Thread Rating:
  • 49 Vote(s) - 3.02 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fergadan iki Kutup Yildizi - Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin (Kar©glanin 28.09.2014 Vaazi)
#1
RasitTunca-2 

Fergadan iki Kutup Yildizi - Hz. Hasan ve Hz. Hüseyin

(Kar©glanin 28.09.2014 Vaazi)

28 Eylül 2014 Pazar

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

بِسْمِ اللّٰهِ الرَّحْمٰنِ الرَّح۪يمِ

وَالسَّمَٓاءِ ذَاتِ الْبُرُوجِۙ وَالْيَوْمِ الْمَوْعُودِۙ وَشَاهِدٍ وَمَشْهُودٍۜ

قُتِلَ اَصْحَابُ الْاُخْدُودِۙ اَلنَّارِ ذَاتِ الْوَقُودِۙ اِذْ هُمْ عَلَيْهَا قُعُودٌۙ

وَهُمْ عَلٰى مَا يَفْعَلُونَ بِالْمُؤْمِن۪ينَ شُهُودٌۜ وَمَا نَقَمُوا
مِنْهُمْ اِلَّٓا اَنْ يُؤْمِنُوا بِاللّٰهِ الْعَز۪يزِ الْحَم۪يدِۙ

اَلَّذ۪ي لَهُ مُلْكُ السَّمٰوَاتِ وَالْاَرْضِۜ وَاللّٰهُ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ شَه۪يدٌۜ

اِنَّ الَّذ۪ينَ فَتَنُوا الْمُؤْمِن۪ينَ وَالْمُؤْمِنَاتِ ثُمَّ لَمْ
يَتُوبُوا فَلَهُمْ عَذَابُ جَهَنَّمَ وَلَهُمْ عَذَابُ الْحَر۪يقِۜ

اِنَّ الَّذ۪ينَ اٰمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَهُمْ جَنَّاتٌ
تَجْر۪ي مِنْ تَحْتِهَا الْاَنْهَارُۜ ذٰلِكَ الْفَوْزُ الْـكَب۪يرُۜ


Sadakallahul aziym

Buruc suresi 1 - 11

Euzubillahimineşşeytanirracim

Bismillahirrahmenirrahim

1. Vessemai zatilbüruci.2. Velyevmilmev'udi.3. Ve şahidin ve meşhudin.

4. Kutile ashabül'uhdudi.5. En nari zatelvekudi.

6. İz hüm 'aleyha ku'udün.7. Ve hüm 'ala ma yef'alune bilmü'miniyne şühudün.

8. Ve ma nekamu minhüm illaen yü'minu billahil'aziyzilhamiydi.

9. Elleziy lehu mülküssemavati vel'ardı vallahü 'ala külli şey'in şehiydün.

10. İnnelleziyne fetenülmü'miniyne velmü'minati sümme lem yetubu felehüm 'azabü cehenneme ve lehüm 'azabülhariykı.

11. İnnelleziyne amenuve 'amilussalihati lehüm cennatün tecriy min tahtihel'enharü zalikelfevzülkebiyrü.

Sadakallahul aziym

Buruc suresi 1 - 11

Rahmân ve Rahîm olan Allah´ın adıyla

Burçlarla dolu göğe andolsun, ﴾1﴿ Va'dedilmiş güne (kıyamete)
andolsun, ﴾2﴿ Şâhitlik edene ve şahitlik edilene andolsun ki,
(mü'minleri yakmak için) hendek kazıp (içinde) alevli ateş yakanlar
lanetlenmiştir. ﴾3-5﴿ O vakit, ateşin etrafında oturmuş, mü'minlere
yaptıklarını seyrediyorlardı. ﴾6-7﴿ Onlar mü'minlere ancak; göklerin ve
yerin hükümranlığı kendisine ait olan mutlak güç sahibi ve övülmeye
layık Allah'a iman ettikleri için kızıyorlardı. Allah her şeye şahittir.
﴾8-9﴿ Şüphesiz mü'min erkeklerle mü'min kadınlara işkence edip, sonra
da tövbe etmeyenlere; cehennem azabı ve yangın azabı vardır. ﴾10﴿ İman
edip salih ameller işleyenlere gelince; onlara içinden ırmaklar akan,
cennetler vardır. İşte bu büyük başarıdır. ﴾11﴿

Sadakallahul aziym

Buruc suresi 1 - 11

Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin mahtelefel-melevan ve
teakabel-asran ve kerraral-cedidan vestakbelel-ferkadan ve belliğ ruhahü
ve ervaha ehli beytihi minnattehiyyete vesselam ve barik ve sellim
aleyhi teslimen kesiran.

Manası:Allahım efendimiz Muhammed üzerine gece ile gündüz
değiştiği,asırlar (yüz yıllar) birbirini takib ettiği, gece ile gündüz
tekrar ettiği ve fergadan (kuzey kutbunda iki yıldız) birbirini
karşıladığı müddetçe salat et.Onun ve ehli beytinin ruhuna bizden hayır
dua ve selam ulaştır. Onu mubarek kıl ve ona çok selam ile selam et.

Yolculugumuza başliyoruz,

Zahide demek, zühd ehli kimse, ziyadesiyle zühd ehli olan kimse demekdir. yani zühde gelince

Allahdan gayrisini terketmek demekdir derler.

halbuki eger "La mevcuda illallah" yani "Allahdan gayri, bir
mevcudat yokdur,Ancak O vardir"diye inaniyorsa bir kul, zaten Allahdan
gayri bir mevcudat yokken, sen ekmegi seviyorsan, ekmekdede hak teala
gizli. Kadini seviyorsan, kadindada Hak Tealanin Rahim ismi gizli yine.
veya Bir kadin erkegini seviyorsa, ondada Rahman tecelliyati gizli olan
er kimseler demkdir. yani yahut esbab seviyorsan, yani giyinip kuşanmayi
seviyorsan, ondada Allahin settar ismi sakli iken, sen neyi terkedersen
et, ancak yine Rabbini terketmiş olursun yani. Hakkal yakin mertebesine
eren birisi için, hakdan gayri hic bir nesne yokdur artik, baktigi,
tuttugu, konuşdugu, söyledigi ve susdugunda Hak teala vardir. öyle
olunca zahidlikde ne olaki. yani terkedecek bir nesne yoksa neyi
terkedecende hakka vasil olcaksin. Amma avam için, yani hakkal yakin
mertebesine cikmamiş birisi, yemekde onu leziz kilan şeyde kalir.Ve onu
halkeden, ve onun yenmesini uygun gören, ve icine binlerce melekeyi
saklayani bulup bilemez, ekemegi ekmek diye yer, elbiseyi şu güzel, şu
yakişdi diye giyer.

Halbuki yedigin bir elma eger vücuda girdiyse , ve vücud onun
en özü olan yerini alip, insan tohumundaki elementlerden birisi olarak,
meni yapiminda kullandiysa, ve o menide diger bütün malzeme ile
birleşip, insan DNA sini oluşturduysa, ve anne rahmine dahil olduysa, ve
ordada cocuk haline geldiyse, ve sonrada dogduysa, o senin elma yemyi
sevipde, onu terketmeyi sevmen zahidlik etmen demek, ondaki yaratanin
hikmetini terketmen demek olur.

Halbuki Cenabi mevlanin, kainati sureti ilahisi halinde
halkettigi rivayet olunur. ve gecenki vaazimizda dedikki: Muhammed
yürüyen kuran, ve muhamedde kainatin haritasi sakli, yani insan bedeni
kainatin haritasi şeklinde, ve o zaman, muhammed kainat , kainatda
muhammed dedik.

ve Allahin, bir cocuga merhamet etmesi için ona anne baba
vermesi demek, o aglayinca, rabbimiz ona, annesi olarak tecelliyat
gösterip, annesinin eli ile merhamet eder, bakar, besler, giydirir,
bakar büyütür. ve sen yine zor duruma düşdün ve paraya ihtiyacin var,
rabbimize dua etdin yardım et diye, giderken komşun ahmete rastladin, ve
ahmet sana borc verdi. sana, Allahmi yardım etti, komşun ahmetmi, yoksa
cenabi mevla sana komşun Ahmet olarak tecelli edip, sana yardimcimi
oldu, yani bir olayin arkasi var, onunda arkasi, onunda arkasi vardir.
Sen Ahmet yardım etdi diye inanirsan, sen avamdansin, hakkal yakin olan
bir kimse "la mevcuda illa hu " diye innandi ve kabul etti itminan
olduysa, anlarki rabbim teala ona komşusu Ahmet olarak gelip yardım
etmişdir. ve eger Adem oglu rabbimizin tecelliyatgahlardindan sadece
birisi ise, ve ona bir esbab yani bir giyecek, yahut bir yiyecek, bir
elma, bir araba, bir ucak olarakda gelebilir.yine hakkal yakin
mertebesindeki bir kimse için ucak olup, onu bindirip, mekkeye
götürende O dur yine yani.

Sebebler zinciri, bu dünyanin carkinin dönmesi icindir, yoksa
hak tealanin, bir sebebede ihtiyaci olmadan tecelli ettigi görülebilir.
nitekim

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

يَا نَارُ كُونِي بَرْدًا وَسَلَامًا عَلَى إِبْرَاهِيمَ

"ya naru küni berden ve selamen ala ibrahime" Enbiya - 69

“Ey ateş! İbrâhîm (A.S)'a (karşı) soğuk ve selâmet (zararsız) ol.”

ayetinde oldugu gibi.

Eger Ateşdende hakka giden bir yol varsa, ve Allah ateşede
tecelli ediyorsa, ve ona soguk ol deyince, soguk oluyor ise, cocugu
olmayana için, cocuk vermesi , 90 yaşindaki, yahyanin annesi,
Zekeriyanin kisir karisina cocuk veren, yahyayi veren rabbim için, cok
basit, ve zahmetsiz ve kolaydir.

bize düşen, sadece bulmacayi cözmek yani.

Yani bazen olurki, Allah, cocugu olmayana cocugu, tüp bebeklede
verebilir.Amma tüp bebek le cocuk sahibi olmak,Allahin koydugu doga
yasalarinin dişina cikmak olur yani, amma olurmu olur .

Allah, isayi yaratirkende bu işin başka yollarininda olabilcegini bize işaret etmekde,

ve fakat, gecenki vaazimizda degimiz gibi, insanlar GDO ile,
tabiatin gidişatini bozdular, ve artik insanlar kisir olursa, artik
cocuk sahibi olmak için, tüp bebekden başka care kalmaz olur. ve tüp
bebeklerin babasinin vaktine, isa vaktine girmiş oluruz.

Ve bizler öyle iman ederizki "hayrihi ve şerrihi minallahi
Teala" diye. yani hayirli olanlarida, bizim şerli sandiklarimizida
yaratan, hak Tealaymiş yani. hal böyle olunca şeytaninda, mikroplarinda
Rabbi ve yaratani yine Allahdir. Hastalikda Allahdandir saglikda, öyle
olunca KISIRLIK dahi Allahdandir demek lazimdir. ve öyle bir durumda
olanlar üzülmesin, herkese veren Allah sendenmi kiskandi , hayir vallahi
Allahin bildigi, senin benim bilmedigimiz bir başka mesele vardirda
ondan vermemişdir.

ve insan mikroplardanda, Allaha siginmalimi? evet siginmali ve
korunmali, cünkü temizlik imandandir dedi muhammed. ve hal böyle olunca
temizlik nedir. mesela, yapilirken temizligine dikkat edildiyse , şöyle
salcalisindan enfes bir taskebab, nasil temiz bir nimettir bizim için,
enfesdir. Ben yerken bana temizdir amma, giydigim beyaz gömlegin üstüne
biraz salcali yagindan damlarsa, benim için nimet ve temiz olan tas
kebabi, bu sefer benim gömlek için pis ve kirleticidir. o zaman temiz
ne? kime göre temiz yani , ve insan tertemiz meleklik vasfina cikinca,
yani hücreleri ve atomlarina hükmedince, onlarin sesini duyar olunca, ve
onlara seslenebilince, artik avam(normal halk)için sevap olanlar yani
taskebablar, atomlar için(meleklik vasifna cikanlar için ) havas için ve
alimler için pis ve günahdir demek olur yani.

Ve Eger insan kainati alemin haritasi ise, yerden göklere hükmedebilir yani, ve esteuzubillah

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

وَسَخَّرَ لَكُم مَّا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا مِّنْهُ إِنَّ فِي ذَلِكَ لَآيَاتٍ لَّقَوْمٍ يَتَفَكَّرُونَ

Casiye suresi 13

Ve sahhare lekum mâ fîs semâvâti ve mâ fîl ardı cemîan
minh(minhu), inne fî zâlike le âyâtin li kavmin
yetefekkerûn(yetefekkerûne).

Ve göklerde ve yerde olanların hepsini kendinden (bir lütuf
olarak) size musahhar (emre amade) kıldı. Muhakkak ki bunda, tefekkür
eden bir kavim için mutlaka âyetler (ibretler) vardır.

Casiye suresi 13

ve başta yazdigmiz ve vaazimizin ismi olan fergadan yildizlari
işde Hz. Hasan ile Hz. Hüseyin yildizlaridir. va kainatin saglamligi bu
iki yildizin birbirini karşiladigi zamana kadarmiş, yani iki sabah
yildizi, yani felak ve nas sureleri son iki ferkadan yani, ve şeytan,
namazdan cala cala, insanlik özünü bozdukca, Allahdan uzaklaşdikca, en
son, sabah namazinin iki rekat sünneti ve iki rekat farzi kalir, yani
iki rekat saglam namaz kilan kalir, daha fazlasini insanoglu kilamaz
hale gelir.ve vesvese veren şeytan hanne, en son bu iki rekati calmaya
kalkar, ve daha önceki vaazimizda anlattik, ve iki rekat sünnetinin bir
rekatini caldi, bir rekat kildin, ordan san bir rekat kaldi. ve sonra
farza durdun ondanda bir rekati caldi, ve bir rekat kaldi sana. ve
ikisini topladimi, farz olan iki rekat sabah namazina karşi geldi
demekdir. ve o baştaki salavatda denilirki" vestakbelel ferkadan" yani
ikisi birbirini tamamladikca muahmmedine salat selam eyle. yani, en son,
şeytana ücün biri kalir demişdik. ancak bu iki yildiz kainatin
dengelice dönmesine saglayan ufukda bakinca yahut semada bakinca ay
vardir onun üstünde parlak bir yildiz, yani hz Ali ve onunda üstünde,
ona capraz parelel iki yildiz, ve o iki yildiz işde hasan ve hüseyin,
hasüs yildizlari yani ferkadan dir. ve onlar muavezeteyn surelerini
temsil eder.

ve ne zaman, hannes şeytani, sabah namazinin bu iki felak
yildizini, birbirini tamamlamaz hale getirdi, ve bir namazdaki, yani
iki rekat sünnet ve farzdaki, iki rekatin ikisinide caldi, artik
ferkadan biribirini karşilamaz oldu demekdir. ve gökteki bozulma ve
dürülme başlar. ve ve bu iki yildiz dengeyi saglayamayinca, artik
kainat, yani insan bedeni bozulur, ve doganlar sakat dogmaya başlar,
yani kainatdada yok olma ve kiyamet sahneleri başlar. yani kul ezu
surelrini decal ve şeytan ordusu insanlara yalniş okutmaya başlayinca
demek olur bu, yani kuran akillardan alininca demek yani.

أَعُوذُ بِاللهِ مِنَ الشَّيْطَانِ الرَّجِيمِ , بِسْمِ ﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم

وَالسَّمَاء وَالطَّارِقِ

وَمَا أَدْرَاكَ مَا الطَّارِقُ

النَّجْمُ الثَّاقِبُ


Tarik suresi - 1 - 3

Esteuzubillah

Ves semâi vet târık.Ve mâ edrâke met târik.En necmus sâkıb.

sadakallahul aziym

Meali: Semaya ve Tarık'a andolsun.Ve Tarık'ın ne olduğunu sana bildiren nedir?

(O) karanlığı (veya gögü) delen bir yıldızdır.

sadakallahul aziym

Tarik suresi - 1 - 3

Yani burda gecen sakib kelimesi delik demekdir, yani delme işlemini yapan yildiz demekdir.

ve eger insan bedeni kainatin haritasi ise o zaman bu yildiz
gögü deliyormuş yani delik yildizi diyor. yani insan bedeninde delik
nerdedir. afedesiniz kicinda ve ossuruk kicinizi deler ve cikar. kafir
deccal ve ordusu mehdiyi izlemişler ve o osurunca gökteki yeni bir
yildiz sistemini oluşturan gaz bulutunun icinden firlayan bir yildz ile
kainatin yeniden acildigini kaydetmişler. ve işde Tarik yildizi Hasan
efendimizin yildizidir. ve Armut onun dünyadaki nebat yani bitki hali,
ve sonbahar onunla başlar, ve o ne zaman yeniden dogdu, yani gögü delip
cikdikca bir hasan dünyaya gelir. amma bu hasan bitki olur amma insan
amma hayvanat cinsinden. ve artik hüseyinide biraz tefekkür edip
bulmaniz için size birakiyorum. ve sonbhara girdik, yeni dogan hasanlar
hoşgeldiniz dünyamiza.

Allahümme salli ala seyyidina Muhammedin mahtelefel-melevan ve
teakabel-asran ve kerraral-cedidan vestakbelel-ferkadan ve belliğ ruhahü
ve ervaha ehli beytihi minnattehiyyete vesselam ve barik ve sellim
aleyhi teslimen kesiran.

Manası:Allahım efendimiz Muhammed üzerine gece ile gündüz
değiştiği,asırlar (yüz yıllar) birbirini takib ettiği, gece ile gündüz
tekrar ettiği ve fergadan (kuzey kutbunda iki yıldız) birbirini
karşıladığı müddetçe salat et.Onun ve ehli beytinin ruhuna bizden hayır
dua ve selam ulaştır. Onu mubarek kıl ve ona çok selam ile selam et.


Elfatiha maassalavat.


Kar©glan

Başağaçlı Raşit Tunca

Schrems,28.09.2014 Pazar

Original Kar © glan

Kar©glan Başağaçlı Raşit Tunca
Smileys-2
Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)