mümkündür. yani şeker
hastalrinin da tutmasi caizdir, ilcalarini alabilirler, ne hap ne igne
ne krem orucu bozmaz. bizathi onun yildizinda bazi kimselerin oruc
tutamayacaK DERECEDE HASTA OLDUKLARI DEMEK OLUR VE ONLAR HASTA ISE SEN
SAGLAM YERINE ORUC TUTTUR YANI EN KÖTÜ IHTIMAL veled orucu en azindan
ögleye kadar, yani ramazani ihmal etme, yani giden ramazan geri gelmez,
giden gün gecmişdir, her ne kadar her sene ramazan gelsede verilen nefes
ömürden eksiltir geri nefes ALDIN DIYE ÖMRÜNE ÖMÜR KATMADIN SADECE
NEFESLERINI TÜKETIYORSUN GERI DÖNÜŞÜM YOK YANI YANI ÖMÜR kum saati gibi
bir TARAFI BITINCE BIR TARAFINA CEVRILMEZ, ÖLDÜN BITTI YANI. SADECE
EINBAHN STARAßE YANI TEK YÖN YOL GERI DÖNÜş YOK YANI SANA YENIDEN ÖMÜR
KAZANDIRMAZ.
ve Ramazanin her sene geliyor olmasi onun kazasi oldugunu
gösterir. yani yerine yenisini tutmak kaza etmek kafidir. burasi
neresidir o zaman bedende, orada sac sakal gibidir. kesersin kökü
sendedir tekrar uzar tirnakda böyledir, yani namazida orucuda kaza
edebilirsin kabuldür. amma eger kökünden koptuysa ve kel oldunsa o
zaman iadesi yok. yani onlarda demek olurki hasta olupda ramazan
oruclarini ve namazlarini bir daha kaza edilcek kadar iyi olmadan
yaşayan, ve ve sonra ölenler demek olur, velhasil kelam. yani herkes
veya ekserisi insanlarin sekarata düşe, yani ölüm döşegine, ve sekeratta
on gün, beş gün, bir gün kalabilir, ve sonra ölür. bu demek olurki
saglikli insanda, günde 100 sac teli kopar, yani herkes veya ekseriyat,
en son namazlarini kilmadan gidebilir, bazisinada ramazan denk gelirse
oucuda tutamaz yani.
Rabbim müminleri tefekkür ehlinden veya tefekkür ehlini
sevenlerden veya tefekkür edenleri dinliyenlerden veya okuyanlardan
eylesin.
Amiyn
elfatiha maassalavat
Kar©glan
Başağaçlı Raşit Tunca
Schrems, 04.07.2014 Cuma
Original Kar©glan
Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca